Gå til innhold

tips til et år i utlendighet?

Anbefalte innlegg

Gjest hoppkarsk
Skrevet

Tusen takk, endelig noe konstruktivt!

Høres spennende ut.... Hmmm, firmaet jeg jobber i har nettopp startet en liten avdeling i et annet søramerikansk land, kanskje jeg skulle søke om et år der?? :-) Kan være utviklingsleder, hihi....

Hun jeg kjenner valgte å ta opp litt ekstra lån på huset + leie ut huset hjemme. Og så levde de billig - bortsett fra flybillettene kan man komme unna med ekstremt lave levekostnader i alle landene jeg nevnte. Litt dyrere i Costa Rica og Mexico enn de andre. Har også hørt bra ting om Panama og Argentina for denslags.

Men kan du få en jobb der som dekker livskostnader og forsikring er det jo enda bedre. Høres uansett spennende ut, og tror det er en super opplevelse for de fleste barn.

Gjest har en drøm om noe nytt
Skrevet

Hun jeg kjenner valgte å ta opp litt ekstra lån på huset + leie ut huset hjemme. Og så levde de billig - bortsett fra flybillettene kan man komme unna med ekstremt lave levekostnader i alle landene jeg nevnte. Litt dyrere i Costa Rica og Mexico enn de andre. Har også hørt bra ting om Panama og Argentina for denslags.

Men kan du få en jobb der som dekker livskostnader og forsikring er det jo enda bedre. Høres uansett spennende ut, og tror det er en super opplevelse for de fleste barn.

Så hun jobbet ikke altså?

Liker spiriten!

Gjest hoppkarsk
Skrevet

Så hun jobbet ikke altså?

Liker spiriten!

Hun hadde budsjett til ikke å jobbe. Det kryr ikke akkurat av korttidsarbeid for utlendinger der, men hun endte opp med å gjøre en del frivillig arbeid, samt som deltidslærer i engelsk på samme skolen som ungene gikk. Tror timelønnen var i overkant av ti kroner timen, så var kanskje like greit at budsjettet ikke var avhengig av det. :-)

Gjest martamor
Skrevet

En berikelse for alle? Begynn med å ta med dine barn på en 14 dagers tur til der du eventuelt vil flytte. Hvordan takler barna 14 dager? Og spør deg selv hvordan de vil takle ett år!

Du tenker på å leie ut huset ditt i ett år. Da er retrettmulighetene langt mindre HVIS du/dere skulle mislike dere i utlandet.

Jeg sier ikke at dere ikke skal reise, men jeg sier at slik du fremstiller dette er det en egotripp! Du vet ikke hvor å reise, du vet ikke hva du skal jobbe med, og hvis du skal jobbe, hvem skal passer barna når du jobber?

Selvfølgelig har hun ikke planlagt alle detaljene ennå, da dette er en drøm som hun lurer på å sette ut i live. Det er derfor hun har skrevet et innlegg her - for tips og råd om hvordan det kan gjøres og hvor man skal dra!

Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med, foreslår jeg at du lar det ligge. Du har vitterlig ikke nok kjennskap til denne kvinnen til å bestemme at dette er en egotripp for henne.

Forøvrig kjenner jeg et par familier som har reist til utlandet (med barn), og det har vært utrolig lærerikt og spennende. Barn er veldig tilpasningsdyktige, og de jeg kjenner sitter igjen med masse erfaringer, språkkunnskaper og nye venner.

Skrevet

Hva med Hellas, Spania, Italia, eller kanskje Maldivene, Thailand. Eller hva med Bulgaria, Ungarn, Kroatia.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...