Gå til innhold

Skal til New York - har du vært der?

Anbefalte innlegg

Gjest Marinaa
Skrevet

Reiser i mai og blir der nesten en uke! Gleder meg skikkelig!

Tenkte jeg kunne høre med dere dolere om litt erfaringer, gode råd og tips til hva man kan se og oppleve der borte. Vet veldig lite om byen foreløpig, men skal lese gjennom noen reisehåndbøker og titte på kartet.

Fyr løs :)

Skrevet

Jeg var der i sommer.Mye rart å gjøre :)

*Se en musikal på Times Square. Du får kjøpt halv pris-billetter til en del av musikalene samme dag, men de kjøpes i spesielle billettkontor. I tillegg er Times Square veldig kult om kvelden, med masse lystavler, reklameskilt, åpne butikker osv.

*En tur til Ellis Island, immigrasjonsmuseet.

*Gå over Brooklyn Bridge

*Bruk metroen istedet for drosjene. Det er veldig enkelt, og mye billigere. Bare kjøp et ukepass, gjelder på bussen også.

*American Museum of Natural History. Masse utstoppa dyr, og dinosaurskjeletter (veldig kult!).

*Atmosfæren i Chinatown

*Gå på kino

*Prøv å skaff billetter til Letterman, eller et annet talkshow. Vanskelig, vi klarte det ikke.

*Dra på omvisningsturer i TV-studioer og sett.

*Konsert

*Sightseeing på dobbeldekker-buss. Grei måte å få sett litt på. Man kan hoppe av og på (tror jeg).

*Empire State Building, om du liker kø og utsikt...

*Shopping

*Central Park

*Smoothies på Jamba Juice, og kaffe fra Starbucks, bagels w/cream cheese...sukk...

Ha en fin tur! :)

Skrevet

Du bare må ta helikopter tur over New York.

Da jeg var der betalte jeg ca 500 for turen.

Kjempe gøy

Kos deg

Skrevet

Kjempe gøy

Kos deg

Helt enig, vi gjorde det samme og det var utrolig flott!

Gjest Vilmas tur
Skrevet

Åh, gled deg!

Dette museet var fantastisk: Metropolitan Museum of Art, men du trenger god tid.

Jeg er ikke så glad i moderne kunst, så jeg syntes MoMa var skuffende. Følte jeg kastet bort en halv dag...

Ellers bør du ta deg en tur til en butikk som heter Abercrombie and fitch. Ble stoppet tre ganger med handlepose derfra, av folk som ville vite hvor butikken lå.

En annen butikk du bør sjekke ut er Urban Outfitters.

Vår fineste dag i NY var nok en rolig dag i Central Park, med etterfølgende besøk i nevnte museum.

Vi stilte oss også utenfor David Letterman show og så på de celebre gjestene som skulle inn. Helt gratis og moro.

NY er dessuten akkurat som på film!

Hvor skal du bo?

Riktig god tur. Det finnes masse å lete opp på nett, det er lurt og halve moroa.

Gjest Marinaa
Skrevet

Åh, gled deg!

Dette museet var fantastisk: Metropolitan Museum of Art, men du trenger god tid.

Jeg er ikke så glad i moderne kunst, så jeg syntes MoMa var skuffende. Følte jeg kastet bort en halv dag...

Ellers bør du ta deg en tur til en butikk som heter Abercrombie and fitch. Ble stoppet tre ganger med handlepose derfra, av folk som ville vite hvor butikken lå.

En annen butikk du bør sjekke ut er Urban Outfitters.

Vår fineste dag i NY var nok en rolig dag i Central Park, med etterfølgende besøk i nevnte museum.

Vi stilte oss også utenfor David Letterman show og så på de celebre gjestene som skulle inn. Helt gratis og moro.

NY er dessuten akkurat som på film!

Hvor skal du bo?

Riktig god tur. Det finnes masse å lete opp på nett, det er lurt og halve moroa.

Det var flere gode ideer ja :) Må si jeg ser frem til lunsj i Central Park!

Jeg vet ikke hva hotellet heter (ikke jeg som har bestilt), men det er like ved 5th Avenue!

Takk for tips!

Gjest Marinaa
Skrevet

Kjempe gøy

Kos deg

Det høres jo helt supert ut! Har aldri flydd i helikopter før, og hvilket sted kan være kulere å gjøre det over enn NY ;)

Gjest Marinaa
Skrevet

Jeg var der i sommer.Mye rart å gjøre :)

*Se en musikal på Times Square. Du får kjøpt halv pris-billetter til en del av musikalene samme dag, men de kjøpes i spesielle billettkontor. I tillegg er Times Square veldig kult om kvelden, med masse lystavler, reklameskilt, åpne butikker osv.

*En tur til Ellis Island, immigrasjonsmuseet.

*Gå over Brooklyn Bridge

*Bruk metroen istedet for drosjene. Det er veldig enkelt, og mye billigere. Bare kjøp et ukepass, gjelder på bussen også.

*American Museum of Natural History. Masse utstoppa dyr, og dinosaurskjeletter (veldig kult!).

*Atmosfæren i Chinatown

*Gå på kino

*Prøv å skaff billetter til Letterman, eller et annet talkshow. Vanskelig, vi klarte det ikke.

*Dra på omvisningsturer i TV-studioer og sett.

*Konsert

*Sightseeing på dobbeldekker-buss. Grei måte å få sett litt på. Man kan hoppe av og på (tror jeg).

*Empire State Building, om du liker kø og utsikt...

*Shopping

*Central Park

*Smoothies på Jamba Juice, og kaffe fra Starbucks, bagels w/cream cheese...sukk...

Ha en fin tur! :)

Tusen takk for en lang rekke med tips ;)

Det er jo fantastisk mye man kan finne på i løpet av en uke i en så stor by, så det gjelder å bruke tiden riktig. Både se og oppleve mye, men også ta seg tid til en smoothie eller god lunsj i parken :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...