Gå til innhold

Hvor mye har du å rutte med etter faste utgifter?

Gjest Hvor mye har du å rutte med etter faste utgifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 28 år og samboer. Vi vurderer å kjøpe bolig. Regna ut at jeg sitter igjen med ca. 6800 kr i mnd etter at alle faste utgifter er betalt (bortsett fra strøm). Med faste utgifter mener jeg huslån, billån, studielån, forsikringer, og fritidsaktiviteter. Blir mat, klær og moro som ikke dekkes. Sitter jeg igjen med lite? Hvor mye sitter dere igjen med etter alle utgifter?

Skrevet

Vi er en familie på 4. Vi har 11300 etter at faste utgifter er trukket.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Har ca. 4-5000 til overs hvis jeg ikke har noe ekstra på lønninga den måneden.

Skrevet

Når du sier at _du_ sitter igjen med 6800,- etter faste utgifter, mener du da at det er det _du_ har etter at du har betalt din del av de faste utgiftene? Og at han sitter igjen med en tilsvarende sum? Da har dere god råd!

Skrevet

Når du sier at _du_ sitter igjen med 6800,- etter faste utgifter, mener du da at det er det _du_ har etter at du har betalt din del av de faste utgiftene? Og at han sitter igjen med en tilsvarende sum? Da har dere god råd!

Mente at det er det jeg sitter igjen med ja. Samboeren min har enda mindre faste utgifter så han vil sitte igjen med 9800.- ca.

Skrevet

Mente at det er det jeg sitter igjen med ja. Samboeren min har enda mindre faste utgifter så han vil sitte igjen med 9800.- ca.

Dere vil tilsammen ha ca. 16.600,- etter faste utgifter og du lurer på om det er lite?!?! Det er mer enn det jeg har utbetalt i lønn!

Skrevet

Ser ut som eit skryteinnlegg dette... :-P

Blir nesten kvalm når det viser seg at de to tilsammen har mer igjen etter faste utgifter enn det jeg har utbetalt i lønn! Og jeg har to unger å fø på i tillegg...

Gjest Shira12
Skrevet

Dere vil tilsammen ha ca. 16.600,- etter faste utgifter og du lurer på om det er lite?!?! Det er mer enn det jeg har utbetalt i lønn!

Og det er over 10 tusen mer enn hva jeg har inn til sammen i mnd.

Skrevet

Det samme som oss omtrent - vi har nok et par tusen til - men vi er 5 :)

Skrevet

Blir nesten kvalm når det viser seg at de to tilsammen har mer igjen etter faste utgifter enn det jeg har utbetalt i lønn! Og jeg har to unger å fø på i tillegg...

Du har vel mer enn 6800 - utbetalt?????

Skrevet

AHA!

Gjest Filifjompen
Skrevet

Kommer jo an på hvor mye samboeren din sitter igjen med det, om dere skal ha felles eller delt økonomi og hvor dyrt hus dere skal kjøpe. Og, ikke minst, hvor økonomiske dere er.

Strømmen koster jo for tida. Liker du dyre klær, drar det noe voldsomt. Liker du type loppemarked er det jo enklere.

Er du vant med restaurant- eller ferdigmiddag, eller klarer du lage mat fra scratch. Har du høye utgifter til transport? Bil eller offentlig.

Det er mye som spiller inn. Skal dere kose dere litt med ferie og uteliv, og ha litt kule klær, så er det nok ikke akkurat mye.

Skrevet

Jeg er aleneforelder til en gutt og har omtrent 3000 kroner igjen etter at regninger er betalt. Dette må jeg kjøpe mat/klær for.

Skrevet

Bor alene, ingen barn - ca. 10.000 igjen etter faste utgifter (boliglån, husleie, studielån, strøm, trening og slikt).

Gjest Jentemammaen
Skrevet

Er ikke det fryktelig lav lønn?

Skrevet

Kvalm, faktisk. Det var jo litt av en reaksjon - da må det vel være mange rundtomkring som gjør deg kvalm?

Hun spør jo bare om noe hun ikke vet - ikke alle som vet hvor god / dårlig råd de selv har, og det er vel det hun prøver å finne ut mer om her.

Dessuten tviler jeg sterkt på at det er et skryteinnlegg, hvis det oppfattes slik må den gjennomsnittlige DOL-økonmien være forholdsvis dårlig.

Forersten, har ikke du skrevet at du planlegger / ønsker å kjøpe både gård, hest og gud vet hva? Så ille kan det vel da ikke stå til økonomisk sett?

Skrevet

Er ikke det fryktelig lav lønn?

Har mellom 14-15.000,- utbetalt i mnd, tilsvarer en årslønn på rundt 250', mange som har mindre enn det og jeg har i tillegg lavt skattetrekk ettersom jeg er aleneforsørger.

Skrevet

Kvalm, faktisk. Det var jo litt av en reaksjon - da må det vel være mange rundtomkring som gjør deg kvalm?

Hun spør jo bare om noe hun ikke vet - ikke alle som vet hvor god / dårlig råd de selv har, og det er vel det hun prøver å finne ut mer om her.

Dessuten tviler jeg sterkt på at det er et skryteinnlegg, hvis det oppfattes slik må den gjennomsnittlige DOL-økonmien være forholdsvis dårlig.

Forersten, har ikke du skrevet at du planlegger / ønsker å kjøpe både gård, hest og gud vet hva? Så ille kan det vel da ikke stå til økonomisk sett?

Om jeg og kjæresten selger leilighet og hus og betaler ned lån så har vi mye penger ja. Men det er langt frem i tid ennå og jeg har da heller ikke klaget over dårlig råd.

Men jeg blir jo litt oppgitt når noen lurer på om over 16.000,- i mnd på to voksne, etter faste utgifter, er lite!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...