Gå til innhold

Jobbspørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planleggingsdagene vi har er fastsatt på forhånd. (Jobber i barnehage)

Sist så kunne vi plutselig ikke ha lell for styrer/eier skulle noe annet den dagen.

Så sies det at vi må ta igjen dagen på en lørdag!

Kan arbeidsgiver bare bestemme dette?

Gjest pedagogisk leder
Skrevet

Nei, det synes jeg høres rart ut....

Tillitsvalgte er vel spurt??

Ledergruppa??

Dersom dere må jobbe lørdag så husk at dere skal jobbe kortere dag, enn om det var en hverdag ;o)

Vi har jobbet inn planleggingsdager på lørdag noen ganger, men da har det vært tatt opp på personalmøtet og alle er enige i at vi skal gjøre det.

Skrevet

Nei, det synes jeg høres rart ut....

Tillitsvalgte er vel spurt??

Ledergruppa??

Dersom dere må jobbe lørdag så husk at dere skal jobbe kortere dag, enn om det var en hverdag ;o)

Vi har jobbet inn planleggingsdager på lørdag noen ganger, men da har det vært tatt opp på personalmøtet og alle er enige i at vi skal gjøre det.

Tusen takk for svar.

Sånn generelt så gjør det meg ikke noe å jobbe inn dagen på en lørdag. Men som du skriver, da vil jeg det skal bli tatt opp med oss ansatte og ikke bare tredd nedover hodet på oss.

*Litt irritert*

Gjest pedagogisk leder
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1172509891' post='3547966]

Tusen takk for svar.

Sånn generelt så gjør det meg ikke noe å jobbe inn dagen på en lørdag. Men som du skriver, da vil jeg det skal bli tatt opp med oss ansatte og ikke bare tredd nedover hodet på oss.

*Litt irritert*

Skjønner godt du blir irritert. Slik skal det ikke være.

Ta det opp med tillitsvalgte eller verneombud, du.

Skrevet

Skjønner godt du blir irritert. Slik skal det ikke være.

Ta det opp med tillitsvalgte eller verneombud, du.

Vi har ikke sånt enda. Barnehagen er nyetablert og ting tar tid..

Gjest Persille
Skrevet

Nei - det kan h*n ikke.

Sjekk kontrakten din, hos meg står det er NN er ansatt som slik og sånn i x% stilling, som innebærer en arbeidstid på x timer, fordelt på x dager, hhv man/tirs/ons/osv...

Jeg pleier å spørre dem hvordan de vil gjøre det når vi starter opp i august, og da får de tre valg:

1 - bruke to kvelder, avspasere én dag (påsken, julen, inneklemte dager) - og så stenger vi bhg den dagen.

2 - bruke det antall kvelder vi trenger, få overtidsbetalt.

3 - bruke dem på dagtid som vanlig arbeidsdag.

Hittil har alle vært enige om alternativ 2, så da blir det det. Men det innebærer også at de som ikke har opparbeidet rett til ferie vil bli trukket alle dager i romjulen, påsken osv.

Men nei - sjefen din kan ikke tvinge deg til å jobbe lørdag, men de kan trekke deg i lønn for plandagen som ikke ble noe av dersom dere fikk fri og bhg. var stengt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...