Gå til innhold

Åpne en banan - hvilken ende?

Anbefalte innlegg

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Banan skal selvfølgelig åpnes på forskriftsmessig måte. Dvs, på stilk-enden.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• kaffepiken

4

• Lillemus

3

• flisa

2

• carmela

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For å si det sånn: Jeg har aldri engang VURDERT å åpne babanen i den enden som kollegaen din gjør - og jeg tror hun sier dette for å få litt oppmerksomhet - ingen med intelligens vil åpne en banan på den enden uten stilk.

Gjest lumelia
Skrevet

Herregud..er det rart det blir krig hehe..ehh...det er vel den samme smaken uansett? hihi...tror aper åpner den riktig jeg, de har det så innøvet..

Gjest ChiengMai
Skrevet

Bare aper åpner bananen på "stilk-enden"...

=)

Da er vi aper, de fleste av oss. Jeg har aldri sett noen som ikke åpner bananen der det er stilk.

Gjest ChiengMai
Skrevet

What? Nei, det finnes bare en ende å åpne bananen. Der håndtaket sitter.

Hahaha, jeg dauer av latter! Utrolig bra skrevet. Og du har selvfølgelig rett.

"der handtaket sitter" *flire mer*

Gjest ChiengMai
Skrevet

og jeg har en mann som smører på smør / pålegg på feil side av knekkebrødet. Han mener jeg bruker feil side selvsagt...

(jeg smører på framsida, den siden med hullene og drysset som skiller utseende mellom de ulike typene...)

"(jeg smører på framsida, den siden med hullene og drysset som skiller utseende mellom de ulike typene...)"

Knekkebrød har ikke fram- og bakside, men under- og overside. Man smører på undersida, altså den sida som er nede når de blir stekt. Hvorfor? Det har allerede Lillemus forklart. :-)

Gjest Tacomix
Skrevet

Smør/pålegg skal på den flateste siden, ellers kveles jo den deilige smaken av frøene! ;o)

Enig

med

deg

der!

Slik

det

skal

gjøres!

Skrevet

For å si det sånn: Jeg har aldri engang VURDERT å åpne babanen i den enden som kollegaen din gjør - og jeg tror hun sier dette for å få litt oppmerksomhet - ingen med intelligens vil åpne en banan på den enden uten stilk.

"ingen med intelligens vil åpne en banan på den enden uten stilk."

*Fornærmet*

Skrevet

Ok, jeg skjønner at jeg er ganske alene om å åpne bananen i samme ende som kollegaen din..

Har aldri tenkt over hvordan andre gjør det, men nå begynner jeg å føle meg ganske annerledes.. ;o)))

Til dere som lurer på om det lar seg gjøre uten kniv: Ja, det gjør det. Man setter neglen inntil og så må man knekke av tuppen ganske bestemt. Når jeg knekker bananen av i andre enden blir jo banankjøttet most til pure i den enden og det syns jeg er en udelikat konsistens.

*en anelse selvhøytidelig*

Skrevet

og jeg har en mann som smører på smør / pålegg på feil side av knekkebrødet. Han mener jeg bruker feil side selvsagt...

(jeg smører på framsida, den siden med hullene og drysset som skiller utseende mellom de ulike typene...)

Enig med deg - alle hullene skal fylles med meierismør -før man har på brunost .)

Skrevet

Banan skal selvfølgelig åpnes på forskriftsmessig måte. Dvs, på stilk-enden.

Den dagen dette landet er så gjennomregulert at det finnes forskrifter for hvordan man skreller frukt, flytter jeg langt vekk fra Norge.

:-)

Skrevet

Utifra hvordan bananen vokser, så er stilkenden "under" og "duskenden" opp.

Men det får da bli opp til enhver hvilken ende man velger å åpne den i.

Knekkebrød: Jeg fyller alle hullene med smør før pålegget smøres på :-)

Vanlig brød, når man får en skive fra midten av brødet, smører jeg på den siden som har størst overflate.

Noe mer vi kan diskutere?? Dette var moro.

Skrevet

Selvsagt åpner man ved stilken og ikke ved blomsten!

Skrevet

Selvsagt åpner man ved stilken og ikke ved blomsten!

*stikker hodet forsiktig inn*

Har bananer _blomster_?

Aldri en dag uten ny lærdom på dol;-)

Skrevet

Hun kollegaen din åpner bananer på en merkelig måte!

Skrevet

Jeg smører knekkebrød på siden med hullene. Det andre er jo baksiden. :-)

Skrevet

Igjen registrerer jeg at jeg gjør motsatt av flertallet - jeg smører på oppsiden, den uten hull.

Skrevet

Jeg er også fornærmet!

Skrevet

*stikker hodet forsiktig inn*

Har bananer _blomster_?

Aldri en dag uten ny lærdom på dol;-)

Jeg vet egentlig ikke om den kalles for blomsten, men på eplet og pæren kaller man det for blomsten.

Bananen henger jo i klaser i stilken. Epler og pærer henger også i stilken. Og da er blomsten nederst. Det er også noe som kan ligne på det på bananen, derfor kalte jeg det blomst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...