Gå til innhold

Om alle dere,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid visst det og skrevet om det før...

Men når man skriver at AA superstjerne har det så trist, da reagerer jeg med alt jeg har!

Nå har jeg lest gjennom det du har skrevet ikveld, og jeg må bare si at du er så til de grader ute å plukker blåbær at det nesten ikke er til å tro.

Hadde du hatt et ukjent nick hadde jeg trodd du var et troll.

Du skriver som regel mye fint Hidi, men akkurat ikveld har du ramla helt utpå. Det er så utrolig søkt at du plutselig skal fremstå som den helgen og bry deg om barna i afrika. Jeg sier ikke at du ikke har brydd deg før, men jeg har aldri sett deg skrive så mye om dette som nå. Er du litt ute etter å sette andre i dårlig lys? Vel i motsetning til deg, så klarer de fleste å synes synd på, og ha empati for, flere samtidig.

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

24

• vilde

13

• ShitDiddelyDo

7

• vanilje

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, jeg ser det ikke! Jeg er vel den enste her som har snakket Afrikapolitikk på forumet!

Skjønner ikke hvordan en rikmanns hverdag kan sammenlignes med sultedød, tortur etc.

Det er trist å se at du tror penger løser alt, at penger betyr lykke, og at penger kan sikre helsen. Jeg trodde de fleste visste bedre enn som så..

åpenbart ikke...

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva om jeg forteller deg at jeg er psykisk syk men har råd til psykolog. Kvalifiserer ikke jeg til å være "synd på" jeg da...?

Du tenker _veldig_ svart hvitt, men det har du jo hørt før ikveld...

Ja, har hørt det i hele kveld.

Men jeg har hele tiden snakket om de som har råd til egen terapaut, kontra de som ikke har råd til noenting!

I Norge har vi elendig psykiatrisk behandling....

Skrevet

Derfor har jeg aldri sammenlignet overgrep, med noe annet, nettopp fordi det er elendig her til lands!

Vil ha mye mer penger til psykiatrien!

flere midler til psykiatrien.. ja! men u-hjelp er mer viktig synes det som og det er det verste!:-(

hidi, the scorpion
Skrevet

Det kan ikke sammenlignes nei! Noen startet en tråd om Britney. Men hvem begynte å ta opp barna i Afrika i den sammenheng? Jo det var du det.

Ut fra det du skriver forstår jeg det sånn at det går ikke an å si man har det jævelig hvis man har penger og mulighet til å få hjelp.

Har du ikke evnen til å se nyanser?

Nei, hvis behandling skal gå ut fra pengeboka, så har jeg lite å tilføye.

Synes alle skal få lik behandling!

Skrevet

Hadde du hatt psykiatrikere på hver hånd! Det har hun!

Psykiatrisk tilbud er for dårlig her i Norge, og jeg sammenligner ingen med alvorlige lidelser...

La oss si at Britney har 10 psykiatere...tror du hun får det bedre av det? Som bella sier, kan all hjelp kjøpes for penger?

Ja, psykiatrien i Norge suger helt klart, mange som sliter og ikke får hjelp.

Men tviler på at flere får hjelp i Norge om Britney får det bedre eller verre, eller om det blir fler eller færre som dør i sult.

Man er seg selv nærmest, i både glede og motgang.

Skrevet

Jeg skrev dette til deg i den andre tråden, men fikk ikke svar fra deg:

"Du minner meg om folk som kom til meg da jeg tidligere var dyrevernsforkjemper og sa, kan du ikke heller hjelpe barna i Afrika?"

Vil bare spørre deg om du ikke selv ser hvor dumt det virker å si slike ting?

"Det går faktisk an å bry seg om flere ting samtidig, og omtanke for ett individ/kjempe for én sak er uansett bedre enn ingen omtanke/ikke kjempe for noe!"

Er du ikke enig??

Skrevet

Nei, hvis behandling skal gå ut fra pengeboka, så har jeg lite å tilføye.

