Gå til innhold

Bekymret når gutten har 40,6 i feber.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff å huff for en vinterferie og bursdag vi skulle få da.

Sønnen som har bursdag i dag er blitt så syk, han har nå feber på 40,6 og enda fryser han!

Jeg syntes pulsen hans var så rask så jeg målte i 1 minutt det ble 56 slag, men skal jeg gange det med noe eller?

Nå skal vi snart til legen så får vi se hva de finner ut.

Han kjører karusell som bare det sier han (svimmel)

ligger bare og døser og gruer seg til å bli med ut på kjøretur (5 min tar det)

Jeg må innrømme at jeg blir bekymret når han som er så vilter av seg blir liggende i en slags døs.

Ikke har vi klart og få i ham adhd medesin i dag heller :(

Gjest Princess Peach
Skrevet

Pulsen skal regnes over 1 minutt, så du skal ikke gange med noe nei.

Huff, håper det går bra med gutten. :(

Skrevet

Det at han fryser er tegn på oppadgående feber. Pass på at han ikke har masse klær på og få i han nok drikke og febernedsettende.

God bedring til dere :)

Skrevet

Pulsen skal regnes over 1 minutt, så du skal ikke gange med noe nei.

Huff, håper det går bra med gutten. :(

Fant min gamle skritteller med pulsmåler på så nå har vi målt at han har 148 i puls mens vi andre har 48 og 56.

Skrevet

Det at han fryser er tegn på oppadgående feber. Pass på at han ikke har masse klær på og få i han nok drikke og febernedsettende.

God bedring til dere :)

Takk!

Er puls på 148 mye eller normalt?

bekymret.

Gjest Nurse Novel
Skrevet

Ved så høy feber er det vanlig å bli svimmel. Og pulsen stiger ved feber. Kroppen jobber ekstra mye ved temperaturstigning.

For å slippe å måle pulsen 1 helt minutt, kan du måle i 15 sekunder og gange det tallet med 4.

Legg kjølig klut på panne og nakke, evt også under armene, så vil kanskje feberen gå noe ned.

God bedring til guttungen og til bekymret mamma:)

Gjest NurseNovel
Skrevet

Takk!

bekymret.

Puls på 90 til 100 er normalt hos barn. Men i dette tilfellet er det feberen som gjør at pulsen øker. Den vil gå ned når feberen går ned.

Skrevet

Takk!

bekymret.

Aner ikke, dessverre. Men det høres jo ut til å være litt. Men man puster jo mye fortere når man har høy feber. Har han fått paracet el.l?

Skrevet

Dette gåt nok bra, men lite morsomt.

Regner med at han er relativt liten og da er det ikke uvanlig at de plutselig får feber. Det kan gå like raskt over som den kommer.

Husker han mellomste vår, han satt i armkroken min en hel dag med feber, helt pudding. Dette ver en lørdags ettermiddag og jeg skulle bare på kiosken og kjøpe noe smågodt. Jeg var ikke borte mer enn 10 minutter, da jeg kom tilbake var han i 110, da var han frisk igjen:-)

Skrevet

Puls på 90 til 100 er normalt hos barn. Men i dette tilfellet er det feberen som gjør at pulsen øker. Den vil gå ned når feberen går ned.

Har vært hos legen nå og hun sa det samme, pulsen stiger for hver grad feber man har.

Skrevet

Aner ikke, dessverre. Men det høres jo ut til å være litt. Men man puster jo mye fortere når man har høy feber. Har han fått paracet el.l?

Han klarer ikke å få ned tabletter i dag så nå er sambo på apoteket og kjøper flytende.

Skrevet

Dette gåt nok bra, men lite morsomt.

Regner med at han er relativt liten og da er det ikke uvanlig at de plutselig får feber. Det kan gå like raskt over som den kommer.

Husker han mellomste vår, han satt i armkroken min en hel dag med feber, helt pudding. Dette ver en lørdags ettermiddag og jeg skulle bare på kiosken og kjøpe noe smågodt. Jeg var ikke borte mer enn 10 minutter, da jeg kom tilbake var han i 110, da var han frisk igjen:-)

Han her er 12 år nå og er helt "pudding" har vært febersyk i 3 dager nå.

Har vært til lege og fått bekreftet at han har fått årets influensa.

Skrevet

Takk!

bekymret.

Når jeg har spurtsyklet en km på trimsykkelen ligger pulsen min på 140-150 så 148 i hvilepuls er kjempehøyt!

Skrevet

Han klarer ikke å få ned tabletter i dag så nå er sambo på apoteket og kjøper flytende.

Med så høy feber ville jeg ha trøkt i ungen paracet i en eller annen form ganske kjapt, for jeg er redd for feberkramper.

Knus tabletten og bland med syltetøy eller sett en stikkpille hvis du har.

Skrevet

Ok, da er det ikke bare barnefeber når han er å gammel. Men det er godt å ha vært hos legen og fått en diagnose. Da er det bare å ta tiden til hjelp.

Skrevet

Når jeg har spurtsyklet en km på trimsykkelen ligger pulsen min på 140-150 så 148 i hvilepuls er kjempehøyt!

Legen sa at pulsen var høy, men i forhold til temperaturen så var det normalt.

Pulsen stiger for hver grad i temperatur.

Å når sønnen har 40,6 i feber så er det helt normalt.

Skrevet

Med så høy feber ville jeg ha trøkt i ungen paracet i en eller annen form ganske kjapt, for jeg er redd for feberkramper.

Knus tabletten og bland med syltetøy eller sett en stikkpille hvis du har.

Har fått i ham mikstur nå.

Skrevet

åååå, huff så kjedelig da, på bursdagen å alt...

Hils god bedring og gratulerer med dagen fra pekkaline :)

Skrevet

Det er ikke hyggelig med så høy feber. God bedring til ham, midia.

Gjest Filifjompen
Skrevet

Mine unger fikk 'feber' i 38,5 bare de lekte heftig de. Feber i over 40 fikk de straks de ble syke. Av med dyna! Gå de til å drikke! Avkjøl pulspunkter med kald klut. Ikke så kald at det er for vondt da,men kjølig. Tørk forsiktig kroppen med kjølig klut også. Og gi febernedsettende når feberen er så høy. Feber får jo infeksjon ut av kroppen, så den har sin misjon. Det viktige er å lære hvordan vi kan få den ned hvis det blir for mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...