Gjest Tronstad Skrevet 8. mai 2001 Del Skrevet 8. mai 2001 Hei, jeg har bjørkepollenallergi og er gravid i 24. uke. Jeg har fått utskrevet medisin fra min lege, men jeg er skeptisk til å bruke medisin nå under graviditet. Kan medisinen være skadelig for fosteret på noen som helst måte? Er det eventuelt skadelig for fosteret hvis jeg ikke benytter medisin mot allergien og bare forsøker å klare meg uten? Vil det hjelpe å dra "til fjells", hvor pollenspredingen ikke er så sterk, slik at eventuell bruk av medisin kan reduseres eller unngås? Hilsen Tronstad 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 8. mai 2001 Del Skrevet 8. mai 2001 Kjære Tronstad Det er meget liten eller ingen risiko ved å bruke allergimedisin så sent i graviditeten. Hvis du alikevel helst vil unngå å ta medisin så kan du rømme til fjells fra bjørkeblomstringen, den starter endel senere på fjellet. Så kan du jo tilbringe resten av sommeren langt til havs eller på sjøen i det minste. Slik unngår du pollen, men helt enkelt og praktisk er det jo ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.