Gå til innhold

Om alle dere,

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

hadde brydd dere om de døende i Afrika, som dere tydeligvis bryr dere om en rik sanger, så hadde ikke så mange barn dødd!

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

24

• vilde

13

• ShitDiddelyDo

7

• vanilje

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Man skal med andre ord ikke synes synd på noen andre, eller skrive om noen andre. fordi barna i afrika dør av sult?

Det virker ganske kunstig at du plutselig har hengt deg opp i dette nå, visste du ikke at barna i afrika sultet før nå?

hidi, the scorpion
Skrevet

Man skal med andre ord ikke synes synd på noen andre, eller skrive om noen andre. fordi barna i afrika dør av sult?

Det virker ganske kunstig at du plutselig har hengt deg opp i dette nå, visste du ikke at barna i afrika sultet før nå?

Har alltid visst det og skrevet om det før...

Men når man skriver at AA superstjerne har det så trist, da reagerer jeg med alt jeg har!

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Men når man skriver at AA superstjerne har det så trist, da reagerer jeg med alt jeg har!

Det er trist, men det betyr da virkelig ikke at vi er så grunne at vi ikke ser hvor ekstremt grusomt det er andre steder i verden.

Skrevet

Du har en stor jobb foran deg du da, med å fortelle alle inne på forum for psykiatri om at de må slutte å syte for barna i Afrika sulter! Glad du ikke er min venninne. Deg ville jeg ikke ha kommet til med mine (i dine øyne fille-)problemer.

Skrevet

Du har en stor jobb foran deg du da, med å fortelle alle inne på forum for psykiatri om at de må slutte å syte for barna i Afrika sulter! Glad du ikke er min venninne. Deg ville jeg ikke ha kommet til med mine (i dine øyne fille-)problemer.

"Du har en stor jobb foran deg du da, med å fortelle alle inne på forum for psykiatri om at de må slutte å syte for barna i Afrika sulter!"

Nettopp!

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er trist, men det betyr da virkelig ikke at vi er så grunne at vi ikke ser hvor ekstremt grusomt det er andre steder i verden.

Må si jeg lurer på det mange ganger!

Jeg har tre barn, og jeg ville dø for dem, noe mødre må gjøre i Afrika, spesielt! Hva kan sammenlignes med det?

De som virkelig lider, får ikke sagt sitt til media, de må lide i stillhet...

hidi, the scorpion
Skrevet

De norske psykiske pasienter har det vondt! De har ikke superstjernestaus, og får derfor ikke den hjelp de trenger...

Om statsministeren ble psyk, ville han få all den hjelp, som var tilgjengelig. Rettferdig? NEI!

Skrevet

Jeg har tre barn, og jeg ville dø for dem, noe mødre må gjøre i Afrika, spesielt! Hva kan sammenlignes med det?

Men ser du ikke selv at du er den _eneste_ her inne som sammenligner. Ingen har sagt at Britney har det verre en noen, kun at hun ikke har det så godt for tiden. Mange har det vondt her i verden, i forskjellig grad. Selvfølgelig er det viktigst å hjelpe dem som har det verst, men det må da gå an å synes synd på en og annen som ikke nødvendigvis sulter eller ser sine barn dø også!!!

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Man trenger ikke å ha barn for å forstå.

Vesten kan gjøre mer, og må gjøre mer. Men ikke skjær alle over en kam. Jeg opplever deg som facinerende ensporet i kveld, jeg ser at du brenner for dette - og det synes jeg bare er flott..(!). Men det er en anelse skremmende hvor lite nyansert du kan være i dine uttalelser. Andre mennesker sliter også hidi, ta en titt på forum for overgrep eller ta en titt innom lukket avdeling en fredagskveld. Man slutter ikke automatisk å bry seg om verdenstragedier, hungersnød, katastrofer, krig.. fordi noen "andre" opplever en livskrise.

Skrevet

Du er helt på villspor.

Ja, det er helt for jævlig at noen sulter i verden i dag og ja, mødre over hele verden vil helt sikkert gå i døden for sitt eget barn.

Men..lidelse / smerte kan ikke graderes. Jeg går i terapi, klarer knapt nok å klare min egen hverdag. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe de sultende i Afrika? Skal jeg sende ned psykiaterne?

