Gå til innhold

Jesus kommer snart tilbake!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da arresterer jeg deg.

Himmel og hav for noe idioti.

Jehovas Vitner er ikke opptatt av materielle ting, det oppfordres til å være fornøyd med det man har og være mer opptatt av Guds Rike og dens komme, enn ting her på jorden.

Alle som har lest bladene Vakttårnet, kan lese det.

Det sier meg tydelig at dere ikke har den fjerneste anelse om hva JV står for, annet en dritt og usannheter dere hører fra andre.

Dessuten, Jehovas Vitner tror at Jesus allerede har kommet. De tror ikke på en synlig gjenkomst, men en hvor han har tatt sin plass i himmelen.

Som skjedde i 1914.

Så dere kan spare dere for den.

Vi vil selvsagt ikke vite alt om Jehova, så lenge vi ikke er jehova selv. Men faren er at hadde vi visst like mye som deg, så hadde vi antagelig ikke hatt evnen til å tenke klart lenger. Det gjelder ikke bare Jehova, men religion generelt.

Jeg legger merke til at skeptisken forsvinner, det stiller aldri spørsmål om noe, alt godtas gjennom religionen, svært mange blir helt hjernevasket. Setter du dem fast så klarer de ikke å gi noe fornuftig svar,selv om de motsier seg selv, enten blir de helt stille eller at de bare gjentar sin motsigelse.

Jeg har hatt Jehova i relativ nær familie, ingen var mer opptatt at materielle ting enn dem, ingen var mer nedlatende og opphøyende enn dem, de er jo Guds utvalgte må vite, nedlatende er du er i minst to av dine innlegg er her inne.

Diskuter heller hva vi sier er feil enn å være nedlatende.

Joda, jeg tok igjen med samme mynt:-)

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

20

• keinstein

7

• stone

6

• ShitDiddelyDo

2

Gjest Feil.Feil.
Skrevet

Vi vil selvsagt ikke vite alt om Jehova, så lenge vi ikke er jehova selv. Men faren er at hadde vi visst like mye som deg, så hadde vi antagelig ikke hatt evnen til å tenke klart lenger. Det gjelder ikke bare Jehova, men religion generelt.

Jeg legger merke til at skeptisken forsvinner, det stiller aldri spørsmål om noe, alt godtas gjennom religionen, svært mange blir helt hjernevasket. Setter du dem fast så klarer de ikke å gi noe fornuftig svar,selv om de motsier seg selv, enten blir de helt stille eller at de bare gjentar sin motsigelse.

Jeg har hatt Jehova i relativ nær familie, ingen var mer opptatt at materielle ting enn dem, ingen var mer nedlatende og opphøyende enn dem, de er jo Guds utvalgte må vite, nedlatende er du er i minst to av dine innlegg er her inne.

Har du hatt Jehova i familien din? Gå ann, du er heldig som har selveste Gud i familien din.

Så lenge du omtaler Jehovas Vitner på en fornærmende måte, ser jeg absolutt ingen grunn til å kommentere noe som helst av hva du har skrevet. Jeg er nedlatende fordi du omtaler oss på en nedlatende måte.

Hva du har opplevd av slektninger som er JV'er, kan jeg såklart ikke svare for ettersom jeg ikke kjenner til de aktuelle personene.

De er ufullkomne som alle mennesker er såklart, men vi oppfordres til å være mindre opptatt av materialsme og mer opptatt av de åndelige ting.

Så om det er noen som oppfører seg som om de er det motsatte, så får de står på deres regning og ikke Jehovas Vitner generelt.

Ganske logisk egentlig.

Gjest Feil.Feil.
Skrevet

Neitakk. Jeg diskuterer ikke med folk over nettet. Det blir svært så usaklig fra folk som gjør det.

En annen ting er at det som oftest blir lagt fram en masse rare påstander, som jeg ikke får mulighet til å besvare gjennom å vise deg bevis for det.

Dermed blir det totalt poengløst å besvare noe som helst.

Men om du VIRKELIG er interessert i å få svar på de påstandene du kommer med, så ville det ikke vært et problem å ordne et besøk til deg.

Så kan du få svar.

Men i mange tilfeller, så nekter mennesker som slenger ut påstander her og der, å gjøre nettopp det.

Grunnen er selvsagt, at man har ikke så mye å fare med allikevel.

Annet enn halvsannheter og rare påstander fra meget tvilsomme kilder.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg hadde Jesus som nabo for en del år sida.

Men han ble lagt inn og medisinert. Når han kom ut var han Stalin.

