Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt skremt over de monstrene av noen respektløse drittunger.

Skal tro om foreldrenes uenighet, og deres ulike metoder har gjort dem slik, eller om det var "medfødt". Satt lenge og tenkte at samtlige av barna var hardt rammet av AD/HD, burde utredes og evt. medisineres.

Supernanny har beundringsverdig tolmodighet, og virksomme teknikker, det er sikkert. Utrolig guts den dama har.

Skrevet

Og når metodene hennes virker viser vel det at ungene slett ikke er noen monstre av noen drittsekker..?

Gjest Pontiac
Skrevet

*ler godt*

Nå får du vel pepper tenker jeg :D

Barn trenger grenser, grenser, lover og regler. Forklaringer og kjærlighet.

La barn får styre fritt så får du slike "små monstre" som kjære fru nanny for tiden driver og dresserer.

Tror jeg ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Og når metodene hennes virker viser vel det at ungene slett ikke er noen monstre av noen drittsekker..?

Og heller ikke hyperaktive eller bokstavbarn...Bare vanlige barn uten oppdragelse.

Skal vedde for at det finnes mange overdiagnotiserte barn i Norge!

Skrevet

Er jo pga foreldrene at de har blitt sånn. De forandres jo helt når foreldrene får andre metoder å vise straff på.

Skrevet

Skremt ja! Jeg kjente åssen sinnet veltet over meg. Ble kvalm da 4åringen viste fingeren og spyttet. Forstår ikke at det er muuuulig.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Og heller ikke hyperaktive eller bokstavbarn...Bare vanlige barn uten oppdragelse.

Ja det er både sikkert og visst. Hadde vært mye bedre å stilt diagnose på en del foreldre...

Gjest girasol
Skrevet

Sån jeg ser det er med stor sannsynlighet den største medvirkenede faktoren for hvorfor ungene er som de er, foreldrenenes feil! Mora hadde ikke tatt tak i dem i det hele tatt! Faren sreik og slo dem... Hva kan man vente av unger som vokser opp sånn?

Gjest Filifjompen
Skrevet

Ja det er både sikkert og visst. Hadde vært mye bedre å stilt diagnose på en del foreldre...

Ja, helt enig. For å kjøre en bil må en ha sertifikat, men for å oppdra et barn må en ikke engang ha det minste lille kurs. En venter til det har gått galt! En burde få inn psykologi, samliv og barneoppdragelse på videregående. Litt er bedre enn ingenting. Hadde vært et mye viktigere fag enn å lære nynorsk, bibelhistorie og kunsthistorie, noe de fleste aldri bruker etter eksamen. Hvorfor ikke isteden skjerpe hjernen med noe de ikke kan unngå å få bruk for? Merkelig samfunn vi har!

Skrevet

Jo, jeg er enig i det. Men det jeg egentlig lurte på var om barn virkelig kan bli så ille av foreldres mangel på oppdragelse. Fra morens side.

Barna var virkelig fæle. At faren slo var nok mye av årsaken, vil jeg tro. Tror han må ha vært værre enn det som kom frem her, også.

Skrevet

Ja, absolutt. Men de _var_ jo noen monstre, Er bare skremt over hvordan foreldre kan påvirke barna så til de grader. Og viss det ikke var noen AD/HD diagnose involvert, så må jo foreldrene (faren) ha vært værre enn det som kom frem?

Tenker da at barnas frustrasjon over farens slag har gått ut over moren, som var fullstendig ute av stand til å sette seg i respekt.

Hele "sirkelen" var jo horribel. Jammen godt at Supernanny kom inn. De barna virket til å stå i fare for å bli tungt kriminelle i høyere alder, uten "inngrep". Og det som er virkelig ille, er viss _foreldre_ kan gjøre barna sine slik.

Skrevet

*ler godt*

Nå får du vel pepper tenker jeg :D

Barn trenger grenser, grenser, lover og regler. Forklaringer og kjærlighet.

La barn får styre fritt så får du slike "små monstre" som kjære fru nanny for tiden driver og dresserer.

Tror jeg ;)

Pepper kan jeg godt få, for jeg mener at de ungene der var noen fæle monstre, i oppførsel. Det var _årsaken_ til at de var blitt slik, jeg var ute etter. Og den kom jo veldig godt frem, men jeg synes det var ekstremt.

"Barn trenger grenser, grenser, lover og regler. Forklaringer og kjærlighet.

La barn får styre fritt så får du slike "små monstre" som kjære fru nanny for tiden driver og dresserer."

Dette er jeg fullstendig enig i. For all del. Men dette var så ekstremt at jeg har ikke sett på makan. Og det er grusomt å tenke på at det helt sikkert finnes mange foreldre som er alt for strenge og/eller alt for ettergivende.

Her var jo foreldrene i hver sin ytterkant. Farens metoder bestod i beinhard disiplin og slag. Moren var redd barna.

Nei, dette var fælt å se på,

Skrevet

Er jo pga foreldrene at de har blitt sånn. De forandres jo helt når foreldrene får andre metoder å vise straff på.

