Gå til innhold

Yssen-saken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der er vi i alle fall enig. Hun har blitt utsatt for en heksejakt, men det er hun blant annet skyld i selv når hun takler dette så dårlig.

Flere medieeksperter har sagt at hun har taklet dette svært dårlig. Men du og Valla synes ikke det.

"Flere medieeksperter har sagt at hun har taklet dette svært dårlig. Men du og Valla synes ikke det"

Du leser jo ikke hva jeg skriver heller.

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

42

• mariaflyfly

8

• tzatziki1365380058

7

• Solsikkefrø

2

Skrevet

Det tror ikke jeg. Jeg tror det er mye større sjangs for at jeg har rett.

Mulig du misforstå det jeg sa, det ble uklart.

Det jeg mente er at det er større sjangs for at du enten jobber i LO systemet eller er gift med en som gjør det, enn at jeg er gift med Yssen:-)

Skrevet

Husk at Valla har referert til medarbeidersamtaler mellom Yssen og henne i NRK's beste sendetider. Det synes du tydeligvis er ok.

Jeg sier det en gang til. Les hva jeg skriver.

Jeg synes IKKE det var ok, men ikke glem at Yssen ville ha det slik.

Yssen ville ikke ha noen rettsak.

Bit deg merke i dette. YSSEN ville ikke ha rettsak. Hun ville ha en offentlig sak.

Da hadde ikke Valla andre muligheter til å forsvare seg.

Yssen ville selv ha det slik.

Skrevet

"Flere medieeksperter har sagt at hun har taklet dette svært dårlig. Men du og Valla synes ikke det"

Du leser jo ikke hva jeg skriver heller.

Mulig det, men du påstår at jeg tar feil når jeg sier at hun har taklet dette svært dårlig.

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Det er ikke en gang ting som har foregått i et lukket rom, men med hele landets medier som tilskuere"

Nettopp! Det var Yssen som ønsket det slik. Ikke Valla.

"Det var Yssen som ønsket det slik. Ikke Valla."

Jadda, det er ingen som er uenige i det. Poenget er at Valla i det offentlige rom kom med uttalelser hun ikke hadde lov til å komme med, blant annet i form av opplysninger fra medarbeidersamtaler. Selv om en arbeidstaker tar ting opp i offentlighet, betyr det _ikke_ at lederen kan gjøre det samme.

Og en annen ting: LO har stått på barrikadene for at en som føler seg mobbet på arbeidsplassen skal tas alvorlig. Dette i grell kontrast til Vallas oppførsel når en av hennes underordnede følte seg mobbet av _henne_.

Skrevet

Bit deg merke i dette. YSSEN ville ikke ha rettsak. Hun ville ha en offentlig sak.

Det du ikke forstår er at en leder må sørge for å rydde opp og ikke minst dokumentere det som da skjer videre og enda en gang, ikke minst sørge for at dette blir behandlet riktig. Der har Valla syndet stygt.

Det finnes faktisk ingen unnskyldning for at ting som blir sagt i en medarbeidersamtale refereres videre og slettes ikke i media.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Man kan sikkert si det hundre ganger: Valla har ingen rett til å fortsette saken i media fordi en underordnet gikk ut offentlig først. Det er himmelvid forskjell på disse to i hva de kan tillate seg i det offentlige rom. Vet ikke Valla dette så er hun ikke hendt til å ha en stilling som arbeidstakernes øverste leder i Norge.

Uten at sakene direkte kan sammenlignes, så blir det som om barnevernet skulle gått ut og uttalt seg i en sak fordi familien gikk ut offentlig med sin side av saken. Det er ganske enkelt ulovlig. Av og til må man dessverre finne seg i at saken blir ensidig fremstilt i media, nettopp fordi noen er vernet av loven.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg mistenker deg for å være Yssen eller for å være gift med Yssen.

Yssen er skilt, så godt som du tror du har fulgt med burde du vel vite det?

Skrevet

Man kan sikkert si det hundre ganger: Valla har ingen rett til å fortsette saken i media fordi en underordnet gikk ut offentlig først. Det er himmelvid forskjell på disse to i hva de kan tillate seg i det offentlige rom. Vet ikke Valla dette så er hun ikke hendt til å ha en stilling som arbeidstakernes øverste leder i Norge.

Uten at sakene direkte kan sammenlignes, så blir det som om barnevernet skulle gått ut og uttalt seg i en sak fordi familien gikk ut offentlig med sin side av saken. Det er ganske enkelt ulovlig. Av og til må man dessverre finne seg i at saken blir ensidig fremstilt i media, nettopp fordi noen er vernet av loven.

