Gå til innhold

forhindret fra jobb, lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veiene var ufremkommelige torsdag og fredag pga snøværet. Nå lurer jeg på, får jeg lønn for de dagene? Må jeg ta det på egenmelding? Eller er det tapt inntekt....

Noen som vet? Må nok ringe komunen i morgen..........

Skrevet

Egenmelding er vel bare for sykdom. Det er noe som heter force majeur, men jeg vet ikke hvordan det behandles i kommunen.

Gjest stort sett
Skrevet

Det er egentlig tapt inntekt.....

Men du kan jo prøve deg på velferdspermisjon.

Skrevet

Egenmelding er vel bare for sykdom. Det er noe som heter force majeur, men jeg vet ikke hvordan det behandles i kommunen.

Blir spennende å høre med de. Jeg skal nok tåle å miste lønn for de dagene, men det er jo litt forbasket... Takk for svar.

Skrevet

Det er egentlig tapt inntekt.....

Men du kan jo prøve deg på velferdspermisjon.

hmm... ja jeg får høre med de i morgen. Sikkert like greit å anse de dagene som tapt :(

Gjest Persille
Skrevet

Si fra hva du får til svar da - det kunne jo vært interessant å vite :)

Skrevet

jepp :)

Gjest Ikke krav på lønn da
Skrevet

Du har ikke krav på lønn, men det kan jo være arbeidsgiveren er snill allikevel:)

Gjest morentilfire
Skrevet

Tapt arbeidsinntekt:

Hvis flyet ikke går og man ikke kommer seg på jobb, søker man kompensasjon fra flyselskapet.

Hvis veien ikke er åpen og man ikke kommer seg på jobb, søker man kompensasjon fra -

kommunen, eller vegvesenet?

Hvis man er utsatt for naturkatastrofe (kan situasjonen kalles det?) kan man søke kompensasjon derfra.

- bare et forsøk på å være kreativ

Skrevet

Tapt arbeidsinntekt:

Hvis flyet ikke går og man ikke kommer seg på jobb, søker man kompensasjon fra flyselskapet.

Hvis veien ikke er åpen og man ikke kommer seg på jobb, søker man kompensasjon fra -

kommunen, eller vegvesenet?

Hvis man er utsatt for naturkatastrofe (kan situasjonen kalles det?) kan man søke kompensasjon derfra.

- bare et forsøk på å være kreativ

Takk for innlegg! Jeg snakket med sjefen om det i dag, og de visste ikke hva de skulle svare meg ang lønn eller ikke. Hun mente jeg burde få, for det var ikke min skyld. Det endte med at jeg legger ved en forklaring med timelista, så får vi se hva som skjer :)

Skrevet

Jeg snakket med sjefen om det i dag, og de visste ikke hva de skulle svare meg ang lønn eller ikke. Hun mente jeg burde få, for det var ikke min skyld. Det endte med at jeg legger ved en forklaring med timelista, så får vi se hva som skjer :)

Skrevet

Du har ikke krav på lønn, men det kan jo være arbeidsgiveren er snill allikevel:)

Hun jeg snakket med på kontoret i dag, mente jeg burde få lønn. Men om det blir sånn vil vise seg på lønnslippen. Det står visst noe om at man ikke har krav på lønn i lokalavis i dag..... Så vi får se :)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg snakket med sjefen om det i dag, og de visste ikke hva de skulle svare meg ang lønn eller ikke. Hun mente jeg burde få, for det var ikke min skyld. Det endte med at jeg legger ved en forklaring med timelista, så får vi se hva som skjer :)

Om det f.eks var en café som tapte omsetning, så hadde jeg skjønt at de kanskje ikke ville betale lønn - men så fremt de ikke har tapt inntjening (foreldre må betale selv om bhg. er stengt), så burde det ikke være noe problem å betale dere lønn...

Takk for at du svarte :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...