Gå til innhold

Få barn i tjuåra!

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

6

• meg__123!

4

• flisa

3

• laguna1365380434

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, det er lett å "ta til vett" når det allerede er for sent. Idiot.

laguna1365380434
Skrevet

Men altså..Det var jo bare en dude som synset. Jeg har hørt mange som har synset det helt motsatte også.

Har ingen særlig mening på temaet selv, ville bare kommentere at det så på innlegget ditt ut som om du hadde revolusjonerende info & fakta. Og det hadde du jo ikke. ;-)

Skrevet

Men altså..Det var jo bare en dude som synset. Jeg har hørt mange som har synset det helt motsatte også.

Har ingen særlig mening på temaet selv, ville bare kommentere at det så på innlegget ditt ut som om du hadde revolusjonerende info & fakta. Og det hadde du jo ikke. ;-)

Trenger vel ikke skrive mere enn det professoren skriver. Unødvendig med smør på flesk vet du.

ylvali1365381015
Skrevet

Det er jeg hjertens enig i!

I dag er folk ungdommer til de runder 40, enkelte er patatisk redde for ansvar. Rent biologisk er 20-årene perfekt, overskuddsmessig også. Fikk selv mine to fra 23 til 28.

Men det bør gjøre visse tiltak for å lette situasjonen til unge studenter med barn. Det er ikke optimalt at presset (både økonomisk, og tidsmessig) er så stort, at alt skal skje samtidig i livet. Det må bli lettere for unge fedre å trå til (økonomi) og for unge mødre å vie seg til det barnet hun har født til verden . ikke sette det vekk i barnehagen så snart det runder halvåret. Hverken eller - halvveis innsats både til studier, partner og barn- er en dårlig løsning som mange desverre havner på fordi de lever en for presset situasjon.

Jeg endte med å utsette utdanningene til minstejenta var to år, det er ikke mange som hadde hatt is nok i magen til det i en verden der prestasjoner og penger betyr såppas mye for de fleste.

Gjest enough with the pressure already
Skrevet

Synes det er unødvendig mye hysteri om dette. Så lenge folk skjønner at det ikke er lett å få barn etter fylte 35 må folk selv få velge når de vil ha barn. Ingen har godt av å tvinge på barn på folk som ikke føler de takler det.

laguna1365380434
Skrevet

Trenger vel ikke skrive mere enn det professoren skriver. Unødvendig med smør på flesk vet du.

Men det er jo tusen argumenter for å få dem seint også. Det der beviste liksom ingen ting. Bare en mann som synsa, som sagt.

Mener nå jeg. Jeg er ikke imponert.

ylvali1365381015
Skrevet

Ja, det er lett å "ta til vett" når det allerede er for sent. Idiot.

Hvem kaller du idiot?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hvem kaller du idiot?

Trådstarteren, vel.

Gjest litt irritert nå.......
Skrevet

Litt frekt det du sier egentlig....!

Tenker du i det hele tatt på dem som faktisk ikke kan få barn, og har prøvd siden de var i 20 årene...???!?!?!?

Skrevet

Litt frekt det du sier egentlig....!

Tenker du i det hele tatt på dem som faktisk ikke kan få barn, og har prøvd siden de var i 20 årene...???!?!?!?

hu sier jo hu bare er enig i det professoren sier da. Må vel få lov til det..

Gjest litt irritert nå.......
Skrevet

Joda - og jeg må få si det jeg mener......

Skrevet

Når du selv velger å bli gravid, er det da for å opprettholde den norske befolkningen? Det må da være et bedre utgangspunkt å få barn når man ønsker å få det..

Ellers er det jo greit at vi blir advart om at hvis vi venter for lenge, kan det bli for sent.

Dessuten er vel de fleste enige i at man bør vel kanskje gjør seg noenlunde ferdig før man når førtiåra?

Gjest girasol
Skrevet

Ja men ho sier og at "folk må ta til vett" ;-) Og det kan jo virke sårende på de som har rpøvd siden begynnelsen av 20-åra men ikke fått det til!

Skrevet

Ja men ho sier og at "folk må ta til vett" ;-) Og det kan jo virke sårende på de som har rpøvd siden begynnelsen av 20-åra men ikke fått det til!

men kanskje ikke de hun snakket om..

Gjest Princess Peach
Skrevet

men kanskje ikke de hun snakket om..

Hun får det nå sannelig til å høres ut som om vi som ikke har fått unger før vi er 30 er vettlause.

Skrevet

Hun får det nå sannelig til å høres ut som om vi som ikke har fått unger før vi er 30 er vettlause.

ok.. tok meg ikke nær av det jeg men..

:)

Skrevet

Slike uttalelser gjør bare at unge mennesker blir stressa mht det å få barn. Sånn bør det ikke være. Vi må selv kjenne etter når det føles riktig for oss å prøve å bli gravide.

Det hadde muligens vært bedre å bruke energi på å gjøre det enklere/billigere med prøverør og/eller adopsjon.

Skrevet

Trådstarteren, vel.

Trådstarter er jo forøvrig temmelig lett gjenkjennelig...

Gjest Princess Peach
Skrevet

ok.. tok meg ikke nær av det jeg men..

:)

H*n kunne kanskje formulert seg litt annerledes, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...