Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg,m.45, har snart gått tom for energi, og må nå gjøre et siste forsøk på å finne ut hva det skyldes. Jeg har fått sjekket blodprosent, jernlager og blodsukker hos min vanlige lege, uten noe svar på elendigheten. Så er spørsmålet mitt: Får jeg en mer omfattende undersøkelse ved konsultasjon på en privatklinikk? Jeg føler at jeg er nødt til å prøve! De siste 5 år har det bare gått nedover. Bruker ikke noe medisin, utenom Tran.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26827-herrdr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Uttalt tretthet er en av de store folkesykdommene og en svært vanlig årsak til konsultasjon hos allmennlege. Personlig bruker jeg i tillegg til det du nevner, også å undersøke stoffskiftet, kalkinnholdet og innholdet av vitamin B12 og folinsyre, men jeg må innrømme at det er svært sjelden jeg finner en fysisk årsak til disse plagene. Ofte skyldes slike plager belastninger fra en livssituasjon der kravet og presset er større ann man kan makte, det kan være symptom på depresjon eller man finner ingen forklaring og må bare vente på at det kan gi seg. Hvilke undersøkelser privatklinikker gir kan vel variere. I prinsippet burde man kunne få like god vurdering for slike symptomer innenfor det offentlige helsevesenet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26827-herrdr/#findComment-109923
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...