Gå til innhold

Hvilke forsikringer trenger man?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært ganske svimete med forsikringer tidligere, men nå har jeg fått fast jobb og føler meg litt mer "voksen", så da føler jeg at det er på tide å tegne de forsikringene man burde ha.

Jeg har en helårs reiseforsikring, tenker i tillegg på en uføreforsikring og en innboforsikring. Hva mer trenger man?

Jeg er 28 år, har en samboer som jeg for tiden mer eller mindre forsørger økonomisk, har ingen gjeld utover studielånet og har ingen opptjente pensjonspoeng.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268321-hvilke-forsikringer-trenger-man/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest innboforsikring

Dere må ha ansavrsforsikring på kjøretøy, pluss evt kasko (hvis den er ganske ny, ihvertfall).

Innboforsikring.

Forikring av huset (villaforsikring) hvis dere bor i eiet bolig hvor det ikke er et sameie som har tegnet felles forsikring.

Reiseforsikring.

Helse/ufør/død osv: hvis dere har råd til det. I utgangspunktet er man sikret gjennom folketrygden, men det betyr en ganske stor redusksjon i levestandard for de fleste.

Det er viktig at dere ser på dette sammen, at dere ikke har dobbeltforsikret innboet deres for eksempel.

Mange er forsikret / kan tegne forsikring gjennom fagforbund osv, sjekk hva deres organisasjon tilbyr.

Forsikring mht død osv, så er det den etterlatte som får disse pengene. En gjeldsforsikring kan være lurt hvis dere har stor gjeld, slik at dere kan bli sittende i boligen som etterlatt ved død.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...