Gå til innhold

1000 spørsmål om støv....

Anbefalte innlegg

Skrevet

På denne tiden av året ser du støvet best. Sola titter inn gjennom møkkete vinduer og støvet glitrer i solskinnet *sukk*

Selv går jeg over gulvene med tørrmopp hver dag. I tillegg tørker jeg av salongbordet, spisebordet, kjøkkenbenken og TV-bord og TV daglig. Alt dette tar meg ca 10 minutter og det er det verdt ;-)

Ja, du har sikkert rett i at det viser fryktelig godt på denne tiden av året. En liten trøst der :)

Du høres ut til å være veldig driftig og effektiv. Skikkelig husmor. Selv bruker jeg evigheter på dette.. Store deler av dagen går med til husarbeid, og likevel ser det altså ikke bra ut. Jo, altså, det gjør jo det. Men det kommer så fort tilbake! Hva gjør jeg feil da? Dobbeltsukk..

Skrevet

Ja, vaskingen er helt annerledes med og uten barn, det er helt sikkert.

Sant nok, men går det ikke an å få både i pose og sekk? Altså at barna får utfolde seg, men at huset likevel ser noenlunde ok ut? :)

Skrevet

Nei, klærne blir mye fortere tynnslitte når du bruker tørketrommelen, så det blir igjen i klærne når du tørker på stativ. Jeg tror det som flyr rundt i rommet flyr under bruk og ikke under tørking. Kan hende jeg tar feil. Men det med slitasje og tørketrommel er iallfall sikkert.

Ja, det merkes på klærne som oftest er i tørketrommelen.

Men ofte når jeg skal legge sammen klær som har hengt på tørkestativ, så "rister" jeg dem litt før jeg bretter.. Da fyker støvet, da :)

Skrevet

Ja, det vil det.

Jeg henger klærne opp til tørk, og jeg skal love deg at det blir mye støv i rommet!

Her også.

Ofte når jeg skal legge sammen klær som har hengt på tørkestativ, så "rister" jeg dem litt før jeg bretter.. Da fyker støvet, da :)

Skrevet

På denne tiden av året ser du støvet best. Sola titter inn gjennom møkkete vinduer og støvet glitrer i solskinnet *sukk*

Selv går jeg over gulvene med tørrmopp hver dag. I tillegg tørker jeg av salongbordet, spisebordet, kjøkkenbenken og TV-bord og TV daglig. Alt dette tar meg ca 10 minutter og det er det verdt ;-)

Hvor ofte vasker du vinduene da? hehe ;) *ser støvet gjennom de møkkete vinduene*

Vinduer er et tiltak, men ja, det er når sola skinner det synes....

Skrevet

Støv er noe vi får hele tiden. Sånn har det alltid vørt. For ikke mange årene siden så hadde "alle" fredagsrengjøring. Dvs at det er normalt å ha støv noen dager, ikke få hetta av det :)

Jeg har mest støv på badet (tørketrommel) og i stua. Ungene slenger rundt seg tepper, drar med seg dyner i helger osv. De må jo få lov til å kose seg?

Jeg tar ei tørkerunde ei gang i uka, men en ekstra gang om nødvendig hvis jeg vet at det kommer besøk.. ;)

Skrevet

Ja, du har sikkert rett i at det viser fryktelig godt på denne tiden av året. En liten trøst der :)

Du høres ut til å være veldig driftig og effektiv. Skikkelig husmor. Selv bruker jeg evigheter på dette.. Store deler av dagen går med til husarbeid, og likevel ser det altså ikke bra ut. Jo, altså, det gjør jo det. Men det kommer så fort tilbake! Hva gjør jeg feil da? Dobbeltsukk..

Jeg er nok ganske effektiv, ja. Alt må skje raskt og helst igår ;-)

Vanligvis gjentar jeg denne prosedyren hver dag rett etter jobb - gjerne midt under middagslaginga. Jeg er en sånn som gjør tusen ting på en gang skjønner du *hehe*

Skrevet

Hvor ofte vasker du vinduene da? hehe ;) *ser støvet gjennom de møkkete vinduene*

Vinduer er et tiltak, men ja, det er når sola skinner det synes....

Vindusvask skjer ikke så altfor ofte, nei. Grunnen er nok at det er gubbens jobb *hehe*

Skrevet

Vindusvask skjer ikke så altfor ofte, nei. Grunnen er nok at det er gubbens jobb *hehe*

Jada jeg bare tøyset med deg. Du høres ut til å ha full kontroll i heimen ;)

Skrevet

Jada jeg bare tøyset med deg. Du høres ut til å ha full kontroll i heimen ;)

Ja, nå når unga sover har jeg iallefall full kontroll *flirer*

Skrevet

Støv er noe vi får hele tiden. Sånn har det alltid vørt. For ikke mange årene siden så hadde "alle" fredagsrengjøring. Dvs at det er normalt å ha støv noen dager, ikke få hetta av det :)

Jeg har mest støv på badet (tørketrommel) og i stua. Ungene slenger rundt seg tepper, drar med seg dyner i helger osv. De må jo få lov til å kose seg?

Jeg tar ei tørkerunde ei gang i uka, men en ekstra gang om nødvendig hvis jeg vet at det kommer besøk.. ;)

Ja, jeg er også tilhenger av at ungene må få boltre seg.

Fint du sier det er normalt med støv, skal prøve å huske på det neste gang jeg får hetta ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...