Det hadde vært nok et skudd i baugen for psykiatrinorge dersom det viste seg at de dreit seg ut.

(Selv om de egentlig dreit seg ut uansett. Det å dra inn en harmløs Jesus og slippe ut en ustabil Stalin sier vel det meste).

Skrevet

Jeg drikker nok svært lite:-) Hva er du uenig?

Siden du er edru eller nær edru, må det da gå an å fatte hva slags innlegg trådstarten er: En copy-cat-christian som har skrevet et tulleinnlegg eller innlegg fra en umoden fjortis. Da bør også eventuell respons være adekvat.

Gjest Ja, han kommer snart!
Skrevet

Siden du er edru eller nær edru, må det da gå an å fatte hva slags innlegg trådstarten er: En copy-cat-christian som har skrevet et tulleinnlegg eller innlegg fra en umoden fjortis. Da bør også eventuell respons være adekvat.

Det

svaret

likte

jeg.

jo

se

hvordan

stemmningen

var

ang.

denne

saken

her

blant

dolere.

Skrevet

Hva trådstarter har med ditt svar til meg å gjøre forstår jeg ikke helt. Jeg har svart en i tråd, hvor du påstår at jeg er full.

Derfor ber jeg deg kommentere det jeg skrev og som du er uenig i.

Skrevet

Har du hatt Jehova i familien din? Gå ann, du er heldig som har selveste Gud i familien din.

Så lenge du omtaler Jehovas Vitner på en fornærmende måte, ser jeg absolutt ingen grunn til å kommentere noe som helst av hva du har skrevet. Jeg er nedlatende fordi du omtaler oss på en nedlatende måte.

Hva du har opplevd av slektninger som er JV'er, kan jeg såklart ikke svare for ettersom jeg ikke kjenner til de aktuelle personene.

De er ufullkomne som alle mennesker er såklart, men vi oppfordres til å være mindre opptatt av materialsme og mer opptatt av de åndelige ting.

Så om det er noen som oppfører seg som om de er det motsatte, så får de står på deres regning og ikke Jehovas Vitner generelt.

Ganske logisk egentlig.

Jeg tror faktrisk at du ikke har noen gode svar på mine påstander. Sanningen er kanskje vond å svelge.

Skrevet

Neitakk. Jeg diskuterer ikke med folk over nettet. Det blir svært så usaklig fra folk som gjør det.

En annen ting er at det som oftest blir lagt fram en masse rare påstander, som jeg ikke får mulighet til å besvare gjennom å vise deg bevis for det.

Dermed blir det totalt poengløst å besvare noe som helst.

Men om du VIRKELIG er interessert i å få svar på de påstandene du kommer med, så ville det ikke vært et problem å ordne et besøk til deg.

Så kan du få svar.

Men i mange tilfeller, så nekter mennesker som slenger ut påstander her og der, å gjøre nettopp det.

Grunnen er selvsagt, at man har ikke så mye å fare med allikevel.

Annet enn halvsannheter og rare påstander fra meget tvilsomme kilder.

Jeg har diskutert dette med Jehovas Vitner, men de klarer faktisk ikke å komme med gode svar. Bare unnvikelse og svada svar. De burde da kanskje stille seg selv noen gode spørsmål også og ikke bare goda alt som blir sagt fra Jehova som fakta. Som jeg sier og påstår så blir de fleste som tror litt for mye på ting, hjernevasket.

Jeg tror faktisk ikke at du har noen gode svar..

Gjest Feil.Feil.
Skrevet

Jeg tror faktrisk at du ikke har noen gode svar på mine påstander. Sanningen er kanskje vond å svelge.

Jeg tilbydde deg besøk, og du beviste nettopp det jeg har tidligere skrevet.

Dermed er det ikke mer å snakke om for min del.

Skrevet

Jeg hadde Jesus som nabo for en del år sida.

Men han ble lagt inn og medisinert. Når han kom ut var han Stalin.

Det hadde vært nok et skudd i baugen for psykiatrinorge dersom det viste seg at de dreit seg ut.

(Selv om de egentlig dreit seg ut uansett. Det å dra inn en harmløs Jesus og slippe ut en ustabil Stalin sier vel det meste).

Hadde en kompis som levde litt, skal vi si utagerende? En dag kom han og sa at han hadde truffet Jesus. Jaha...sa vi andre.

Når han begynte å gi vekk sin musikksamling og gav oss beskjed om at vi aldri måtte gå til leger, for han kunne helbrede oss, da var grensen nådd.