Du skriver bra her, godt sagt. Dette har jeg forsøkt å innprentet i Wita nå i flere innlegg, men du er flinkere til å skrive det enn jeg er.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du skriver bra her, godt sagt. Dette har jeg forsøkt å innprentet i Wita nå i flere innlegg, men du er flinkere til å skrive det enn jeg er.

Nåja, syns du greier deg godt, jeg. Ikke din feil at enkelte ikke vil forstå. ;-)

Gjest enig med mrxx
Skrevet

Valla er dum som et brød.

Hun eier ikke de kvalifikasjoner man skal ha som personalleder. De grunnleggende egenskapene finnes ikke der og da burde hun heller ikke ha noe med folk å gjøre i ledelsessammenheng.

Det er mulig at Yssen heller ikke er god, men det er tross alt underordnet, så lenge Valla håndterer saken så til de grader uprofesjonelt.

Dette behøvde i utgangspunktet ikke å skade LO, men når noen tullinger i det systemet går ut og forsvarer Valla, da vil det også skade LO. Det er jo det samme som å si at det er flere som ikke skjønner bæra av lederskap og hva mobbing er. De dritere seg ut så det holder. Makan til uproffe skal man lete lenge etter.

Dette er svært synd for alle andre i det systemet, jeg håper og tror at de aller fleste ikke er slik som Valla og hennes støttespillere.

Godt skrevet, mrxx.

Stalinisten på Youngstorget burde vært innlagt på mentalsykehus for lenge siden.

Skrevet

"Man kan sikkert si det hundre ganger: Valla har ingen rett til å fortsette saken i media fordi en underordnet gikk ut offentlig først"

Ja her må man visst gjenta og gjenta. Nei, jeg synes ikke det var ok.

MEN det var slik Yssen ville ha det.

Skrevet

"Det var Yssen som ønsket det slik. Ikke Valla."

Jadda, det er ingen som er uenige i det. Poenget er at Valla i det offentlige rom kom med uttalelser hun ikke hadde lov til å komme med, blant annet i form av opplysninger fra medarbeidersamtaler. Selv om en arbeidstaker tar ting opp i offentlighet, betyr det _ikke_ at lederen kan gjøre det samme.

Og en annen ting: LO har stått på barrikadene for at en som føler seg mobbet på arbeidsplassen skal tas alvorlig. Dette i grell kontrast til Vallas oppførsel når en av hennes underordnede følte seg mobbet av _henne_.

Jeg har i grunnen fått med meg dette.

Skrevet

Yssen er skilt, så godt som du tror du har fulgt med burde du vel vite det?

Jada, hun er skilt, har ny mann og et lite barn.

Skrevet

Mulig det, men du påstår at jeg tar feil når jeg sier at hun har taklet dette svært dårlig.

Nei, det påstår jeg IKKE.

Skrevet

Mulig du misforstå det jeg sa, det ble uklart.

Det jeg mente er at det er større sjangs for at du enten jobber i LO systemet eller er gift med en som gjør det, enn at jeg er gift med Yssen:-)

Nei, jeg misforsto ikke, men når du bruker slike metoder, så er det vel fordi du ikke har mer å tilføye i diskusjonen. Greit nok det.

Skrevet

Jeg har i grunnen fått med meg dette.

Da må du la det synke inn også, fordi det er her hele poenget ligger i denne saken.

Skrevet

"Man kan sikkert si det hundre ganger: Valla har ingen rett til å fortsette saken i media fordi en underordnet gikk ut offentlig først"

Ja her må man visst gjenta og gjenta. Nei, jeg synes ikke det var ok.

MEN det var slik Yssen ville ha det.

Men hør her da. Det er greit nok at Yssen ville det, vi skal ikke forsvare henne. Men det er en leders fordømte plikt til å håndtere dette på en skikkelig måte og det har ikke Valla gjort, Hun har håndtert saken vannvittig klønete, uproft og dumt.

Skrevet

Nei, jeg misforsto ikke, men når du bruker slike metoder, så er det vel fordi du ikke har mer å tilføye i diskusjonen. Greit nok det.

Nåja... du har vært ute på glattisen lenge nok som det er i denne saken.

I tillegg er du så irritert og forbannet at det holder, hehe.

Skrevet

Da må du la det synke inn også, fordi det er her hele poenget ligger i denne saken.

Jeg skjønner at du mener det og at Valla burde sparkes pga av dette. Vel, det er vi uenige.

Jeg synes håndteringen var håpløs, men det er en formidlende omstendighet iom. at Yssen selv ønsket det slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...