Gå til innhold

Kobling mellom islam og voldtekt

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg er enig!
Skrevet

jeg synes det er så utrolig vanskelig etisk dilemma.

Og er ikke helt med på den kulturrelativistiske tankegangen om at disse regimene skal bruke 100 år på utvikle seg til et nivå vesten er på i dag.

Så i toleransens navn skal vi altså godta at homofile og voldtatte kvinner blir steinet? og at menneskerettigheter blir krenket på det groveste

synes du ikke det finnes noen universelle verdier eller er alt relativt?

Disse mennene som er overrepresentert på voldtektsstatistikkene har bakgrunn spessielt fra midtøsten eller afrika. Og det er vel en salig blanding av kultur og Religion som til sammen medfører at de har et horribelt kvinnesyn.

Dessverre opplever man at at feks tidligere leder i islamsk råd Basim Ghozlan kommer med utalelser som at voldtekt av prostituerte feks bør straffes lavere Altså en norsk prest ville blitt hudflettet om han sa at feks fulle jenter burde skylde seg selv om de ble voldtatt.

Tror du at ingen av kvinnene i minoritetsmiljøene blir voldtatt?

Jeg kan forstå at det er stigmatiserende og belastende for enkelte fra innvandrermiljøene med all den negative oppmerksomheten omkring deres folkegruppe eller religion.

Men journalistene skriver nå sjelden om alt som er så fint og flott og de innvandrene som faktisk fungerer i det norske samfunn og gjør det rikere. Det skrives om problemene.

Du lever i en såpebobleverden.Dette var et problem på 90 tallet og det har ikke endret seg.

Hva foreslår du da? at vesten drar til midtøsten og afrika med sine verdier og skal "opplyse" folk?

Tredje verdenskrig, here we come.

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

9

• Deanna

9

• keinstein

6

• sheba

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva foreslår du da? at vesten drar til midtøsten og afrika med sine verdier og skal "opplyse" folk?

nope.

Men vi kan jo slutte å importere den (u)kulturen til norge.

Irak prosjektet gikk jo rett vest.

Forhåpentligvis blir vi uavhengig av arabisk olje og norge slipper å smiske med de fæle regimene.Oljen er årsaken til at USA feks samarbeider tett med et dritt land som saudi-arabia som er minst like ille som iran var. Kansksje burde det å få feks være med i FN også medføre visse krav i forhold til menneskerettigheter etc slik som i EU,

Er ikke uten grunn at enkelte østblokk land har endret seg og at tyrkia tenker på å kutte ut dødsstraff

Skrevet

jappers, men det forandrer ikke på det faktum at skandinavere var like ille.

og der var det ikke en religion å spore en gang, eller var det kanskje det?

Det er din påstand at vikingene voldtok så mye. Desverre har vi ingen statistikk som hverken kan bekrefte eller avkrefte dette.

At muslimene i Norge derimot overfaller og voldtar både kvinner og menn langt, langt, langt oftere enn andre grupperinger har vi håndfaste tall og statistikk på.

Skrevet

Mens feks Paulus var en av de første feministene?

Hørt om utvikling siden den gang?

Skrevet

Show me! Vis en sure eller hva det nå enn heter, i koranen som forteller om dette grusomme kvinnesynet.

Nei, les selv.

Gjest Helt enig!
Skrevet

Pisspreik ad mass.

Like absurd som å hevde at det ikke eksisterer noen sammenheng melom kvinnesyn og voldtekt.

Islams nedlatende holdning til kvinner er nedfelt i koranen.

Jeg står frm anonymt og sier jeg er enig med deg. Jeg orker ikke ris på stumpen idag ;)

Skrevet

minner meg litt om argumentasjonen til sør hvis man feks argumenterer om grove menneskerettighetsbrudd i enkelte muslimske land.

Jammen USA og Guantanamo bay og patriot act etc.

Skrevet

minner meg litt om argumentasjonen til sør hvis man feks argumenterer om grove menneskerettighetsbrudd i enkelte muslimske land.