Han innredet et 'bederom' i sin lille leilighet og ble siden fast innventar på psyk sykehus. Alt dette fordi han traff Jesus! :-)

Hva lærte vi andre i venneflokken?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hadde en kompis som levde litt, skal vi si utagerende? En dag kom han og sa at han hadde truffet Jesus. Jaha...sa vi andre.

Når han begynte å gi vekk sin musikksamling og gav oss beskjed om at vi aldri måtte gå til leger, for han kunne helbrede oss, da var grensen nådd.

Han innredet et 'bederom' i sin lille leilighet og ble siden fast innventar på psyk sykehus. Alt dette fordi han traff Jesus! :-)

Hva lærte vi andre i venneflokken?

"Hva lærte vi andre i venneflokken?"

At man ikke kødder med LSD. :)

Skrevet

Jeg tilbydde deg besøk, og du beviste nettopp det jeg har tidligere skrevet.

Dermed er det ikke mer å snakke om for min del.

*lol*....jeg skjønner at det ikke skal rare beviset til før du tror på noe. Kanskje lurt å sette litt mer spørsmålstegn ved ting du tror på.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Herlig, vi er medlem i Jehova.

Med andre ord, medlem i Gud.

Oi da.

Jehova - jahve - JHWH (eller JHVH). (kanskje du skal ta en titt på de gamle pergament rullene som finnes i ulike Bibliotek rundt om verden, der står tetragrammet)

Jehovas Vitner, Guds Vitner.

Oida. Vanskelig det ikke sant?

Tar det heller som et kompliment at du ikke klarer å få det riktig, enn en fornærmelse.

Morsomt at du kaller deg for Feil. For det er nettopp det Jehovas Vitner har gjort. Guds navn var ikke Jehova, men Jahve.

I den opprinnelige skriften var det bare konsonanter. Så Guds navn var skrevet som JHV. Jehovas vitner puttet inn for mange konsonanter, slik at det ble Jehova, mens senere forskning viste at de hadde feiltolket, og at navnet hans var Jahve.

Gjest Feil.Feil.
Skrevet

*lol*....jeg skjønner at det ikke skal rare beviset til før du tror på noe. Kanskje lurt å sette litt mer spørsmålstegn ved ting du tror på.

Hva vet du om jeg ikke har satt spørsmåltegn med hva jeg tror på? Kjenner du meg?

Nei. Det gjør du ikke.

Hva om jeg har satt spørsmålstegn med det jeg tror på? Hva om jeg har brukt mye tid og gått gjennom flere religioner og funnet ingenting fornuftig? Hva om jeg var ateist tidligere?

Hva om jeg har satt spørsmålstegn ved livet og funnet svarene?

Hva om?

Hva vet vel du om hva jeg har gjort? Hva vet vel du om hvilke undersøkelser jeg har foretatt meg? Hva vet du om hvor kritisk jeg er til ting jeg blir presentert for?

Du vet absolutt ingenting om meg og hva jeg har gjort i livet mitt.

Så en slik forutinntatthet som du har kan du vitterlig spare deg for.

Og en ting bør du vurdere, at ikke et hvert menneske som tror på Gud, bare består av en gruppe mennesker som slavisk tror noe uten å undersøke de faktisk forhold.

Da gjør du deg selv dummere enn du virkelig er.

Gjest Feil.Feil.
Skrevet

Morsomt at du kaller deg for Feil. For det er nettopp det Jehovas Vitner har gjort. Guds navn var ikke Jehova, men Jahve.

I den opprinnelige skriften var det bare konsonanter. Så Guds navn var skrevet som JHV. Jehovas vitner puttet inn for mange konsonanter, slik at det ble Jehova, mens senere forskning viste at de hadde feiltolket, og at navnet hans var Jahve.

Jeg gjentar :

JHWH (eller JHVH). (kanskje du skal ta en titt på de gamle pergament rullene som finnes i ulike bibliotek rundt om verden, der står tetragrammet siden du ikke klarer å skrive det slik det skal skrives)

Jehova» er den tradisjonelle måten å uttale navnet på, mens «Jahve» er den formen som blir foretrukket av de fleste hebraiskkyndige.

Navnets hebraiske konsonanter er således kjent. Spørsmålet er imidlertid hvilke vokaler som skal forbindes med dem, for det ble ikke brukt vokaltegn på hebraisk før i andre halvdel av det første årtusen e.v.t.

