Gå til innhold

FU: Hvilken bank benytter du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken bank benytter du?

Er det greit med kun nettbank?

Kun nettbank ihht lån?

Jeg er forbannet på gebyrene i sparebank1, nå og vurderer å flytte hele røkla over i annen bank.

Hva anbefaler du?

Skrevet

Jeg bruker Skandiabanken og er veldig fornøyd, det eneste negative er at de har vært litt mye nede i det siste. Ingen gebyr på noenting, 250 kr i året for visakort.

Jeg har ikke lån da, så vet ikke hvordan Skandiabanken er med tanke på det.

Skrevet

Jeg bruker Skandiabanken og er veldig fornøyd.

http://www.skandiabanken.no/Skbweb/

Bla litt i fanene øverst og få innblikk i hva banken kan tilby.

"Er det greit med kun nettbank?"

Ja, jeg greier meg fint med bare det.

"Kun nettbank ihht lån?"

Skandiabanken har svært konkurransedyktige hus- og billån, og at det bare er en nettbank ser jeg ikke på som noe problem. Du kan forresten både ringe og chatte online med folk i banken om det er noe du lurer på. Jeg har gjort begge deler og er fornøyd med behandlinga jeg fikk.

Skrevet

nordea. jeg har ingen lån der, så det går greit. har bsu dog. har sparekontoer i skandiabanken. vurderer å bytte på akkurat det (gjøre nordea til sparekonto-bank, og skandia til bruksbank),

Gjest trofast kunde
Skrevet

Vi har hele ruklet hos sparebank1. Lån, kontoer (barn + voksne) og forsikringer. Da blir de så velvillige så ;o)

Skrevet

Bruker skandiabanken og er veldig fornøyde med de. Og for meg holder det med nettbank.

Har bsu i sb1.

Har ingen lån da, så er spent på hvordan de fungerer med lån når den tid kommer.

Caloni Makaroni
Skrevet

YaBank til sparing. Anbefales :) Ville hatt den til lønnskonto også, om det ikke var for at jeg ikke gidder å bytte fra Skandiabanken.

BSU har jeg i DnB NOR.

Har ikke vært innom en bankfilial på 5 år. Trives med nettbank :)

Caloni Makaroni
Skrevet

nordea. jeg har ingen lån der, så det går greit. har bsu dog. har sparekontoer i skandiabanken. vurderer å bytte på akkurat det (gjøre nordea til sparekonto-bank, og skandia til bruksbank),

Du bør heller opprette konto i YaBank. Det koster 250 kroner per år, akkurat som Skandiabanken, og ellers ingen gebyrer. Altså samme utgifter, men bedre renter. 3,75 % akkurat nå på Yabank, mens Skandia har 2,85 %.

Skrevet

Vi byttet fra Sparebank1 for ca 1 år siden. Det fordi vi fikk for dårlige lånebetingelser.

Nå bruker vi Fokus.

Skrevet

YaBank til sparing. Anbefales :) Ville hatt den til lønnskonto også, om det ikke var for at jeg ikke gidder å bytte fra Skandiabanken.

BSU har jeg i DnB NOR.

Har ikke vært innom en bankfilial på 5 år. Trives med nettbank :)

Men om en har BSU i annen bank (jeg og har skandiabanken)må du ikke flytte hele greiene da(hvertfall lønnskonto) til den banken du har BSU i nå rdu skal ha lån?

Caloni Makaroni
Skrevet

Men om en har BSU i annen bank (jeg og har skandiabanken)må du ikke flytte hele greiene da(hvertfall lønnskonto) til den banken du har BSU i nå rdu skal ha lån?

Det vet jeg ikke, men det høres isåfall veldig rart ut. Tror ikke det er noe som tilsier at du -må- ha lønnskonto og BSU samme banken som du har lån i.

En annen ting er selvsagt den at du kan lettere får lån i den banken du har BSU i. Men lønnskonto bør ikke ha noe å si.

Jeg vet ikke som sagt, det eneste stedet jeg noen gang har hatt lån er i lånekassen..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...