Gå til innhold

vondt i nyra

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vondt i høyre nyre tror jeg.

våknet på søndag formiddag etter en sen natt, og hadde utrolig vondt i ryggen. etterhvert fant jeg ut at det er ikke i ryggen jeghar vondt, og ikke i musklene, men på innsiden, så jeg har googla organene, og fant ut at det er nyrene som ligger der hvor jeg har vondt.

noen som vet om dette er noe som kan skje fra tid til annen uten at det er farlig? har bare hatt vondt i 2 dager hittil, og håper det blir borte snart.

jeg husker ikke om det er lever eller nyrer som blir ødelagt av alkohol jeg, men hvis det er nyrene, så er jeg ikke en stor dranker. jeg er billig i drift når det gjelder alkohol, og drikker 3 av 4 lørdager, ikke 2 dager på rad (untatt i julebordsesongen og sommerferien). men jeg røyker da.. men det er vel bare lungene som merker det?

noen tips?? jeg gidder ikke å gå til legen enda, må ha hatt vondt litt lenger før jeg gjør det.

Skrevet

nyrestein?

det er leveren som sliter med å avgifte kroppen etter alkoholinntak og som skrumper inn etter mange år som dranker ;-)

Skrevet

nyrestein?

det er leveren som sliter med å avgifte kroppen etter alkoholinntak og som skrumper inn etter mange år som dranker ;-)

hehe, ok, jeg tenkte at det ville vært rart om JEG fikk sånn ødelagt lever, for det er jo himla mange som drikekr mye mer enn meg...

det gjør vondt når jeg rører på meg, men ikke når jeg trykker på det.. er det riktig?

Skrevet

Nyrebekkenbetennelse?

hmm... det har jeg ikke no lyst til... åssen får man det a?

Skrevet

hehe, ok, jeg tenkte at det ville vært rart om JEG fikk sånn ødelagt lever, for det er jo himla mange som drikekr mye mer enn meg...

det gjør vondt når jeg rører på meg, men ikke når jeg trykker på det.. er det riktig?

Aner ikke :-)

http://www.helsenytt.no/artikler/nyrestein.htm

Skrevet

Ved nyrestein vil det normalt sett gjøre vondt ved slag mot flanken. Nyrestein er en veldig intens smerte som på det verste er så vondt at det er umulig å sitte i ro. Egentlig er det umulig å beskrive, men hos meg foreligger det ingen tvil når jeg først har fått det.

Jeg har aldri opplevd at det gjør mer vondt ved bevegelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...