Gå til innhold

Bivirkninger Yasmin p-piller

Anbefalte innlegg

Gjest håper på svar fra noen
Skrevet

Jeg er snart 17 år, og har brukt p-pillen yasmin i litt over et år. Grunnen til at jeg begynte med de var kraftige menssmerter nesten hele måneden. Og det har p-pillene hjulpet masse mot.

Men nå i det siste har jeg og andre merket at humøret mitt er så som så. Mørk til sinns og blir fort sint, for egentlig ingenting.

Det jeg da lurte på, kan slike bivirkninger komme over tid? For det er nå i det siste det virkelig har blitt ille, har vel kanskje blitt slik gradvis men. Det er først nå jeg merker det ille selv. Trodde bivirkninger ville komme med en gang jeg, men det er kanskje feil?

Gjest Marinaa
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men med hormoner tror jeg det kan ta en stund før man merker bivirkningene. Og humørsvingninger vet jeg om flere som har fått etter bruk av Yasmin (blant annet meg selv).

Menssmerter er utrolig plagsomt, spesielt hvis man har mye av det, men jeg tror ikke det er verdt å gå på hormoner for å slippe det. Husker ikke om du skrev om det var noen annen grunn til at du begynte?

Jeg begynte på Yasmin fordi det skulle hjelpe mot kviser, noe det absolutt gjorde. Nå, seks år etterpå har jeg sluttet igjen, hovedsakelig for å se om det hjelper mot en sykdom jeg har. Håper kanskje det kan gjøre noe med humørsvingningene mine også:)

Prøv å lese litt om det på internett. Mener å huske at det var en tråd om dette på Kvinneguidens forum for ikke så lenge siden også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...