Ettersom det ikke er mulig i dag å fastslå med sikkerhet hvordan navnet skal uttales, synes det ikke å være noen rimelig grunn til å forlate den velkjente formen «Jehova» til fordel for en annen form som er foreslått. Hvis man gjorde det, måtte man, for å være konsekvent, også forandre stavemåten og uttalen av en hel rekke andre navn i Bibelen: Jeremia måtte forandres til Jirmejạh, Jesaja til Jesja‛jạhu og Jesus enten til Jehosjụa‛ (som på hebraisk) eller til Iesous (som på gresk).

Om vi da bruker Jehova eller Jahve, det går for det samme.

Vi kunne vel da like godt hete Javhe's Vitner.

Skrevet

Hva vet du om jeg ikke har satt spørsmåltegn med hva jeg tror på? Kjenner du meg?

Nei. Det gjør du ikke.

Hva om jeg har satt spørsmålstegn med det jeg tror på? Hva om jeg har brukt mye tid og gått gjennom flere religioner og funnet ingenting fornuftig? Hva om jeg var ateist tidligere?

Hva om jeg har satt spørsmålstegn ved livet og funnet svarene?

Hva om?

Hva vet vel du om hva jeg har gjort? Hva vet vel du om hvilke undersøkelser jeg har foretatt meg? Hva vet du om hvor kritisk jeg er til ting jeg blir presentert for?

Du vet absolutt ingenting om meg og hva jeg har gjort i livet mitt.

Så en slik forutinntatthet som du har kan du vitterlig spare deg for.

Og en ting bør du vurdere, at ikke et hvert menneske som tror på Gud, bare består av en gruppe mennesker som slavisk tror noe uten å undersøke de faktisk forhold.

Da gjør du deg selv dummere enn du virkelig er.

Faktiske forhold?? Herre-min-jesus, hadde du og dine likesinnende forholdt dere til fakta, så var det ikke stort å tro på.

Dere har ikke noe som helst av fakta å forholde dere til, såpass oppegående burde du være. Hvis dere oppfatter det dere tror på som fakta, så er det skremmende. En ting er å tro, noe annet er å fremstille dette som fakta.

Du kan selvsagt velge å tro, men noe fakta finnes ikke.

Nevn ett eneste bevis som du kan mener er fakta.

Gjest Feil.Feil.
Skrevet

Faktiske forhold?? Herre-min-jesus, hadde du og dine likesinnende forholdt dere til fakta, så var det ikke stort å tro på.

Dere har ikke noe som helst av fakta å forholde dere til, såpass oppegående burde du være. Hvis dere oppfatter det dere tror på som fakta, så er det skremmende. En ting er å tro, noe annet er å fremstille dette som fakta.

Du kan selvsagt velge å tro, men noe fakta finnes ikke.

Nevn ett eneste bevis som du kan mener er fakta.

Muligens jeg bruker ordene "faktiske forhold" på feil måte. Beklager.

Vi snakker såklart om TRO.

Alt noen i denne verden kan gjøre, er å tro.

Like overbevist som du er om det du tror på/eller ikke tror på, så er jeg like overbevist om hva jeg tror på/ikke tror på.

Det jeg mente, var at jeg har gjort mine undersøkelser av flere religioner, satt meg inn i dem, lest, studert.

Ingenting av det virket fornuftig eller kunne forklares på en fornuftig måte.

Inntil jeg studerte Bibelen, hva som stod i den og dermed fikk svar på det jeg lurte på.

Som i mine øyne, stemte med det jeg har føler er riktig/logisk.

Så jeg har undersøkt "de faktiske forhold" ang den troen jeg bekjenner meg til.

Om du forstod hva jeg mente nå?

Skrevet

Muligens jeg bruker ordene "faktiske forhold" på feil måte. Beklager.

Vi snakker såklart om TRO.

Alt noen i denne verden kan gjøre, er å tro.

Like overbevist som du er om det du tror på/eller ikke tror på, så er jeg like overbevist om hva jeg tror på/ikke tror på.

Det jeg mente, var at jeg har gjort mine undersøkelser av flere religioner, satt meg inn i dem, lest, studert.

Ingenting av det virket fornuftig eller kunne forklares på en fornuftig måte.

Inntil jeg studerte Bibelen, hva som stod i den og dermed fikk svar på det jeg lurte på.

Som i mine øyne, stemte med det jeg har føler er riktig/logisk.

Så jeg har undersøkt "de faktiske forhold" ang den troen jeg bekjenner meg til.

Om du forstod hva jeg mente nå?

Dette forsto jeg og jeg skjønner det.

Men problemet for dere i Jehova er at dere tror at det er kun dere som som vil overleve og det er ganske unikt.