Ja det var jo tydelig. Det er litt rart, men på den annen side naturlig, at adferden demmes endret seg så radikalt, ved at foreldrene forandret metoder.

Håper bare de greier å fortsette i det gode sporet etter at Supernanny forlot dem.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jo, jeg er enig i det. Men det jeg egentlig lurte på var om barn virkelig kan bli så ille av foreldres mangel på oppdragelse. Fra morens side.

Barna var virkelig fæle. At faren slo var nok mye av årsaken, vil jeg tro. Tror han må ha vært værre enn det som kom frem her, også.

JA, jeg tror barn kan bli så ille av å ha en ubesluttsom og lite bestemt mor. Vil nok tro at faren også hadde en meget negativ påvirkning på barna i dette tilfellet ja.MAn kan si hva man vil om disse nannyprogrammene, men jeg har iallefall lært ett og annet. Jeg mener ikke at alt de gjør kan kopieres og brukes på alle barn, men ett og annet er lurt.

Syns det var et dårlig tidspunkt TV2 hadde valgt å sende programmet på..Midt i leggetida?!?

Skrevet

Skremt ja! Jeg kjente åssen sinnet veltet over meg. Ble kvalm da 4åringen viste fingeren og spyttet. Forstår ikke at det er muuuulig.

Ja det var helt villt. Ikke vet jeg hvordan jeg hadde taklet slike barn.

Synes det var vondt å se at moren var redd barna sine. Til og med denne 4-åringen. Virker som om barna tok ut sin frustrasjon over faren, på moren.

Det er nok mange tilfeller der foreldrene direkte har skylden for slik oppførsel. Må si jeg aldri har tenkt så mye over dette før dette programmet. Altså - ikke i den grad som nå etter programmet. Det var jo bare tragisk. Før Supernanny kom og ordnet opp. Men det var veldig tydelig at andre metoder snudde på hele tilværelsen drastisk - i positiv retning.

Skrevet

Jeg synes det blir litt feil å kalle ungene monstre. De vet ikke bedre. Det er bra at foreldre får hjelp av gode folk til å gi ungene den oppmerksomheten og grensene de trenger, og til å løse konflikter omkring oppdragelsene. Slikt skulle vært lettere tilgjengelig, overalt.

Skrevet

Sån jeg ser det er med stor sannsynlighet den største medvirkenede faktoren for hvorfor ungene er som de er, foreldrenenes feil! Mora hadde ikke tatt tak i dem i det hele tatt! Faren sreik og slo dem... Hva kan man vente av unger som vokser opp sånn?

Nei det kan du si. Tør knapt å tenke på hvordan hverdagen demmes var før kameraene kom på. Det må ha vært _rimelig_ ville tilstander. Barn blir ikke sånn uten at det er vikelig ille.

Det er jo en kjent sak hvor viktig det er med grenser og kjærlighet, men her kom det virkelig, virkelig frem.

Skrevet

Jeg synes det blir litt feil å kalle ungene monstre. De vet ikke bedre. Det er bra at foreldre får hjelp av gode folk til å gi ungene den oppmerksomheten og grensene de trenger, og til å løse konflikter omkring oppdragelsene. Slikt skulle vært lettere tilgjengelig, overalt.

Jo, forstår hva du mener. Men etter min oppfatning var barna der monstre i oppførsel. Men det var jo foreldrene sin feil. Det var jo tydelig.

Først syntes jeg det var vanskelig å forstå at barna kunne bli så ille pga forreldrene, jeg "etterlyste" en mulig AD/HD diagnose i tillegg. Men når en så hvilken virkning Supernanny hadde på disse barna, så er det jo helt klart foreldrenes feil. Skremmende at det er mulig å ødlegge barn fullstendig.

Ja, Supernanny burde holdt kurs all over the world, slik at flere kan få hjelp. Det er helt sikkert.

Skrevet

Ja, det tror jeg også, etter å ha sett dette. Har aldri tenkt over at barn kan bli sånn pga foreldre Eller, jeg har jo tenkt på det, men....

Ja, når det virkelig kan bli så ille pga forholdene hjemme, vil jeg tro at det er veldig mange overdiagnostiserte barn, ja. ..

Skrevet

Jo, forstår hva du mener. Men etter min oppfatning var barna der monstre i oppførsel. Men det var jo foreldrene sin feil. Det var jo tydelig.

Først syntes jeg det var vanskelig å forstå at barna kunne bli så ille pga forreldrene, jeg "etterlyste" en mulig AD/HD diagnose i tillegg. Men når en så hvilken virkning Supernanny hadde på disse barna, så er det jo helt klart foreldrenes feil. Skremmende at det er mulig å ødlegge barn fullstendig.

Ja, Supernanny burde holdt kurs all over the world, slik at flere kan få hjelp. Det er helt sikkert.

Det fins hjelp og få utenom supernanny på tv. Det er blant annet tiltak som MST (Multisystemisk terapi) og PMT (Parent management training) som er svært virksomt.

Triks fra disse metodene kan alle foreldre bruke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...