Gå til innhold

voldtektsepidemi og selvforsvar.


Gjest I_hate_rainbows

Anbefalte innlegg

Gjest I_hate_rainbows

Blir så oppgitt over alle tipsene og triksene og sånt i media nå. De har ingen anelse hvordan man klarer å reagere i en sånn situasjon og gjøre det man har lært. Som regel er det reflekser og de er ikke kontrollerte. I tillegg er man livredd. Hallo liksom , vi er vanlige jenter og ikke elitesoldater som er vant til å bli angrepet.

Føler meg dum fordi jeg ikke kjempet mer i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg sier ikke at jeg vet hvordan det er eller hvordan dere har det. Men litt av poenget med å trene selvforsvar og kampsport er at man skal trener så mye at det man gjør blir reflekser. Reflekser er ikke kontrollerte, selv ikke når man har trent i mange år. Men det er ett handlingsmønster som ligger i blodet som en reaksjon på en situasjon som oppstår. Og tro det eller ei, når man trener selvforsvar og føler man mestrer det på trening så kan det gi en person en god dose selvtillit og trygghet på seg selv.

Men ta det som det er, velmenende råd fra såkalte "eksperter" som på lik linje med meg ikke har peiling på hvordan man ville ha reagert i en tilsvarende situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I_hate_rainbows

Det er en helt normal følelse du har, men du er skyldfri.. fullstendig skyldfri.

Jeg vet jeg ikke burde føle sånt men gjør det selv.Egentlig har jeg ikke opplevd at andre prøver å pålegge meg skyld eller skam.Tvertimot .Jeg er flinkest til å påføre den på meg den selv : ( .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bella - (tb)

Jeg vet jeg ikke burde føle sånt men gjør det selv.Egentlig har jeg ikke opplevd at andre prøver å pålegge meg skyld eller skam.Tvertimot .Jeg er flinkest til å påføre den på meg den selv : ( .

Kanskje du har en stor(for stor) samvittighet i utgangspunktet. Alle som opplever overgrep tror jeg føler slik du gjør.. dette er noe din overgriper gir deg ved å frata deg all frihet og nedverdiger deg på den største måten. Bruk terapi, snakk med venner. Etterhvert vil du lære å plassere skylden der den hører hjemme; hos overgriper.

Du har en lang og tung vei å gå, men du skal vinne.

Ønsker deg inderlig mye lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...