Husk at alle som har en tro, mener at de tror på det rette og ofrer seg hele livet for den troen. Så hvis det viser seg, når oppgjørets time kommer, at de har trodd feil, så blir de stoppet i døra. Tenk deg noe så urettferdig, er det mulig at en rettferdig Gud kan tillate noe sånt?

Du har ingen garanti eller noe mer garanti enn andre for at det du tror på er noe mer rett enn noe annet. Det kan bety at det faktisk er du som blir stoppet i døra, fordi du valgte å være Jehovas Vitne. Det er noe du må tenke svært nøye i gjennom.

Dere mener at dere har fasitten på hva som er tro og sannhet.

Husk også at bibelen leses av svært mange forskjellige trossamfunn. Dere tolker den svært forskjellig, selv om jeg vet at Jehova mener at de tolker den rett, men hvordan vet dere egentlig det? Det samme påstår jo de andre.

Jeg jobbet sammen med en som er Jehova og han påsto at det var ikke mulig å tolke den feil og mente at alle måtte være enig i det. En annen jeg jobbet med var personlig kristen, han også leste i bibelen daglig. Disse to førte jeg sammen, de ble omtrent ikke enig om noe som helst omtrent. Det sier svært mye.

Bibelen kan tolkes på mange forskjellige måter, som alt annet som skrives.

Det jeg tror på er nok mye mer jordnært enn hva du tror på, jeg holder meg stort sett til det som er vitenskapelig bevisst. Er det ikke det kan jeg gjerne tro at noe kan være slik eller slik, men det er likevel stor forskjell på dere, fordi dere tar det som en absolutt sannhet og det er en stor forsjell. Dere blir altfor hjernevasket og tro bli sannhet. Tenk om du tar feil? Muligheten er faktisk svært stor, fordi din tolkning og tro ikke nødvendigvis er noe bedre enn noe annet.

Gjest Feil.Feil.
Skrevet

Dette forsto jeg og jeg skjønner det.

Men problemet for dere i Jehova er at dere tror at det er kun dere som som vil overleve og det er ganske unikt.

Husk at alle som har en tro, mener at de tror på det rette og ofrer seg hele livet for den troen. Så hvis det viser seg, når oppgjørets time kommer, at de har trodd feil, så blir de stoppet i døra. Tenk deg noe så urettferdig, er det mulig at en rettferdig Gud kan tillate noe sånt?

Du har ingen garanti eller noe mer garanti enn andre for at det du tror på er noe mer rett enn noe annet. Det kan bety at det faktisk er du som blir stoppet i døra, fordi du valgte å være Jehovas Vitne. Det er noe du må tenke svært nøye i gjennom.

Dere mener at dere har fasitten på hva som er tro og sannhet.

Husk også at bibelen leses av svært mange forskjellige trossamfunn. Dere tolker den svært forskjellig, selv om jeg vet at Jehova mener at de tolker den rett, men hvordan vet dere egentlig det? Det samme påstår jo de andre.

Jeg jobbet sammen med en som er Jehova og han påsto at det var ikke mulig å tolke den feil og mente at alle måtte være enig i det. En annen jeg jobbet med var personlig kristen, han også leste i bibelen daglig. Disse to førte jeg sammen, de ble omtrent ikke enig om noe som helst omtrent. Det sier svært mye.

Bibelen kan tolkes på mange forskjellige måter, som alt annet som skrives.

Det jeg tror på er nok mye mer jordnært enn hva du tror på, jeg holder meg stort sett til det som er vitenskapelig bevisst. Er det ikke det kan jeg gjerne tro at noe kan være slik eller slik, men det er likevel stor forskjell på dere, fordi dere tar det som en absolutt sannhet og det er en stor forsjell. Dere blir altfor hjernevasket og tro bli sannhet. Tenk om du tar feil? Muligheten er faktisk svært stor, fordi din tolkning og tro ikke nødvendigvis er noe bedre enn noe annet.

Etter din fortsatt nedlatende omtale av oss, så slutter jeg herved å svare deg.

Du prater fortsatt som om du tror jeg har tenkt å svare deg på noe av det du stiller spørsmål ved, noe jeg finner rart ettersom jeg har tilbudt deg besøk og du ikke har tatt imot.

Dermed finner jeg deg useriøs og egentlig ikke ute å få noe svar.

Man møter respekt med respekt.

Noe du ikke klarer å fremvise og derfor heller ikke får tilbake.

Ha en fortsatt fin dag.

Jeg har ikke mer å tilføye

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...