Gå til innhold

Ånei

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Guttungen kaster opp.

Jeg som tenkte at i år, i år går vi klar. Men den gang ei.

Det er jo så klart slikt en må regne med, men det passer så dårlig for meg å bli syk nå.

Jeg pleier som oftes og bli smittet, har dårlig imunforsvar. Men nå skal jeg på diverse kontroller på flere sykehus, og har ikke tid til å bli syk.

Nå syter jeg fælt her altså, men jeg ville helst hatt ett byttekort på omgangsyke, så kan jeg ta det om en god uke eller så? ;o)

Hvordan holder jeg smitten borte? Noen kjøreregler?

Han er jo så dårlig stakkars, og med en mamma som er lettere småhysterisk for smitte, sikkert ett syn her vi styrer på ;o)

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

4

• hare1365380455

3

• pekkaline

3

• bouenas

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kan ikke gi deg noen råd. Vi er inne i andre runde her i huset :-(

Det begynte på onsdag med at gutten kastet opp 3 ganger og minstejenta ei gang. Så var alle friske (men hjemme fra skole og bhg) torsdag, så feber på minstejenta fredag. I går lå jeg strak ut og spøy.

Så - for en halvtime siden kastet gutten opp igjen!!! Utover hele senga, madrass, dyne og pute....

Og vi skal egentlig reise til Vestlandet i morgen, Skulle ha reist i går....

For noe drit!

Skrevet

Jeg tar minst mulig på ungene, altså minst mulig nussing og kosing, men de får sitte på fanget. Hvis jeg må vaske spy og sånt bruker jeg anti-bac etterpå. Mer enn det gjør jeg ikke. Jeg blir heldigvis (bankbank) sjelden smittet, men omgangssyke er vanskelig å unngå. Lykke til. Og god bedring til gutten.

Skrevet

Det glelder å vaske hendene, bruke antibac., og gjerne engangshansker. Ikke lett å beskytte seg når en først har fått smitten i hus, men det kan gå. Du får bare være veldig (eller ekstremt) nøye med hygienen.

Har vært uendelig mange tråder her om temaet omgangssyke. Og enda fler (mange fler!) enn de som er aktive her, har jo hatt dette den siste tiden. Synes da det er rart at enkelte nekter å ta hensyn til andre, ved å aktivt videreføre smitten. Det er jo det en gjør, når en sender barn og seg selv til barnehage/skole/jobb med det samme en er ferdig å kaste opp. Har full forståelse for at det er vanskelig å ta "fri" lenger enn høyst nødvendig, men en bør ihvertfall kunne drøye det lengst mulig.

God bedring til han, og håper du slipper unna, slik at du får gått på kontrollene dine.

Gjest Shira12
Skrevet

Det glelder å vaske hendene, bruke antibac., og gjerne engangshansker. Ikke lett å beskytte seg når en først har fått smitten i hus, men det kan gå. Du får bare være veldig (eller ekstremt) nøye med hygienen.

Har vært uendelig mange tråder her om temaet omgangssyke. Og enda fler (mange fler!) enn de som er aktive her, har jo hatt dette den siste tiden. Synes da det er rart at enkelte nekter å ta hensyn til andre, ved å aktivt videreføre smitten. Det er jo det en gjør, når en sender barn og seg selv til barnehage/skole/jobb med det samme en er ferdig å kaste opp. Har full forståelse for at det er vanskelig å ta "fri" lenger enn høyst nødvendig, men en bør ihvertfall kunne drøye det lengst mulig.

God bedring til han, og håper du slipper unna, slik at du får gått på kontrollene dine.

Antibac har jeg, har en haug med engangshansker også, får finne det frem.

Jeg tar hensyn til andre, siden jeg selv blir så slått ut, passer jeg på at ikke vi gir smitten til andre.

Og jeg kan ikke troppe opp på sykehuset hvis jeg er smittsom, da bannlyser de meg nok.

Heldigvis er både jeg og guttungen flinke på håndhygiene. Men det er så fælt og se på de små når de er dårlige.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg tar minst mulig på ungene, altså minst mulig nussing og kosing, men de får sitte på fanget. Hvis jeg må vaske spy og sånt bruker jeg anti-bac etterpå. Mer enn det gjør jeg ikke. Jeg blir heldigvis (bankbank) sjelden smittet, men omgangssyke er vanskelig å unngå. Lykke til. Og god bedring til gutten.

