Gå til innhold

Godt forslag? Fremmer likestilling?

Anbefalte innlegg

Gjest hva tror du?
Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1659939.ece

1. Hvilken av farens arbeidsgivere skal betale om faren har mer enn en jobb?

2. Hvilken av farens arbeidsgivere skal betale om faren skifter jobb?

3. Hvordan tror du det er å skifte jobb for en far som drar med seg krav om del-finansiering av konas permisjon?

4. Hvilken arbeidsgiver skal betale om faren jobber som selvstendig næringsdrivende? Han selv? I så fall, hvorfor skal han diskrimmineres, mens fast ansatte får betalt del av permisjon til sin kone?

5. Hvilken arbeidsgiver skal betale farens del når moren ikke har oppgitt til myndigheten hvem faren er? Hvis ingen, hvorfor skal da enslige mødre diskrimmineres?

Skrevet

Det der har jeg ingen tro på - hva med de som har en hjemmeværende mann? en mann som er ufør etc?

Gjest hva tror du?
Skrevet

Det der har jeg ingen tro på - hva med de som har en hjemmeværende mann? en mann som er ufør etc?

ja, eller han er død eller er arbeidsløs...

Likestillingsombudet fant forslaget interessant. Unisex-partiet SV pleier å applaudere slike forslag.

Meg1365380063
Skrevet

Men dette er da ikke problemstillinger kun menn må forholde seg til - det du beskriver er jo ofte virkeligheten for mange kvinner i dag.

Selvstendig næringsdrivende kvinner må spare penger, for å ha råd til å få barn. Mange velger å la være, fordi fraværet fra selskapet (hvis de har få ansatte) kan føre til at de forsvinner fra markedet og at comeback er vanskelig.

Jeg er positivt innstilt til et slik forslag - men så mener jeg også at de to foreldrene burde dele permisjonen mer likt mellom seg.

Skrevet

Jeg vet ikke, men det er "fint" å få mer fokus på at folk får barn og blir borte fra jobben.

Gjest hva tror du ?
Skrevet

Men dette er da ikke problemstillinger kun menn må forholde seg til - det du beskriver er jo ofte virkeligheten for mange kvinner i dag.