Gå til innhold

Gode råd søkes (influensa)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt/har influensa. Jeg har ikke feber mer, ei heller vondt i hver mm. av kroppen.

Nå hoster jeg og snørrer noe så grønnj*vlig! Det renner fra nesa konstant, og det er nyttesløst med nesespray. Så hva gjør jeg? Jeg snyter meg jo selvsagt, men nå er nesa sår. Så mye for de Kleenex Balsam'ene, liksom... Men uansett... Kjerringråd? Andre råd?

Skrevet

Kanskje du har fått en bakteriell infeksjon i etterkant av influensaen, og derfor kan ha nytte av antibiotika?

Skrevet

Det er huden i/på nesa som blir slitt av fuktighet og slitasje fra papir/tørkle.

Hold for ene neseboret og snyt deg ned i servanten i stedet. Ikke så appetittlig, men det sliter ikke av huden.

Resen av tida putter du bomullsdotter i nesa. Ikke så flott det heller, men det funker.

Husk å vaske henda ofte, så du ikke plukker opp og deler ut enda flere virustyper til/fra kreti og pleti.

Skrevet

Kanskje du har fått en bakteriell infeksjon i etterkant av influensaen, og derfor kan ha nytte av antibiotika?

Kankje? Skal se det an til i morgen i allefall, og evt. oppsøke lege da.

Skrevet

Det er huden i/på nesa som blir slitt av fuktighet og slitasje fra papir/tørkle.

Hold for ene neseboret og snyt deg ned i servanten i stedet. Ikke så appetittlig, men det sliter ikke av huden.

Resen av tida putter du bomullsdotter i nesa. Ikke så flott det heller, men det funker.

Husk å vaske henda ofte, så du ikke plukker opp og deler ut enda flere virustyper til/fra kreti og pleti.

Takk for råd.

Ser ut til at jeg blir nødt til å plugge igjen nesa snart, ja, for denne snytinga orker jeg ikke mer.

Skrevet

Du kan jo bare tenke hvordan det hadde vært med vanlig snytepapir ;-)

Skrevet

Du kan jo bare tenke hvordan det hadde vært med vanlig snytepapir ;-)

Ja, huff. Pjuska meg ut og kjøpte Kleenex så snart jeg skjønte hvilken vei det gikk.

Skrevet

Sønnen ligger i influensa nå, han fins ikke snørrete bare hoster litt.

Det spørs om du har pådratt deg forkjølelse attpå.

Skrevet

Jeg var heller ikke tett i nesa mens jeg hadde feber o.l. Men nå virker det som om alt "løsner" og alt kommer ut av nesa.

Skrevet

Kankje? Skal se det an til i morgen i allefall, og evt. oppsøke lege da.

Kanskje Mentolatum (mentol-salve på apoteket) kan lindre den såre nesa di litt...

Skrevet

(Litt trådkrasjing, unnskyld, NeaNoor!) - men hvordan går det med sønnen din, Midia? Går feberen litt ned?

Skrevet

(Litt trådkrasjing, unnskyld, NeaNoor!) - men hvordan går det med sønnen din, Midia? Går feberen litt ned?

Jo han er mye bedre i dag selv om han ligger under dyna på sofaen.

Han klarer å ha laptopen i fanget nå og da føles vinterferien også bedre:)

han har nå 38 i feber så det er ikke så værst.

Mat er det dårlig med, men drikke går fint i dag.

Skrevet

Jo han er mye bedre i dag selv om han ligger under dyna på sofaen.

Han klarer å ha laptopen i fanget nå og da føles vinterferien også bedre:)

han har nå 38 i feber så det er ikke så værst.

Mat er det dårlig med, men drikke går fint i dag.

Å, det var deilig! Nesten pinlig hvordan man går opp i helt fremmedes liv! men det er noe med sjuke unger, da ...

Skrevet

Smør deg under nesa med en god salve, Vitapan f.eks.

Jeg går rundt på samme måten som deg nå, ikke noe kjekt nei :o(

Skrevet

Smør deg under nesa med en god salve, Vitapan f.eks.

Jeg går rundt på samme måten som deg nå, ikke noe kjekt nei :o(

Nei, det er slitsomt. Ikke smaker jeg noen ting heller. :-(

Skrevet

Ja man kan søren meg lure på hvor alt snørret kommer fra.

Hos meg begynnte det med tett nese som gikk over til influensa nå på mandag. Ble smitta etter et besøk hos midia i helga. Er nå, på 6 dagen, fortsatt like snørrete.

Sitter her med dorull, pose til snørrfillene og lypsyl.

Lypsylen smører jeg på nesa hver gang jeg har snytt meg, (ja den blir riktig blank og lekker) for da er den forberedt for neste omgang med snørrfilla.

Hos meg begynnte det med tett nese som gikk over til influensa nå på mandag. Ble smitta etter et besøk hos midia i helga :o(

Skrevet

Hehe, snyte seg i vasken du liksom. Da er det jo bare å trekke en stol inntil, og forberede seg på et opphold ved vasken noen dager fremover.

Jeg snyter meg minst én gang hvert femte minutt. Han er skikkelig produktiv han som sitter oppi nesa mi skal jeg si deg.

Skrevet

Hehe, snyte seg i vasken du liksom. Da er det jo bare å trekke en stol inntil, og forberede seg på et opphold ved vasken noen dager fremover.

Jeg snyter meg minst én gang hvert femte minutt. Han er skikkelig produktiv han som sitter oppi nesa mi skal jeg si deg.

Kroppen er i forsvarsmodus og prøver å skylle ut bakterier og virus. Det samme gjør slimhinnene i lungene, halsen og i mage/tarm.

Pass på å få i deg væske og litt salter, så det er nok "ammunisjon" å ta av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...