Takk.

He he, jeg tar knapt i han. Ikke fullt så ille da men. Heldigvis er det pappaen som har vasket spy i kveld, det kom i senga. Han tåler mer en meg, men han har fått ei flaske antibac av meg.

Gjest Shira12
Skrevet

Det begynte på onsdag med at gutten kastet opp 3 ganger og minstejenta ei gang. Så var alle friske (men hjemme fra skole og bhg) torsdag, så feber på minstejenta fredag. I går lå jeg strak ut og spøy.

Så - for en halvtime siden kastet gutten opp igjen!!! Utover hele senga, madrass, dyne og pute....

For noe drit!

Huff, dere har fått det kraftig da ja.

Jeg vet om flere som har hatt det i flere puljer, ungene har spydd jevnt og trutt.

Så lang biltur om en av dere spyr er ikke akkurat noe moro nei.

Jeg skal fly til Oslo, men jeg får se det an. Jeg kan uansett ikke troppe opp på sykehuset og smitte folk der.

Skrevet

Jeg tar hensyn til andre, siden jeg selv blir så slått ut, passer jeg på at ikke vi gir smitten til andre.

Og jeg kan ikke troppe opp på sykehuset hvis jeg er smittsom, da bannlyser de meg nok.

Heldigvis er både jeg og guttungen flinke på håndhygiene. Men det er så fælt og se på de små når de er dårlige.

Ja det er fælt. Oppkast er noe av det ekleste som finnes i så måte. Du får trøste ham så godt du kan.

Det var ikke deg jeg siktet til, altså..!! Jeg kan ikke huske hvem som var mest hardnakket i de diskusjonene, men det var noen som egentlig gav blaffen om de videreførte smitten, så lenge de selv kom seg ut i jobb igjen. Sånt reagerer jeg på.

Flott at du kanselerer _viss_ su skulle få smitten. Uansett kan du jo be pleierene ta på seg hansker, sånn for sikkerhetsskyld, viss det er i morgen du skal avgårde. Dette hørtes jo lettere hysterisk ut, jeg ser det, men spysjuka er fæl, og det virker som det er den reneste epidimien rundt om kring nå. Vi har også hatt det, denne omgangssyken var beinhard.

Gjest Shira12
Skrevet

Ja det er fælt. Oppkast er noe av det ekleste som finnes i så måte. Du får trøste ham så godt du kan.

Det var ikke deg jeg siktet til, altså..!! Jeg kan ikke huske hvem som var mest hardnakket i de diskusjonene, men det var noen som egentlig gav blaffen om de videreførte smitten, så lenge de selv kom seg ut i jobb igjen. Sånt reagerer jeg på.

Flott at du kanselerer _viss_ su skulle få smitten. Uansett kan du jo be pleierene ta på seg hansker, sånn for sikkerhetsskyld, viss det er i morgen du skal avgårde. Dette hørtes jo lettere hysterisk ut, jeg ser det, men spysjuka er fæl, og det virker som det er den reneste epidimien rundt om kring nå. Vi har også hatt det, denne omgangssyken var beinhard.

Jeg skjønte at det ikke var meg du tenkte på :o) Har fulgt med på diskusjonene rundt temaet.

Jeg har noen dager til jeg skal avgårde, men jeg vet dessverre av erfaring at får jeg det, så har jeg det mye lengre enn 2 dager.

Men får jeg det, avlyser jeg. Jeg skal faste til 2 av undersøkelsene, gå på flytendes føde. Og har man kastet opp så er man gåen allerede før man starter og faste. Jeg får se det an.

Det er seige greier dette. Tror de fleste jeg kjenner har hatt det i hus. Så jeg har vært asosial i det siste, vil ikke besøke folk ;o)

Gjest Persille
Skrevet

For noe drit!

"Så - for en halvtime siden kastet gutten opp igjen!!! Utover hele senga, madrass, dyne og pute...."

Du, gidder du poste et innlegg om dette på Småbarn?

Du så jo hvor tråden din sist gang avstedkom, og dette beviser jo bare hvor mye kjipere dette viruset er enn de som vanligvis går hvert år. Det er dessverre sånn vi har holdt på i barnehagen også...

God bedring!!

:)

Skrevet

Jeg skjønte at det ikke var meg du tenkte på :o) Har fulgt med på diskusjonene rundt temaet.

