Gå til innhold

Hvor mye kan man ta betalt for pass av hunder?

Anbefalte innlegg

Gjest hundepasser
Skrevet

Jeg har sagt ja til å passe 3 hunder en dag i uken (kl 8-15). Pluss en kveld (kl 12-21) en gang iblant. Ble spurt om hva jeg ønsker å få betalt for dette. Men har ingen som helst formening om hva som er vanlig og rettferdig. Er det noen av dere som kan gi meg et lite hint på det?

Er snakk om 1 stor hund og 2 små hvor den ene er en valp. Kjenner disse hundene veldig godt, og de er veldig greie å ha med å gjøre.

Skrevet

Synes det avhenger av hvorvidt du har forpliktet deg til å tilbringe alle disse timene sammen med hundene, eller om du kan etterlate de hjemme mens du går og handler osv.

Hvis du ikke må være hjemme hele tiden, så hadde jeg tatt utgangspunkt i hvor mange timers arbeid turgåing, foring og evt. pelsstell utgjør, og tatt en fornuftig timepris for denne tiden.

Gjest to tusen
Skrevet

Hvis det er tid du ellers kunne tatt lønnet arbeid, må det jo kompensere noe for dette.

Hvis ikke, ville jeg tatt ok timepris for den tiden du jobber aktivt (går tur og mater og sånn), og så lav pris for timene du leser / jobber hjemme og hundene hviler.

2000 kroner mnd, kanskje? Kommer jo an på hvor ofte "en gang i blant" er, hvor du skal ha hundene i ni timer ettermiddag og kveld.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Skulle eg startet hundepass-firma, ville eg tatt 3000 kr pr mnd pr hund.

Dvs 2 timer hver hverdag i skog og fjell.

Det blir: 40 timer i mnd. 75,- i timen.

Eg regner med at du ikke er aktiv med hundene hele tiden.(dvs leker, går tur, koser i ett kjør..)

Hvis du er aktiv 2 timer hver gang du har en hund: 16 timer (16*75,- = 1200,- )

Minst 2000,- i mnd, hvis det kun er en eier til de tre hundene.

Hvis ikke.... 1200,- pr hund...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...