Gjest this is a signature Skrevet 27. februar 2007 Skrevet 27. februar 2007 Jeg trodde det var gull.. 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. februar 2007 Skrevet 27. februar 2007 Det er jo mer sølv i sølvvarer enn det er gull i gullvarer. 0 Siter
Gemini Skrevet 27. februar 2007 Skrevet 27. februar 2007 Sølv er renere enn gull. Gull i seg selv er visst for bløtt, og må blandes med andre metaller for å bli solid nok til smykker etc. Mulig at det er andre metaller som er renere, men jeg går ut fra at du kun sammenligner de to i denne sammenheng? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 27. februar 2007 Skrevet 27. februar 2007 Sølv er renere enn gull. Gull i seg selv er visst for bløtt, og må blandes med andre metaller for å bli solid nok til smykker etc. Mulig at det er andre metaller som er renere, men jeg går ut fra at du kun sammenligner de to i denne sammenheng? Nå spør hun jo ikke om sølv og gull - som de framstår i smykker... Jeg tror jeg ville ment at gull var edlere enn sølv. 0 Siter
morsan Skrevet 27. februar 2007 Skrevet 27. februar 2007 Nå spør hun jo ikke om sølv og gull - som de framstår i smykker... Jeg tror jeg ville ment at gull var edlere enn sølv. Enig med deg. Gull er jo også det eneste som ikke korroderer/får belegg av noen art, i motsetning til f eks sølv. Det må i seg selv være et mål på "edelhet". 0 Siter
Speak Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Vel, sølv er 925 og gull 585 mener jeg. Dette betyr jo at det er 925 promille sølv i sølvet og 585 promille gull i gullet. Altså er sølv renere. Men jeg vet ikke om det finnes renere metaller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.