Gå til innhold

Hvordan gjøre en konfirmasjon minnerik for min datter?

Anbefalte innlegg

Gjest nærmer seg dagen
Skrevet

Skal snart ha konfirmasjon. I den forbindelse vet jeg at vi ikke blir mange gjester, fordi mange ikke kommer. Har så lyst å finne på noe hyggelig som får datteren min til å bli glad og kan minnes. Er det noen tips til feks bordkort der det er bilde av henne på dåpsdagen, taler, hva som helst. Kom med tips? er ikke så oppfinnsom selv. Vi skal ha konfirmasjonen på en restaurant, slik at alt i utgangspkt blir ordnet der. Men har likevel lyst til noe ekstra.

Skrevet

Skriv en personlig tale til henne med minner fra hun var liten, det gjorde jeg til min datter for to år siden. I tillegg hadde vi laget bordkort med barnebilde av henne på og funnet fram mange babybilder og hennes første sko.

Dette gjorde festen litt mer koselig og personlig. Faktisk satt hun og snufset og tørket tårer da jeg kom med små episoder fra henens barndom. Vi hadde en hyggelig dag med ca. 20 gjester.

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Jeg har et forslag som passer både til bryllup og konfirmasjon!

Det er sikkert ikke nytt, men hva med å scanne inn masse bilder av konfirmanten, og så lage er slideshow av det? En kan da låne en fremviser og koble til dataen og vise bildene på lerret eller på veggen. Dette kan stå og gå i bakgrunnen, eller brukes under taler.

Ellers må ikke foreldrene glemme det de selv skal gi midt oppi alt! Mine foreldre stresset slik at de glemte å lage kort til meg... Fikk bunad og penger (i aksjer) i gave, men jeg ble lei meg for at jeg ikke fikk kort! (fjortis vet du...)

Skrevet

Jeg vil foreslå at du får tak i _den tøffe bilen_ ,eller ei flott dekorert kjerre om dere har hest?, så hun får stilig transport den dagen. Som en VIP da vet du :) Til og fra selskap.

Skrevet

Moren min lagde et fotoalbum til min konfirmasjon, med bilder av meg fra bare noen dager gammel og frem til konfirmasjonsalderen.

Og med plass til å kunne fortsette å lime inn i tiden etterpå

Gjest morentilfire
Skrevet

Jeg har et forslag som passer både til bryllup og konfirmasjon!

Det er sikkert ikke nytt, men hva med å scanne inn masse bilder av konfirmanten, og så lage er slideshow av det? En kan da låne en fremviser og koble til dataen og vise bildene på lerret eller på veggen. Dette kan stå og gå i bakgrunnen, eller brukes under taler.

Ellers må ikke foreldrene glemme det de selv skal gi midt oppi alt! Mine foreldre stresset slik at de glemte å lage kort til meg... Fikk bunad og penger (i aksjer) i gave, men jeg ble lei meg for at jeg ikke fikk kort! (fjortis vet du...)

Fjortiser er sjenerte! Jeg vet ikke hvor glad jeg ville ha blitt over å se et slideshow med meg selv i 'søte' situasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...