Gå til innhold

Kløe hvis morgendusj, ikke hvis kveldsdusj

Anbefalte innlegg

Gjest Rabarbrara
Skrevet

Ja, litt teit overskrift, men saken er altså slik: Hvis jeg dusjer om morgenen klør jeg noe sinnsykt på legger og lår. Dusjer jeg om kvelden derimot klør jeg ikke. Jeg dusjer ikke annerledes om morgenen enn om kvelden, og jeg smører meg alltid med fuktighetskrem etter dusjen, uansett om det er morgen eller kveld. Likevel klør det altså om morgenen, og det har ført til at jeg ikke klarer å dusje da, men alltid må gjøre det på kvelden. Som oftest er ikke det noe problem, men noen gang er ikke morgendusjen til å unngå, og det er fælt å klø så mye etterpå. Noen som har noen ideer om hvorfor det er slik, og ikke minst, om det er noe jeg kan gjøre med det?

Skrevet

Kan det være at du bruker skyllemiddel/ vaskemiddel du ikke tåler i klærne dine?

Når jeg dusjer om kvelden hopper jeg mer eller mindre rett i seng, og hvis du gjør det samme, så kan det være klærne dine og ikke dusjinga som er problemet.

Skrevet

Tenker på klærne dine. At du kler deg før huden er blitt helt tørr og "porene har lukket seg" eller noe sånn fancy. Ville prøvd å bruke nøytralt vaske og skyllemiddel, sånne allergitestede greier. Evt å sprade rundt en halvtime-time før du kler på deg.

Gjest Rabarbrara
Skrevet

Kan det være at du bruker skyllemiddel/ vaskemiddel du ikke tåler i klærne dine?

Når jeg dusjer om kvelden hopper jeg mer eller mindre rett i seng, og hvis du gjør det samme, så kan det være klærne dine og ikke dusjinga som er problemet.

Nei, jeg hopper aldri rett i seng når jeg har dusjet om kvelden. Jeg kler på meg pysjamas og går med det i allefall et par timer før sengetid. Så jeg tviler på at det har med klærne å gjøre. Kløingen begynner uansett lenge før jeg i det hele tatt har fått på meg klærne.

Gjest Rabarbrara
Skrevet

Tenker på klærne dine. At du kler deg før huden er blitt helt tørr og "porene har lukket seg" eller noe sånn fancy. Ville prøvd å bruke nøytralt vaske og skyllemiddel, sånne allergitestede greier. Evt å sprade rundt en halvtime-time før du kler på deg.

Som jeg svarte under her, jeg kler på meg rett etter kveldsdusjen også. Da går jeg rundt i pysjamas et par timer før jeg legger meg. Så jeg tror ikke det har med klærne å gjøre.

Skrevet

Som jeg svarte under her, jeg kler på meg rett etter kveldsdusjen også. Da går jeg rundt i pysjamas et par timer før jeg legger meg. Så jeg tror ikke det har med klærne å gjøre.

Hvis det da ikke er materialene i klærne dine. Kanskje pysjen er av bomull, mens vanlige klær er av blandingsmaterialer (bomull og noe syntetisk) f.eks.?

Skrevet

Føner du håret om morgenen, etter dusjen? For jeg har oppdaget at det får meg til å klø på kroppen - av en eller annen merkelig grunn....

Gjest Rabarbrara
Skrevet

Føner du håret om morgenen, etter dusjen? For jeg har oppdaget at det får meg til å klø på kroppen - av en eller annen merkelig grunn....

Nei, jeg føner aldri håret uansett.

Gjest Rabarbrara
Skrevet

Hvis det da ikke er materialene i klærne dine. Kanskje pysjen er av bomull, mens vanlige klær er av blandingsmaterialer (bomull og noe syntetisk) f.eks.?

Hmmm, den må jeg tenke litt nærmere på. Jeg bruker mest bomullspysjamas, men jeg har et par nattkjoler i syntetisk stoff og klør ikke da heller. Hva klærne jeg går med dagtid er laget av kan jo være så ymse, men jeg klør alltid på dagtid uansett hva slags klær jeg bruker, og kløen kommer lenge før jeg i det hele tatt får på meg klær.

Skrevet

En mulighet: Kanskje kroppen er dehydrert etter nattesøvnen (søvn er dehydrerende) og at huden derfor blir tørrere etter morgendusjen enn etter kveldsdusjen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...