Gå til innhold

Godt forslag? Fremmer likestilling?

Anbefalte innlegg

Gjest hva tror du?
Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1659939.ece

1. Hvilken av farens arbeidsgivere skal betale om faren har mer enn en jobb?

2. Hvilken av farens arbeidsgivere skal betale om faren skifter jobb?

3. Hvordan tror du det er å skifte jobb for en far som drar med seg krav om del-finansiering av konas permisjon?

4. Hvilken arbeidsgiver skal betale om faren jobber som selvstendig næringsdrivende? Han selv? I så fall, hvorfor skal han diskrimmineres, mens fast ansatte får betalt del av permisjon til sin kone?

5. Hvilken arbeidsgiver skal betale farens del når moren ikke har oppgitt til myndigheten hvem faren er? Hvis ingen, hvorfor skal da enslige mødre diskrimmineres?

Skrevet

Det der har jeg ingen tro på - hva med de som har en hjemmeværende mann? en mann som er ufør etc?

Gjest hva tror du?
Skrevet

Det der har jeg ingen tro på - hva med de som har en hjemmeværende mann? en mann som er ufør etc?

ja, eller han er død eller er arbeidsløs...

Likestillingsombudet fant forslaget interessant. Unisex-partiet SV pleier å applaudere slike forslag.

Meg1365380063
Skrevet

Men dette er da ikke problemstillinger kun menn må forholde seg til - det du beskriver er jo ofte virkeligheten for mange kvinner i dag.

Selvstendig næringsdrivende kvinner må spare penger, for å ha råd til å få barn. Mange velger å la være, fordi fraværet fra selskapet (hvis de har få ansatte) kan føre til at de forsvinner fra markedet og at comeback er vanskelig.

Jeg er positivt innstilt til et slik forslag - men så mener jeg også at de to foreldrene burde dele permisjonen mer likt mellom seg.

Skrevet

Jeg vet ikke, men det er "fint" å få mer fokus på at folk får barn og blir borte fra jobben.

Gjest hva tror du ?
Skrevet

Men dette er da ikke problemstillinger kun menn må forholde seg til - det du beskriver er jo ofte virkeligheten for mange kvinner i dag.

Selvstendig næringsdrivende kvinner må spare penger, for å ha råd til å få barn. Mange velger å la være, fordi fraværet fra selskapet (hvis de har få ansatte) kan føre til at de forsvinner fra markedet og at comeback er vanskelig.

Jeg er positivt innstilt til et slik forslag - men så mener jeg også at de to foreldrene burde dele permisjonen mer likt mellom seg.

Når det ikke fines ektemann med arbeidsgiver som kan betale permisjon eller arbeidsgiver ikke finnes, blir sånne forslag enda mer luftslott, fred og alt gratis så lenge man betaler selv.

Gjest hva tror du ?
Skrevet

Jeg vet ikke, men det er "fint" å få mer fokus på at folk får barn og blir borte fra jobben.

Hvrofor bra med mer fokus på denne fraværsårsaken?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...