Man kan ikke hjelpe andre, om man ikke har det greit sjøl. UANSETT om det gjelder sult eller psykisk smerte.

Skrevet

De norske psykiske pasienter har det vondt! De har ikke superstjernestaus, og får derfor ikke den hjelp de trenger...

Om statsministeren ble psyk, ville han få all den hjelp, som var tilgjengelig. Rettferdig? NEI!

Hva om jeg forteller deg at jeg er psykisk syk men har råd til psykolog. Kvalifiserer ikke jeg til å være "synd på" jeg da...?

Du tenker _veldig_ svart hvitt, men det har du jo hørt før ikveld...

hidi, the scorpion
Skrevet

Men ser du ikke selv at du er den _eneste_ her inne som sammenligner. Ingen har sagt at Britney har det verre en noen, kun at hun ikke har det så godt for tiden. Mange har det vondt her i verden, i forskjellig grad. Selvfølgelig er det viktigst å hjelpe dem som har det verst, men det må da gå an å synes synd på en og annen som ikke nødvendigvis sulter eller ser sine barn dø også!!!

Nei, jeg ser det ikke! Jeg er vel den enste her som har snakket Afrikapolitikk på forumet!

Skjønner ikke hvordan en rikmanns hverdag kan sammenlignes med sultedød, tortur etc.

Skrevet

Nei, jeg ser det ikke! Jeg er vel den enste her som har snakket Afrikapolitikk på forumet!

Skjønner ikke hvordan en rikmanns hverdag kan sammenlignes med sultedød, tortur etc.

Det er ingen andre enn du som sammenligner. :-)

Skrevet

jeg ynes somregel du har vettuge svar i tråder men i denne synes jeg du glemmer en utrolig sårbar gruppe..

vi som er født og oppvokst i norge, som har det vondt psykisk osv, skal ikke vi kunne syte???? vår virkelighet er ikke i afrika men her i norge og mange trenger mer hjelp enn en sekk med ris osv!! jeg mener ikke å være ufin, men livet er så ulikt når det kommer til et skille, tror selv vi helst vil ta vare på hverandre!

hidi, the scorpion
Skrevet

Man trenger ikke å ha barn for å forstå.

Vesten kan gjøre mer, og må gjøre mer. Men ikke skjær alle over en kam. Jeg opplever deg som facinerende ensporet i kveld, jeg ser at du brenner for dette - og det synes jeg bare er flott..(!). Men det er en anelse skremmende hvor lite nyansert du kan være i dine uttalelser. Andre mennesker sliter også hidi, ta en titt på forum for overgrep eller ta en titt innom lukket avdeling en fredagskveld. Man slutter ikke automatisk å bry seg om verdenstragedier, hungersnød, katastrofer, krig.. fordi noen "andre" opplever en livskrise.

Derfor har jeg aldri sammenlignet overgrep, med noe annet, nettopp fordi det er elendig her til lands!

Vil ha mye mer penger til psykiatrien!

Skrevet

Det kan ikke sammenlignes nei! Noen startet en tråd om Britney. Men hvem begynte å ta opp barna i Afrika i den sammenheng? Jo det var du det.

Ut fra det du skriver forstår jeg det sånn at det går ikke an å si man har det jævelig hvis man har penger og mulighet til å få hjelp.

Har du ikke evnen til å se nyanser?

hidi, the scorpion
Skrevet

Du er helt på villspor.

Ja, det er helt for jævlig at noen sulter i verden i dag og ja, mødre over hele verden vil helt sikkert gå i døden for sitt eget barn.

Men..lidelse / smerte kan ikke graderes. Jeg går i terapi, klarer knapt nok å klare min egen hverdag. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe de sultende i Afrika? Skal jeg sende ned psykiaterne?

Man kan ikke hjelpe andre, om man ikke har det greit sjøl. UANSETT om det gjelder sult eller psykisk smerte.

Hadde du hatt psykiatrikere på hver hånd! Det har hun!

Psykiatrisk tilbud er for dårlig her i Norge, og jeg sammenligner ingen med alvorlige lidelser...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...