Gå til innhold

Kobling mellom islam og voldtekt

Anbefalte innlegg

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

9

• Deanna

9

• keinstein

6

• sheba

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Pisspreik ad mass.

Like absurd som å hevde at det ikke eksisterer noen sammenheng melom kvinnesyn og voldtekt.

Islams nedlatende holdning til kvinner er nedfelt i koranen.

Gjest Jeg er enig!
Skrevet

Pisspreik ad mass.

Like absurd som å hevde at det ikke eksisterer noen sammenheng melom kvinnesyn og voldtekt.

Nei, nå tuller du fælt.

Skrevet

Nei, nå tuller du fælt.

Nei, syns ikke voldtekt er noe å tulle med.

Overlater tullet og bagatelliseringen av alle typer vold i Allahs navn til deg og Håkon Hansen

Skrevet

Pisspreik ad mass.

Visse kulturer, fra Afganistan, Midtøsten, Persia, Afrika og Indonesia hadde et råttent kvinnesyn lenge før islam kom. Islam bare legitimerte og dokumenterte synet som allerede fantes.

Skrevet

Visse kulturer, fra Afganistan, Midtøsten, Persia, Afrika og Indonesia hadde et råttent kvinnesyn lenge før islam kom. Islam bare legitimerte og dokumenterte synet som allerede fantes.

For 1400 år siden var vel det meste råttent overalt på de fleste områder...det er sant nok.

Koranene manifisterer og legitimerer videre oppretholdekse av råttenskapen.

Skrevet

Dersom hyppigheten av voldtektsmenn blandt muslimer er vesentlig større enn hos andre er det helt klart et varsel om noe.

Men det har så alt for lett i debatter å bli konkludert: Muslimer = voldtektsmenn.

Selv om vi _vet_ det er tull, så er vi verdensmestre i slik stigmatisering. Og det er farlig!

Skrevet

For 1400 år siden var vel det meste råttent overalt på de fleste områder...det er sant nok.

Islam er trolig ansvarlig for å opprettholde holdningene fra ørkenbeduinene opp til i dag.

Gjest Jeg er enig!
Skrevet

Tja, var vikingene så mye mindre glad i å voldta? Nope.

Skrevet

Islam og patriarkene er kuturbærere. De ønsker å beholde makten det gir.

Gjest Jeg er enig!
Skrevet

Nei, syns ikke voldtekt er noe å tulle med.

Overlater tullet og bagatelliseringen av alle typer vold i Allahs navn til deg og Håkon Hansen

Jeg syntes du skal overlate det til deg,jeg.

Du elsker jo alle.

Gjest Jeg er enig!
Skrevet

Det har aldri blitt legitimert.

Noen sted.

Skrevet

Tja, var vikingene så mye mindre glad i å voldta? Nope.

Det er 1000 år siden og veldig lite vi får gjort med i dag.

Gjest Jeg er enig!
Skrevet

Det er 1000 år siden og veldig lite vi får gjort med i dag.

jappers, men det forandrer ikke på det faktum at skandinavere var like ille.

og der var det ikke en religion å spore en gang, eller var det kanskje det?

Skrevet

Pisspreik ad mass.

Mens feks Paulus var en av de første feministene?

Gjest Jeg er enig!
Skrevet

Pisspreik ad mass.

Show me! Vis en sure eller hva det nå enn heter, i koranen som forteller om dette grusomme kvinnesynet.

Gjest Nyanser, takk!
Skrevet

Han begrunner det slik: "Det er personer i Norge som på grunn av arbeidsledighet, psykiske lidelser og traumer etter krigshandlinger står i fare for å bli voldtektsforbrytere, men det synes jeg blir en helt feil innfallsvinkel."

Han har ikke statistikk på hvor mange dette gjelder og sammenhengen til voldtekt. ER han redd for å støte muslimske velgere?

Morsk sin påstand: Det finnes ikke tilstrekklig statistikk på muslimer som voldtar i forhold til ikke-muslimer, til å underbygge påstanden fullstendig.

Det man derimot vet, er at det finnes noen eksremvarianter av islam som kan rettferdiggjøre voldtekt. Så langt har man kun solid grunnlag for mistanke om islamsk innflytelse.

Etter min mening er både statsråden og Morsk på usikker grunn.

Skrevet

jappers, men det forandrer ikke på det faktum at skandinavere var like ille.

og der var det ikke en religion å spore en gang, eller var det kanskje det?

takk og lov så har vi kommet videre og utviklet oss til et humanistisk samfunn.

Det at vikingene var like ille ser jeg ikke på som noe argument.

Og i disse barbariske kulturene burde ikke de ha lært litt av vesten om likestilling,religionsfrihet etc etc.?

Gjest Jeg er enig!
Skrevet

takk og lov så har vi kommet videre og utviklet oss til et humanistisk samfunn.

Det at vikingene var like ille ser jeg ikke på som noe argument.

Og i disse barbariske kulturene burde ikke de ha lært litt av vesten om likestilling,religionsfrihet etc etc.?

men om muslimene er på samme sted som vikingene var, så kan man jo forstå hvordan det er.

dessuten, nordmenn idag voldtar også.

Og amerikanere, svensker, albanere, russere, kinesere osv.

muslim=voldtekstperson= IKKE RIKTIG.

Skrevet

men om muslimene er på samme sted som vikingene var, så kan man jo forstå hvordan det er.

dessuten, nordmenn idag voldtar også.

Og amerikanere, svensker, albanere, russere, kinesere osv.

muslim=voldtekstperson= IKKE RIKTIG.

jeg synes det er så utrolig vanskelig etisk dilemma.

Og er ikke helt med på den kulturrelativistiske tankegangen om at disse regimene skal bruke 100 år på utvikle seg til et nivå vesten er på i dag.

Så i toleransens navn skal vi altså godta at homofile og voldtatte kvinner blir steinet? og at menneskerettigheter blir krenket på det groveste

synes du ikke det finnes noen universelle verdier eller er alt relativt?

Disse mennene som er overrepresentert på voldtektsstatistikkene har bakgrunn spessielt fra midtøsten eller afrika. Og det er vel en salig blanding av kultur og Religion som til sammen medfører at de har et horribelt kvinnesyn.

Dessverre opplever man at at feks tidligere leder i islamsk råd Basim Ghozlan kommer med utalelser som at voldtekt av prostituerte feks bør straffes lavere Altså en norsk prest ville blitt hudflettet om han sa at feks fulle jenter burde skylde seg selv om de ble voldtatt.

Tror du at ingen av kvinnene i minoritetsmiljøene blir voldtatt?

Jeg kan forstå at det er stigmatiserende og belastende for enkelte fra innvandrermiljøene med all den negative oppmerksomheten omkring deres folkegruppe eller religion.

Men journalistene skriver nå sjelden om alt som er så fint og flott og de innvandrene som faktisk fungerer i det norske samfunn og gjør det rikere. Det skrives om problemene.

Du lever i en såpebobleverden.Dette var et problem på 90 tallet og det har ikke endret seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...