Jeg har noen dager til jeg skal avgårde, men jeg vet dessverre av erfaring at får jeg det, så har jeg det mye lengre enn 2 dager.

Men får jeg det, avlyser jeg. Jeg skal faste til 2 av undersøkelsene, gå på flytendes føde. Og har man kastet opp så er man gåen allerede før man starter og faste. Jeg får se det an.

Det er seige greier dette. Tror de fleste jeg kjenner har hatt det i hus. Så jeg har vært asosial i det siste, vil ikke besøke folk ;o)

Slik er jeg også, veeldig asosial mht smitterisiko. Som du, blir jeg også fullstendig slått ut, og det varer lenge før jeg kommer meg på bena igjen.

Ikke noe godt utgangspunkt å starte fastingen på allerede skrapt mage, og dertil skrapt energi.. Håper det går mye bedre enn du frykter :)

Gjest Shira12
Skrevet

Slik er jeg også, veeldig asosial mht smitterisiko. Som du, blir jeg også fullstendig slått ut, og det varer lenge før jeg kommer meg på bena igjen.

Ikke noe godt utgangspunkt å starte fastingen på allerede skrapt mage, og dertil skrapt energi.. Håper det går mye bedre enn du frykter :)

Jeg håper det går bra. Det er jo ofte slikt at det aldri passer å bli syk.

Nå har han fått diare også, har vært en lang natt. Jeg får jo så vondt av han stakkars, han er helt slått ut.

Skrevet

Ja er det ikke typisk, man får det når man minst trenger det.

Beste metode for å få bukt med dette på, er å bruke hansker når du flir opp og bruk desinfisert såpe. Begge deler får du kjøpt på apoteket.

Gjest Shira12
Skrevet

Ja er det ikke typisk, man får det når man minst trenger det.

Beste metode for å få bukt med dette på, er å bruke hansker når du flir opp og bruk desinfisert såpe. Begge deler får du kjøpt på apoteket.

Såpe kan jeg kjøpe *noterer*

Hansker bruker jeg.

Må være skikkelig hard denne omgangsyka, han har jo hatt det før, men aldri så kraftig. Han kaster opp i søvne, og har også nå fått diare. Han beholder ingenting av det jeg klarer og få i han.

Tror han spydde 10-15 ganger i natt. Nå sover han heldigvis, og jeg sitter og er psykisk kvalm.

Skrevet

Såpe kan jeg kjøpe *noterer*

Hansker bruker jeg.

Må være skikkelig hard denne omgangsyka, han har jo hatt det før, men aldri så kraftig. Han kaster opp i søvne, og har også nå fått diare. Han beholder ingenting av det jeg klarer og få i han.

Tror han spydde 10-15 ganger i natt. Nå sover han heldigvis, og jeg sitter og er psykisk kvalm.

Huff, stakkars liten.

En annen ting som er lurt å bruke er munnbind når du flir opp oppkast. Ja jeg vet, det kommer til å se komisk ut ;o)

Gjest Shira12
Skrevet

Huff, stakkars liten.

En annen ting som er lurt å bruke er munnbind når du flir opp oppkast. Ja jeg vet, det kommer til å se komisk ut ;o)

Sambo sa det i går, jeg fikk ta på meg munnbind. Da ser jeg nok lekker ut ;o)

Han er litt bedre nå, fikk i seg ett kjeks og noen slurker med vann. Krysser fingrene for at det kanskje bare varte denne natta *optimistisk*

hare1365380455
Skrevet

God bedring! Har du engangshansker og kanskje en flaske håndsprit? Legg et plastlaken i senga hans (oppe).

Gjest uten nick her...
Skrevet

Jeg jobber i en boenhet, og en bruker der kastet opp i en pose (!) som han bar gjennom fellesrom og ut i bossrom! En ansatt snakket med personen om smitte og at det bodde personer der som det var viktig ble beskyttet, men denne personen brydde seg ikke. H*n var i fellesrom, gikk inn til seg og kastet opp, så ut i fellesrom igjen. Da er det vanskelig å være på jobb!

hare1365380455
Skrevet

Og han får ha sitt eget håndkle på badet...

Gjest Shira12
Skrevet

Og han får ha sitt eget håndkle på badet...

Vær du sikker på at han har sitt eget håndkle *hysterisk* ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...