Gå til innhold

Redsel for å være unormal!?

Anbefalte innlegg

Gjest Løvinna85
Skrevet

Jeg har nå svirret rundt på forumet en ukes tid, og er sjokkert over hvor stor andel av innleggene som er omtrent slik:

"Jeg pleier å gjøre dette: xxx xxxxx xxx xxx, er jeg unormal?"

Hvorfor er folk så redde for å avvike fra normalen? Hadde det ikke vært en kjedelig verden om alle var a4-mennesker?

Skrevet

Det vil alltid finnes noen som ikke har selvtilliten på topp kanskje. Også er det jo fint å høre hva andre mener om ting vil jeg tro.

Hvordan synes du ellers at forumet her virker da, siden du er ny så er det gøy å høre :)

Gjest Løvinna85
Skrevet

Det vil alltid finnes noen som ikke har selvtilliten på topp kanskje. Også er det jo fint å høre hva andre mener om ting vil jeg tro.

Hvordan synes du ellers at forumet her virker da, siden du er ny så er det gøy å høre :)

Mange rare folk her. Som Dorthe, han på k..., kattepus, kaffepiken, zakkoo, bouenas...

Gjest Tryllekunstnerpiken
Skrevet

Jeg er komplett enig med deg, Løvinna85. Selv har jeg også reagert litt på denne "praktiske" innstillingen til enkelte her på forumet Ikke det at det er galt å være praktiski seg selv, men så virker det som avogtil at de fleste gjør det samme liksom, eller i alle fall noe som ikke avviker fra normalen.

"Jeg pleier å gjøre ditt, jeg gjør datt" osv..hmm..

Jeg synes at det er kjempeflott dersom man tør by på seg selv, uansett hvem man er!!

Og de flotteste intervjene jeg ser på tv, er med folk som har levd litt (Unge som eldre) og de som har en del erfaringer, og som tør å være seg selv komplett. Det er så morsomt! Og du skal vite, at maaange av disse sprenger litt grenser i forhold til å være normal/unormal. Og det er jo kult.

Skrevet

Mange rare folk her. Som Dorthe, han på k..., kattepus, kaffepiken, zakkoo, bouenas...

Hvis du har tenkt å innom forumet her fremover, så bør du ikke komme med navngitte innlegg som dette. Her er alle ulike og det må vi respektere. Ikke heng ut noen. Og jeg synes det er litt snålt at du trekker frem disse navnene, pga det er flere av de som ikke er her lengre (siste uker) med de nickene. Men det er kanskje du som er dem? Punktum finale.

Skrevet

Er jeg rar?

Skrevet

Oj, kanskje du er unormal!?

Og jeg som synes jeg er helt normal.

Skrevet

Er jeg rar?

Du rar? neeeida, du er snill og god du :)

Skrevet

Du rar? neeeida, du er snill og god du :)

Nå begynte jeg virkelig å lure ;o)

Skrevet

Nå begynte jeg virkelig å lure ;o)

Man skal ikke tro på alt man leser. Vi må også huske at det var lørdagskveld med det det medfører her på dol, ikke sant?

Skrevet

Man skal ikke tro på alt man leser. Vi må også huske at det var lørdagskveld med det det medfører her på dol, ikke sant?

Det tenkte jeg ikke på engang. Og kaffepiken og bouenas er da virkelig helt normale.

Gjest lille billa
Skrevet

Hei du!

Jeg kan vel bare svare for meg selv, men for min del er det av den grunn noen foreslår her, lav selvtillit. Skulle gjerne bare vert meg selv og nok med det, men nå er det slik at jeg har hatt litt problemer i forhold til andre, og jeg har lett for å legge skylden på at det må være noe galt med meg. Da er det veldig greit hvis man kan få avkreftet slike negative tanker. Dessuten er det ofte at man føler at man er den eneste i verden som gjør sånn og slik, eller mener ditt og datt. Det er spennende å høre hva andre mener om saken.

Gjest Løvinna85
Skrevet

Hvis du har tenkt å innom forumet her fremover, så bør du ikke komme med navngitte innlegg som dette. Her er alle ulike og det må vi respektere. Ikke heng ut noen. Og jeg synes det er litt snålt at du trekker frem disse navnene, pga det er flere av de som ikke er her lengre (siste uker) med de nickene. Men det er kanskje du som er dem? Punktum finale.

Jeg er mange av dem, ja. Forumet her hadde vært kjedelig uten meg, for å si det sånn.

Gjest Løvinna85
Skrevet

Er jeg rar?

Ja, du er rar. Det er ikke noe galt i det. Hvem vil være normal?

Gjest Løvinna85
Skrevet

Hei du!

Jeg kan vel bare svare for meg selv, men for min del er det av den grunn noen foreslår her, lav selvtillit. Skulle gjerne bare vert meg selv og nok med det, men nå er det slik at jeg har hatt litt problemer i forhold til andre, og jeg har lett for å legge skylden på at det må være noe galt med meg. Da er det veldig greit hvis man kan få avkreftet slike negative tanker. Dessuten er det ofte at man føler at man er den eneste i verden som gjør sånn og slik, eller mener ditt og datt. Det er spennende å høre hva andre mener om saken.

Jeg synes det er teit hvis det skal bli et mål å mene det flertallet mener, og å gjøre det flertallet gjør i enhver sammenheng.

Man blir ofte hengt ut og latterliggjort, mobbet osv fordi man viker fra normalen. Bare koslig, synes jeg nå. Ikke da jeg var liten jente, riktignok, men nå er jeg fornøyd med å stemme Venstre, røyke hasj, være skoleflink, holde på med seiling og alle andre ting som folk flest ikke gjør.

Skrevet

Ja, du er rar. Det er ikke noe galt i det. Hvem vil være normal?

Det spørs hva slags rar du mener. Jeg ser heller ikke noe galt i å være rar, bare det er rar på den riktige måten :o)

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har ikke lest alle svarene du har fått her, men:

Jeg har lagt merke til det samme. Jeg tror noen bruker den problemformuleringen for å vite om det er "greit", eller om de bør oppsøke lege, f.eks.

Men så er det også noen som bare vil ha oppmerksomhet. "Jeg er så flink til ditt og datt, er det normalt?" Noen fremhever seg selv på den måten.

Gjest Løvinna85
Skrevet

Jeg har ikke lest alle svarene du har fått her, men:

Jeg har lagt merke til det samme. Jeg tror noen bruker den problemformuleringen for å vite om det er "greit", eller om de bør oppsøke lege, f.eks.

Men så er det også noen som bare vil ha oppmerksomhet. "Jeg er så flink til ditt og datt, er det normalt?" Noen fremhever seg selv på den måten.

"Pikken min er bare 17 cm! Er jeg unormal?"

Caloni Makaroni
Skrevet

"Pikken min er bare 17 cm! Er jeg unormal?"

Nettopp ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...