Gå til innhold

Leker man fortsatt når man er 18 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg så hørtes det ut som om hun var helt alene når dette skjedde, altså lekte på egenhånd. Nå lurer jeg på om det er to like saker vi snakker om her, kanskje er det to unge kvinner som har dødd i snøen den siste uka?

Slik jeg forsto det så var hun ute alene og lekte. Det høres rart ut når hun var såpass gammel.

Hun var ikke ute alene. Broren var sammen med henne, men gikk inn da hun falt i snøfonna. Vi får tro at han gikk inn for å hente hjelp. Det var i alle fall slik jeg tolket det jeg leste, i en av nettavisene.

Skrevet

Ser jo svarene du har fått fra andre.

Og selv om jeg forstod hva du tenkte på, da jeg leste overskriften, reagerte jeg litt på den.

Ja, hvertfall jeg kan leke i snøen, selv om jeg nå nærmer meg 34. Jeg kan leke med ungene, som begge er tenåringer nå, kan leke sammen med mindre unger, kan leke med andre voksne, men også helt alene i snøen.

Å gå gjennom et snølandskap, legge seg ned og lage en engel, kjenne kulda fra snøen, gjerne snøen som faller i fjeset. Bare nyte det å være ute og i et med naturen. Ser det gøy ut å hoppe fra en mur og ned i en snøhaug, ja så prøver jeg.

Regnvær er herlig. Å gå tur i skogen når det regner, kjenne regnet i fjeset. Og jeg forstår småungene som elsker å hoppe i søledammer.

Sommeren. Det å løpe barbent. Ligge på brygga med rompa i været for å fange sandkrabber. Slå hjul på plenen.

Jo, jeg leker fremdeles.

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg leste et sted at broren var 4 år. Det er uansett ikke uvanlig å leke med søsken på 4, 5, 6, 7 eller for den del 10 år når man er 18.

Jeg forsto det slik at hun var alene når dette skjedde, at hun hadde gått ut for å leke på egen hånd. det hørtes rart ut i mine ører. Jeg lurte et øyeblikk på om hun var 8 eller 18.

Skrevet

Det håper jeg da... Jeg er 48 , men leker da allikevel i snøen :-)

Hun lekte i snøen med sin lillebror, hvem tror at festlig lek skal ende slik?

Stakkar stakkar bror, og resten av familien. Tankene går til dem!

Har familie på stedet dette hendte, så må innrømme at det var noen kvalme minutter i går før vi fikk svar på telefonen..

Gjest Tryllekunstnerpiken
Skrevet

Klart hun leker i snøen når hun er 18, mange voksne leger i snøen når de er 30. Er jo bare gøy det, kaste snøball og sånn.

Skrevet

Kan jo være lek, hun hadde med seg en bror på 4. Jeg leker og har alltid lekt sammen med barna mine, selv om jeg er godt voksen.

Så det behøver ikke å bety at hun var utviklingshemmet. Hun hadde visstnok slått hode i fallet.

Uansett er det svært tragisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...