Gå til innhold

Mange med hund her på DOL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke nå, men har hatt golden retriever, dalmatiner, cavalier og greyhound.

Skulle jeg hatt ny hund, hadde det nok blitt cavalier - kjekk, robust, enkel å dressere. Men akkurat nå har jeg ikke tid og overskudd.

Gjest Pontiac
Skrevet

Utstilling eller agility??? Kanskje vi har truffet hverandre??

Vi har nok ikke truffet hverandre .

Hårdotten vår blir ikke brukt til noen ting, vel, annet enn familiekos da :)

Liker aguility men har ikke tid faktisk.

Knøttet vårt vil nok for alltid "bare" være en kosedott han :D

Skrevet

Har ikke nå, men har hatt golden retriever, dalmatiner, cavalier og greyhound.

Skulle jeg hatt ny hund, hadde det nok blitt cavalier - kjekk, robust, enkel å dressere. Men akkurat nå har jeg ikke tid og overskudd.

Når ble Cavalieren lett å dressere? Må ha hatt en fantastisk representant av rasen du da.

Gjest schnauzer her ja...
Skrevet

Jeg har hund. :-)

Hva med deg da, har du hund siden du spør?

Vi har en helt umulig liten ramp av en schnauzer...

Men hun er veldig søt da:o)

Helt umulg å dressere, hun gjør akkurat som hun vil og det er til tider utrolig irriterende, men så var det det at hun var så søøøøt da:o)

Skrevet

Utstoppet rev, teller det?

Og jeg har levd med min tykkhudede, firbente venn i mange år; en utstoppet alligator. Kan anbefales enhver DOL'er.

Skrevet

Og jeg har levd med min tykkhudede, firbente venn i mange år; en utstoppet alligator. Kan anbefales enhver DOL'er.

Er den husren?

Skrevet

Når ble Cavalieren lett å dressere? Må ha hatt en fantastisk representant av rasen du da.

Det er nå min erfaring, da.

Fra rasestandarden ( http://tinyurl.com/2pzl5y ) har jeg klippet dette: "Den skal være glad og vennlig i temperamentet. Absolutt ikke aggressiv og uten tendenser til nervøsitet."

En annen sak er jo selvsagt at med tanke på rasens popularitet, så kan det jo godt hende at det finnes eksemplarer som er et resultat av ukritisk avl.

ELLER at enkelte eiere tenker som så at en liten hund, den er det ikke så nøye å oppdra skikkelig...

Skrevet

Er den husren?

Nja, det kommer an på hva man legger i det. Den flekker tenner og kan se ganske MORSK ut, til tider.

Skrevet

Nja, det kommer an på hva man legger i det. Den flekker tenner og kan se ganske MORSK ut, til tider.

En kompis har en utstoppet rev. Den stelte til en del ugagn en tid, ble funnet overkjørt og så utstoppet. Naboene spurte om reven var til bry om dagen. IKKE ETTER AT JEG STOPPA DEN UT! Mooooaaaahahahaha.

Skrevet

Jepp, Golden Retriever hann - 4 år. Lyder navnet Oliver:-)

Etter hvert blitt svært så lydig og veloppdragen, og usansynlig snill mot alt og alle. Små og store, mennesker og andre dyr.

Skrevet

Det er nå min erfaring, da.

Fra rasestandarden ( http://tinyurl.com/2pzl5y ) har jeg klippet dette: "Den skal være glad og vennlig i temperamentet. Absolutt ikke aggressiv og uten tendenser til nervøsitet."

En annen sak er jo selvsagt at med tanke på rasens popularitet, så kan det jo godt hende at det finnes eksemplarer som er et resultat av ukritisk avl.

ELLER at enkelte eiere tenker som så at en liten hund, den er det ikke så nøye å oppdra skikkelig...

Muriel skriver "En annen sak er jo selvsagt at med tanke på rasens popularitet, så kan det jo godt hende at det finnes eksemplarer som er et resultat av ukritisk avl."

Dette tror jeg er en viktig årsak - ikke bare på Cavalieren, men på mange andre raser også. Dessverre. Inkludert min egen rase!

Skrevet

Muriel skriver "En annen sak er jo selvsagt at med tanke på rasens popularitet, så kan det jo godt hende at det finnes eksemplarer som er et resultat av ukritisk avl."

Dette tror jeg er en viktig årsak - ikke bare på Cavalieren, men på mange andre raser også. Dessverre. Inkludert min egen rase!

Du kan se det samme når det gjelder helseproblemer. De øker gjerne i takt med popularitet (og avl).

Skrevet

Vi har en helt umulig liten ramp av en schnauzer...

Men hun er veldig søt da:o)

Helt umulg å dressere, hun gjør akkurat som hun vil og det er til tider utrolig irriterende, men så var det det at hun var så søøøøt da:o)

Hvor gammel er hunden? En ikke dressert hund blir en ofte mer og mer lei av - og GLEMMER at den er søt...

Skrevet

En kompis har en utstoppet rev. Den stelte til en del ugagn en tid, ble funnet overkjørt og så utstoppet. Naboene spurte om reven var til bry om dagen. IKKE ETTER AT JEG STOPPA DEN UT! Mooooaaaahahahaha.

Minner om en novelle av Roald Dahl.

Skrevet

Har en 11 måneder gammel Cavalier King Charles Spaniel, tricolor, og lurer på om han har et snev av ADHD for tiden :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...