Gå til innhold

Om alle dere,

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei! Jeg er ikke enig.

Du er ikke enig i at det går an å bry seg om mer enn en sak?

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

24

• vilde

13

• ShitDiddelyDo

7

• vanilje

6

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

... hidi er en smule ensporet (for å si det forsiktig), og akkurat nå minner mest om Sørs jamring hver gang noen sørger over et dødt dyr eller rabler på pelsindustrien, har hun noen poeng, tror jeg, i hvert fall hvis jeg forstår henne rett, noe som er langt fra sikkert da det tar av en aldri så liten smule.

For vi jamrer fælt når et par tusen mennesker dauer for Bin Ladens hånd i Usa, og vi sender penger i bøtter og spand til Thailand når ferieidyllen vår lemlestes av en Tsunami, men verden lettet knapt på øya før noen laget film om Rwanda, og selv om folk dauer som fluer i Afrika sørger vi mer når noen få briter stryker med i terror, for ikke å snakke om hva som vil skje når nok en nordmann som har meldt seg frivillig til å tjenestegjøre i Afganistan stryker med, osv, osv, osv.

Hun har rett hun ene jorunalisten i filmen Shooting Dogs (om Rwanda). Hun sier det var langt verre å rapportere fra serbernes herjinger for noen år tilbake, og hun gråt mye fordi hun så en død kvinne og tenkte på sin mor og sin bestemor.

Men i Rwanda var det bare nok en dau Afrikaner, og det gjorde ikke like mye inntrykk.

Hvordan vet du mine tanker?

Du tenker så rett, men resten tror at jeg er en drittsekk,

hidi, the scorpion
Skrevet

Penger er ikke løsningen på alt her på jord kjære deg. Ja, hun har råd til all verdens terapi og psykologer, men det er ikke sikkert det vil hjelpe henne.

Så hadde de pengene kanskje reddet tusen liv...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Resten mener nok at du er en smule enspora, firkanta og kverulerende i kveld, og det har de rett i.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nok en gang: hva skal man med behandlere til enhver tid? Tror du virkelig at de kan hjelpe mot alt? Ja, de finnes og hun har mulighet til å få terapi.. men hva om det ikke er den type hjelp hun trenger. Fatter du hvor mange vellykkede mennesker som faktisk tar livet sitt fordi de skammer seg over eksakt slike ting du sier.. "jeg har jo penger og kan skaffe meg alt jeg trenger", forstår du ikke det minste at dette kan være en enorm belastning?

Flere ikke-berømte mennesker tar sitt liv.

Har du tenkt på det!

hidi, the scorpion
Skrevet

Du er ikke enig i at det går an å bry seg om mer enn en sak?

Jo. men da må det ikke være så store kontradiksjoner, som i denne saken.

hidi, the scorpion
Skrevet

Resten mener nok at du er en smule enspora, firkanta og kverulerende i kveld, og det har de rett i.

Og jeg forbeholder meg retten til å mene mittt!

Skrevet

Nei! Jeg er ikke enig.

Det er helt tydelig at du:

1. Ikke fatter at det går an å bry seg om folk med både små og store kriser på samme tid.

2. Synes det er bortkastet å bruke energi på noen som har det bedre enn barna i Afrika.

Er det trygt å komme til deg som venninne og betro sine problemer, eller får de da huden full av Afrika-snakk? Du minner meg forresten om en til. En heimkunnskaps-lærer som tvang oss til å spise råtne egg, vi kunne jo ikke kaste de pga. barna i Afrika...

Kan du godta at jeg og mange andre her inne synes det er grusomt med barn som sulter, men samtidig synes bittelitt synd på sånne som Britney, eller er vi bare idioter i dine øyne?

Skrevet

Og jeg forbeholder meg retten til å mene mittt!

Men alle mener jo egentlig det samme som deg, de skjønner bare ikke hvorfor du mener det å synes synd på Britney utelukker at man synes det er grusomt det som skjer med barna i Afrika osv.

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Flere ikke-berømte mennesker tar sitt liv.

Har du tenkt på det!

La vær med å skrike til meg.

Ja, selvsagt har jeg tenkt på det. Men du dro frem dette med rike, vellykkede og selvmord... Gjorde du ikke?

Skrevet

Nå har jeg lest gjennom det du har skrevet ikveld, og jeg må bare si at du er så til de grader ute å plukker blåbær at det nesten ikke er til å tro.

Hadde du hatt et ukjent nick hadde jeg trodd du var et troll.

Du skriver som regel mye fint Hidi, men akkurat ikveld har du ramla helt utpå. Det er så utrolig søkt at du plutselig skal fremstå som den helgen og bry deg om barna i afrika. Jeg sier ikke at du ikke har brydd deg før, men jeg har aldri sett deg skrive så mye om dette som nå. Er du litt ute etter å sette andre i dårlig lys? Vel i motsetning til deg, så klarer de fleste å synes synd på, og ha empati for, flere samtidig.

"Hadde du hatt et ukjent nick hadde jeg trodd du var et troll."

Nå begynner jeg virkelig å lure altså. Forstår ikke at det går an å være så ensporet uten at det er med vilje.

Skrevet

Så hadde de pengene kanskje reddet tusen liv...

Akkurat det er jeg enig i. Disse kjendisene med millioner av dollar burde gi mer til de som virkelig trenger det.

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Jeg begriper ikke hvordan du kan tillegge meg slike meninger. Jeg har aldri kalt deg drittsekk og heller aldri tenkt i de baner. Jeg er uenig med deg og diskuterer ulike syn, det er alt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg begriper ikke hvordan du kan tillegge meg slike meninger. Jeg har aldri kalt deg drittsekk og heller aldri tenkt i de baner. Jeg er uenig med deg og diskuterer ulike syn, det er alt.

Takk!

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Takk!

du er jo sørrrlending, slike må man verne om :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Men alle mener jo egentlig det samme som deg, de skjønner bare ikke hvorfor du mener det å synes synd på Britney utelukker at man synes det er grusomt det som skjer med barna i Afrika osv.

Mulig du har rett!

Tusen takk for at du sa så!

hidi, the scorpion
Skrevet

Du er jo bare skjønn, men er fremdeles ikke enig...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Spesielt i disse tider må dere vernes om.

Dere ser jo faen døtte meg ut til å snø ned.

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Du er jo bare skjønn, men er fremdeles ikke enig...

Nei, det begynner å synke inn at vi ikke blir det med det første hidi. Poenget mitt er bare at det ene utelukker ikke det andre. Du er hissig som faen, men jeg liker deg, du har tæl. Nå legger jeg meg. Natta! :-)

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Spesielt i disse tider må dere vernes om.

Dere ser jo faen døtte meg ut til å snø ned.

Ja, det er festlig her nå. Det morsomme(?) er at noen faktisk har sommerdekk på enda, som om alt snøen forsvinner bare man lukker øynene....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...