Gå til innhold

Barnevernet griper inn mot fete barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moras unnskyldning er det tynneste jeg har hørt - det er da ingen grunn til at en 8-åring skal veie 90 (!!!) kilo selv om han er allergisk mot frukt og grønt. Dessuten - hvem er allergiske mot all frukt og grønnsaker!?

Når det blir så sykt som den saken der er jeg enig i at barnevernet bør komme på banen, men hvet tilfelle må selvfølgelig grundig utredes først.

Gjest maricken
Skrevet

herregud, dummeste jeg har hørt!

Hva, innlegget mitt eller artikkelen?

Skrevet

Men å ta ungen fra mora er jo drøyt da. Har de ingen familieopplegg så mora kan få lære litt om kosthold i stedet? Dette er drøyt syns jeg

Caloni Makaroni
Skrevet

Det var jo en sånn sak i Norge for noen mnd siden også. Da var det en 12-åring på 100 kg som skulle tas fra moren.

Om det er slik at foreldrene selv ved god oppfølging, veiledning og alt som er, ikke klarer å gi barnet et godt kosthold, og bare bidrar til å ødelegge mer og mer for barnet, så må det jo gripes inn.

Men det er neppe bedre å bo i gruppehjem med ungdom med adferdsproblemer. Det må isåfall være et fosterhjem som er forberedt på å møte de utfordringene et overvektig barn kan by på.

Skrevet

Dumt å dømme så lenge man ikke har alle fakta. Dette KAN jo skyldes at mora da ikke er en god omsorgsperson.

Uansett farlig å dømme!!!!!

Skrevet

Men å ta ungen fra mora er jo drøyt da. Har de ingen familieopplegg så mora kan få lære litt om kosthold i stedet? Dette er drøyt syns jeg

Så klart de har prøvd ALLT.

Gjest Underbart
Skrevet

Moras unnskyldning er det tynneste jeg har hørt - det er da ingen grunn til at en 8-åring skal veie 90 (!!!) kilo selv om han er allergisk mot frukt og grønt. Dessuten - hvem er allergiske mot all frukt og grønnsaker!?

Når det blir så sykt som den saken der er jeg enig i at barnevernet bør komme på banen, men hvet tilfelle må selvfølgelig grundig utredes først.

Jeg vet, veldig tynt forsvar hun hadde å komme med.

Mine småsøsken har aldri spist noe særlig frukt og grønt (de nektet plent), men med et normalt sunt og godt kosthold og en normal mengde med mat er de slanke og sunne i dag. Nå spiser de endelig frukt og grønt også ;)

Skrevet

Jeg vet, veldig tynt forsvar hun hadde å komme med.

Mine småsøsken har aldri spist noe særlig frukt og grønt (de nektet plent), men med et normalt sunt og godt kosthold og en normal mengde med mat er de slanke og sunne i dag. Nå spiser de endelig frukt og grønt også ;)

Det finnes en mellomting mellom gulrot og sirupspannekaker og chips liksom. :o)

Skrevet

Dumt å dømme så lenge man ikke har alle fakta. Dette KAN jo skyldes at mora da ikke er en god omsorgsperson.

Uansett farlig å dømme!!!!!

Selvfølgelig skal man ikke dømme på forhånd, men vi må kunne gå ut i fra at barnevernet i England også har prøvd det aller meste før de går til et slikt skritt.

Skrevet

Selvfølgelig skal man ikke dømme på forhånd, men vi må kunne gå ut i fra at barnevernet i England også har prøvd det aller meste før de går til et slikt skritt.

Det vil jo jeg tro også. Jeg følte vel at det opprinnelige innlegget mente at det var forferdelig at barneværnet grep inn.

Det KAN stemme, men det kan også være at det er bra de griper inn.

ylvali1365381015
Skrevet

Drøyt er mildt sagt!

Om det er kun kosthold som er kjernen her,

synes jeg uhørt at et barn tas fra moren ved tvang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...