Synes alle skal få lik behandling!

Ja, men det er jo en annen sak. Saken her er: Er det lov å synes synd på noen som har mulighet til å få hjelp? Du mener tydeligvis nei. Og det er du tydeligvis alene om. (Heldigvis.) Det er flott at du engasjerer deg så klart, men det går som sagt an å støtte fattige i Afrika osv. og likevel tenke at det er synd på Britney. Det er jeg et levende eksempel på :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Nå har jeg lest gjennom det du har skrevet ikveld, og jeg må bare si at du er så til de grader ute å plukker blåbær at det nesten ikke er til å tro.

Hadde du hatt et ukjent nick hadde jeg trodd du var et troll.

Du skriver som regel mye fint Hidi, men akkurat ikveld har du ramla helt utpå. Det er så utrolig søkt at du plutselig skal fremstå som den helgen og bry deg om barna i afrika. Jeg sier ikke at du ikke har brydd deg før, men jeg har aldri sett deg skrive så mye om dette som nå. Er du litt ute etter å sette andre i dårlig lys? Vel i motsetning til deg, så klarer de fleste å synes synd på, og ha empati for, flere samtidig.

Har alltid skrevet om det før, så fort jeg får en sjanse!

I kveld bød sjansen seg veldig fort! Når man forsvarer/synes synd på em mangemillionær, som kan kjøpe hva hun vil, da sier jeg i fra!

Det finnes mer alvorlige ting å ta seg av. Herunder psykiske pasienter i Norge! ( De trodde at at jeg rettet mitt skyts mot dem. Noe jeg aldri ville gjøre!)

Men å fokusere på en person, som har mer penger enn noen annen, blir sykt i mine øyne.

Dessverre!

ShitDiddelyDo
Skrevet

... hidi er en smule ensporet (for å si det forsiktig), og akkurat nå minner mest om Sørs jamring hver gang noen sørger over et dødt dyr eller rabler på pelsindustrien, har hun noen poeng, tror jeg, i hvert fall hvis jeg forstår henne rett, noe som er langt fra sikkert da det tar av en aldri så liten smule.

For vi jamrer fælt når et par tusen mennesker dauer for Bin Ladens hånd i Usa, og vi sender penger i bøtter og spand til Thailand når ferieidyllen vår lemlestes av en Tsunami, men verden lettet knapt på øya før noen laget film om Rwanda, og selv om folk dauer som fluer i Afrika sørger vi mer når noen få briter stryker med i terror, for ikke å snakke om hva som vil skje når nok en nordmann som har meldt seg frivillig til å tjenestegjøre i Afganistan stryker med, osv, osv, osv.

Hun har rett hun ene jorunalisten i filmen Shooting Dogs (om Rwanda). Hun sier det var langt verre å rapportere fra serbernes herjinger for noen år tilbake, og hun gråt mye fordi hun så en død kvinne og tenkte på sin mor og sin bestemor.

Men i Rwanda var det bare nok en dau Afrikaner, og det gjorde ikke like mye inntrykk.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er trist å se at du tror penger løser alt, at penger betyr lykke, og at penger kan sikre helsen. Jeg trodde de fleste visste bedre enn som så..

åpenbart ikke...

Lykke for meg, hadde vært om sønnen min overlevde! Tross sult over alt jeg så...

hidi, the scorpion
Skrevet

flere midler til psykiatrien.. ja! men u-hjelp er mer viktig synes det som og det er det verste!:-(

Psykiatrien i Norge trenger penger! Ville aldri sette det opp mot hverandre!

Men å sammenligne det med en som kunne betalt hele psykiatrien i Norge, for flere år fremover, da sier jeg min mening!!!

Gjest bella - (tb)
Skrevet

... hidi er en smule ensporet (for å si det forsiktig), og akkurat nå minner mest om Sørs jamring hver gang noen sørger over et dødt dyr eller rabler på pelsindustrien, har hun noen poeng, tror jeg, i hvert fall hvis jeg forstår henne rett, noe som er langt fra sikkert da det tar av en aldri så liten smule.

