Gå til innhold

Hvor mye har du å rutte med etter faste utgifter?

Gjest Hvor mye har du å rutte med etter faste utgifter?

Anbefalte innlegg

Gjest annonymus
Skrevet

Har ca. 4-5000 til overs hvis jeg ikke har noe ekstra på lønninga den måneden.

Det er ganske bra. Men dere er unge også?

Vi er litt eldre i førtiåreneene og har 14000 i faste utgifter. Samlete inntekter, han 23000 og jeg 17000 pluss btr 1900.

Tror ikke det er så uvanlig etter noen år.

Skrevet

Om jeg og kjæresten selger leilighet og hus og betaler ned lån så har vi mye penger ja. Men det er langt frem i tid ennå og jeg har da heller ikke klaget over dårlig råd.

Men jeg blir jo litt oppgitt når noen lurer på om over 16.000,- i mnd på to voksne, etter faste utgifter, er lite!

Hvor står det at de har 16000,- igjen etter bet. av faste utgifter?

Det står 6800,- etter faste utfifter og det er vel ikke så mye?

Skrevet

Om jeg og kjæresten selger leilighet og hus og betaler ned lån så har vi mye penger ja. Men det er langt frem i tid ennå og jeg har da heller ikke klaget over dårlig råd.

Men jeg blir jo litt oppgitt når noen lurer på om over 16.000,- i mnd på to voksne, etter faste utgifter, er lite!

beklager, har nå lest litt lengre nedover og ser at de har ennå en inntekt.

Da har de faktisk masse igjen.

Skrevet

Vi sitter igjen med ca. 20000,- etter at de faste utgiftene er betalt. Så jeg føler at vi sitter veeeeeldig godt i det.

Dere med 16000,- igjen vil ha veldig god råd.

Ulike banker oppererer med ett tall om hvor mye man bør ha igjen etter at alt er betalt. Om jeg ikke husker feil har man god råd dersom man har igjen 10000,- på to voksne

Skrevet

Tenker vi sitter igjen med ca. 7 - 8000 tilsammen etter at alle faste trekk er foretatt. Da er også husholdningskontoen (mat og felles regninger) dekket opp. Vi er tre i husholdet.

Skrevet

Jeg aner faktisk ikke...det var litt sært :) At jeg ikke vet, mener jeg.

Nok, i alle fall. Og det høres det jo ut som dere har også.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er ganske bra. Men dere er unge også?

Vi er litt eldre i førtiåreneene og har 14000 i faste utgifter. Samlete inntekter, han 23000 og jeg 17000 pluss btr 1900.

Tror ikke det er så uvanlig etter noen år.

Jeg snakker bare for meg selv nå, ikke hva han har igjen.

Skrevet

Blir nesten kvalm når det viser seg at de to tilsammen har mer igjen etter faste utgifter enn det jeg har utbetalt i lønn! Og jeg har to unger å fø på i tillegg...

Men er det ikke slik når man er alene med unger. Ser ut som de fleste enslige med barn har forholdsvis dårlig råd. Jeg har bedre råd enn noen gang og jeg har ca 4000 igjen etterat de faste utgiftene er betalt. Men mindre unger koster lite, det er først når fra 14 år og oppover de virkelig koster penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...