Gå til innhold

Selge bilen for å betale veiavgift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. Det er nå en realitet. Eller la være å betale både forsikring og veiavgift og vente til onkel kommer og tar skiltene.

7,5 mrd skattekroner skal inn. Bilen er luksus.

Kjøpe ny TV eller betale lisensen? Lisensen og veiavgiften er nå så høy at det er mye å hente på å drite i det.

5-6 tusen biler kjører rundt i dette landet uten forsikring. Har du ikke kasko, så blir det ikke mye moro å "møte" en slik. Er du fotgjenger og blir ufør pga en slik snik, så bør du ha egen personlig ulykkesforsikring, ellers blir det smalhans og havreskjorte.

Urettferdig?

Der det ikke er noe å hente, der er det ikke noe å hente. Mange har ikke lenger råd til å betale skattene og utgiftene.

Flere og flere driter i å betale. Folk tar toget til utlandet fordi de ikke har råd til pass. Du kommer nå ikke ombord i flyene uten pass, som koster en tusenlapp.

Bil, telefon og TV er luksus? I det herrens år 1965 ja. Der de rødgrønne lever.

Det koster nå 175 kr å gå til lege for en vanlig skrott.

Av en ensligs månedslønn på 10 000 skal ataten ha 2600 kr i skatt. Etter husleia blir det mindre igjen til slutt enn å gå på sosialen og ikke jobbe.

Noe er galt.

Vi har snart ikke råd til å bo i Norge.

Skrevet

Jeg synes vi har det bra i Norge. Men mye vil ha mer. Men at folk med minsteinntekt/minstepensjon/uførpensjon kan ha det problematisk det skjønner jeg. Dersom man har 10000 i inntekt høres det jo urimelig ut med 2600 i skatt, det er jeg enig er svært lite igjen å leve for da.

Skrevet

Tja, jeg har antageligvis så god råd at jeg ikke ser noen av disse problemene.

175 for en legetime? Synes ikke det er så uhørt, egentlig. Men så har man jo vennet seg til at når man fyller noen bæreposer med matvarer i butikken, kan det godt komme på nærmere tusenlappen. Jeg har mistet respekten for penger,- uten at det får meg til å sløse likevel...

Skrevet

Høres ut som om det ikke er så lett å få en slik lav inntekt til å dekke alle normale inntekter.

Gjennomsnittslønnen i Norge er er nå 360000 og du har da en tredel av dette. Du har ikke mulighet for å øk inntektene noe da, enten ved å jobbe mer eller bytte jobb? Om du har fysiske problemer så finnes det jobber som er lettere enn andre, som telefonselgere.

Om du er på trygd kan du vel tjene opp til 1 G uten at trygden blir borte?

Skrevet

Jeg synes vi har det bra i Norge. Men mye vil ha mer. Men at folk med minsteinntekt/minstepensjon/uførpensjon kan ha det problematisk det skjønner jeg. Dersom man har 10000 i inntekt høres det jo urimelig ut med 2600 i skatt, det er jeg enig er svært lite igjen å leve for da.

Som Hegnar sier. Politikerne og byråkratene mener vanlige folk skal tynes. Da det er de som produserer og forbruker tjenstene. Men tjenestene forbrukes ofte fordi de er tilgjengelige. Hadde det ikke vært så mange "gratis" tilbud i dette landet, så hadde ikke folk kommet rundt halve kloden for å hsøste av det. Ingen flykter til Romania, fordi der får de knapt en brødskive. De får hjelp der også, men ikke den luksus vi tilbyr.

Skrevet

Tja, jeg har antageligvis så god råd at jeg ikke ser noen av disse problemene.

175 for en legetime? Synes ikke det er så uhørt, egentlig. Men så har man jo vennet seg til at når man fyller noen bæreposer med matvarer i butikken, kan det godt komme på nærmere tusenlappen. Jeg har mistet respekten for penger,- uten at det får meg til å sløse likevel...

Blir du syk og alene, så lærer du fort hva ting koster.

Skrevet

Høres ut som om det ikke er så lett å få en slik lav inntekt til å dekke alle normale inntekter.

Gjennomsnittslønnen i Norge er er nå 360000 og du har da en tredel av dette. Du har ikke mulighet for å øk inntektene noe da, enten ved å jobbe mer eller bytte jobb? Om du har fysiske problemer så finnes det jobber som er lettere enn andre, som telefonselgere.

Jeg selv har god råd, men jeg ser likevel at andre ikke har det.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1172573475' post='3548838]

Hva jobber du med?

Noe som snart bare foregår på nettet. Det er like før jeg kan koble fra kontakten og ta det med meg hvor som helst det fins en bredbåndslinje i verden. Selv ikke dataene og produktet fins her jeg sitter lenger. Ressursene jeg selger leveres fra andre siden av kloden, og snart kutter jeg ut alt fysisk som krever at jeg er til stede.

Merkelig i grunnen. Hvem ville trodd det i år 2000? Det gikk ikke opp for meg før for et par år siden.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1172573475' post='3548838]

Hva jobber du med?

Degikk nettopp opp for meg at flere av kundene har jeg aldri møtt personlig. En av dem her vært kunde et et år og handlet for adskillige tusen. Jeg har aldri sett han. Navnet plopper opp i e-post og på telefonen, og når jeg sender fakturaer.

Gjest cerruti 1881
Skrevet

-husk at gjennomsnittslønn egentlig ikke sier så mye da:)Man må se på median for å sammenlikne seg med andre.

Skrevet

"Høres ut som om det ikke er så lett å få en slik lav inntekt til å dekke alle normale inntekter."

Utgifter?

Hadde de ikke behøvd å betale skatt på beløpet, så hadde det gått. Underlig at etaten skal ta så mye at de taper på å jobbe? Det er altså ikke noe vits i å jobbe når lønna er så lav.

En som kom særlig uheldig ut måtte først bruke opp alle sparepengene før hun kunne få sosialtrygd. Så måtte hun vente 3 mnd mens søknaden ble behandlet. Hva hun skulle leve av i 3 mnd, vet ingen. Så får hun ikke branehageplass før hun har jobb, og ikke jobb før hun har barnehageplass. Det ser ut som myndighetene driver gjøn med fattigfolk....

Skrevet

Det er nesten som å låne penger for å kjøpe lommebok. Min gamle mor husker enda da hun lånte bort penger til en litt eldre venninne/kollega, som skulle kjøpe seg portemonné. Hun husker ikke om hun fikk igjen pengene heller. Tror det er for sent nå, for jeg tror damen døde forleden.

Skrevet

-husk at gjennomsnittslønn egentlig ikke sier så mye da:)Man må se på median for å sammenlikne seg med andre.

Enig i det, men det finnes tross alt ikke SÅ mange som har enormt store lønnsinntekter. Selv om mange aksjemeglere tjener uanstendig godt så drar det jo ikke snittet så mye opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...