For vi jamrer fælt når et par tusen mennesker dauer for Bin Ladens hånd i Usa, og vi sender penger i bøtter og spand til Thailand når ferieidyllen vår lemlestes av en Tsunami, men verden lettet knapt på øya før noen laget film om Rwanda, og selv om folk dauer som fluer i Afrika sørger vi mer når noen få briter stryker med i terror, for ikke å snakke om hva som vil skje når nok en nordmann som har meldt seg frivillig til å tjenestegjøre i Afganistan stryker med, osv, osv, osv.

Hun har rett hun ene jorunalisten i filmen Shooting Dogs (om Rwanda). Hun sier det var langt verre å rapportere fra serbernes herjinger for noen år tilbake, og hun gråt mye fordi hun så en død kvinne og tenkte på sin mor og sin bestemor.

Men i Rwanda var det bare nok en dau Afrikaner, og det gjorde ikke like mye inntrykk.

Poenget er at vi ikke sammenligner her, vi setter ikke opp en krise mot en annen. Poenget er at man faktisk kan ha det jævelig selv om man har penger.

hidi, the scorpion
Skrevet

La oss si at Britney har 10 psykiatere...tror du hun får det bedre av det? Som bella sier, kan all hjelp kjøpes for penger?

Ja, psykiatrien i Norge suger helt klart, mange som sliter og ikke får hjelp.

Men tviler på at flere får hjelp i Norge om Britney får det bedre eller verre, eller om det blir fler eller færre som dør i sult.

Man er seg selv nærmest, i både glede og motgang.

Er ikke enig!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Poenget er at vi ikke sammenligner her, vi setter ikke opp en krise mot en annen. Poenget er at man faktisk kan ha det jævelig selv om man har penger.

Det sier seg selv.

Skrevet

Har alltid skrevet om det før, så fort jeg får en sjanse!

I kveld bød sjansen seg veldig fort! Når man forsvarer/synes synd på em mangemillionær, som kan kjøpe hva hun vil, da sier jeg i fra!

Det finnes mer alvorlige ting å ta seg av. Herunder psykiske pasienter i Norge! ( De trodde at at jeg rettet mitt skyts mot dem. Noe jeg aldri ville gjøre!)

Men å fokusere på en person, som har mer penger enn noen annen, blir sykt i mine øyne.

Dessverre!

Penger er ikke løsningen på alt her på jord kjære deg. Ja, hun har råd til all verdens terapi og psykologer, men det er ikke sikkert det vil hjelpe henne.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg skrev dette til deg i den andre tråden, men fikk ikke svar fra deg:

"Du minner meg om folk som kom til meg da jeg tidligere var dyrevernsforkjemper og sa, kan du ikke heller hjelpe barna i Afrika?"

Vil bare spørre deg om du ikke selv ser hvor dumt det virker å si slike ting?

"Det går faktisk an å bry seg om flere ting samtidig, og omtanke for ett individ/kjempe for én sak er uansett bedre enn ingen omtanke/ikke kjempe for noe!"

Er du ikke enig??

Nei! Jeg er ikke enig.

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Hadde du hatt psykiatrikere på hver hånd! Det har hun!

Psykiatrisk tilbud er for dårlig her i Norge, og jeg sammenligner ingen med alvorlige lidelser...

Nok en gang: hva skal man med behandlere til enhver tid? Tror du virkelig at de kan hjelpe mot alt? Ja, de finnes og hun har mulighet til å få terapi.. men hva om det ikke er den type hjelp hun trenger. Fatter du hvor mange vellykkede mennesker som faktisk tar livet sitt fordi de skammer seg over eksakt slike ting du sier.. "jeg har jo penger og kan skaffe meg alt jeg trenger", forstår du ikke det minste at dette kan være en enorm belastning?

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Det sier seg selv.

Åpenbart ikke i kveld..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...