Jammen USA og Guantanamo bay og patriot act etc.

Å sammenligne det usammenlignbare er Sør's spesiale nr.1

Skrevet

Jeg står frm anonymt og sier jeg er enig med deg. Jeg orker ikke ris på stumpen idag ;)

helt greit Flisa:)

Skrevet

Når du henviser til at ilams kvinneforakt står nedfelt i skriften, er det vel ikke helt irrelevant å vise til hva som står nedfelt i "vår" hellige skrift.

Skrevet

Det er din påstand at vikingene voldtok så mye. Desverre har vi ingen statistikk som hverken kan bekrefte eller avkrefte dette.

At muslimene i Norge derimot overfaller og voldtar både kvinner og menn langt, langt, langt oftere enn andre grupperinger har vi håndfaste tall og statistikk på.

No må du sjølvsagt visa fram voldtektstatistikken gruppert på livssyn ettersom påstanden din er så grov.

Vi veit alle at innvandrarar diverre er overrepresentert i valdskriminalitet, men det seier ingenting om religion.

Det er mellom anna di skuld, kjære Morsk at dei menneska som kjem hit og er lågast på rangstigen i det rike landet vårt berre får høyra at dei ikkje er verdt noko som helst og at vi vil ha dei ut av landet - utan å kjenne dei.

Når du har blitt handsama tilstrekkeleg lenge som ein kriminell, så har ein jo ingenting å tape på å faktisk bli det.

Det forpesta menneskesynet ditt er så råttent at eg vil spy. Rasistjævel.

Gjest Jeg er enig!
Skrevet

Ja såklart fordi vi først nå har begynt å lage statistiskk.

Det ble ikke gjort på 1100 tallet.

Men hvorfor snakker så mange historiker om vikinger og voldtekter om det ikke var noe i det?

Gjest Jeg er enig!
Skrevet

nope.

Men vi kan jo slutte å importere den (u)kulturen til norge.

Irak prosjektet gikk jo rett vest.

Forhåpentligvis blir vi uavhengig av arabisk olje og norge slipper å smiske med de fæle regimene.Oljen er årsaken til at USA feks samarbeider tett med et dritt land som saudi-arabia som er minst like ille som iran var. Kansksje burde det å få feks være med i FN også medføre visse krav i forhold til menneskerettigheter etc slik som i EU,

Er ikke uten grunn at enkelte østblokk land har endret seg og at tyrkia tenker på å kutte ut dødsstraff

Så overlate alle med traumer og problemer i midtøsten/afrika til seg selv? Med alt det medfører av depresjon, desperasjon og despoter?

Skrevet

Når du henviser til at ilams kvinneforakt står nedfelt i skriften, er det vel ikke helt irrelevant å vise til hva som står nedfelt i "vår" hellige skrift.

"Vår" hellige skrift har et minimalt antall bokstavtro tilhengere, i tillegg til at minst 90% av befolkningen lever som sekulære hedninger og bryr seg like lite om hva som står i bibelen som i Donald Duck, eller for den saks skyld på dasspapiret de tørker seg bak med.

Hvis du ikke begriper denne vesnetlige forskjellen i 2007, mellom den kristne og den muslimske verden og befolkning bør du våkne nå, eller eventuelt bare fortsette å sove tornerosesøvnen din til du en dag tvinges til å våkne.

Skrevet

No må du sjølvsagt visa fram voldtektstatistikken gruppert på livssyn ettersom påstanden din er så grov.

Vi veit alle at innvandrarar diverre er overrepresentert i valdskriminalitet, men det seier ingenting om religion.

Det er mellom anna di skuld, kjære Morsk at dei menneska som kjem hit og er lågast på rangstigen i det rike landet vårt berre får høyra at dei ikkje er verdt noko som helst og at vi vil ha dei ut av landet - utan å kjenne dei.

Når du har blitt handsama tilstrekkeleg lenge som ein kriminell, så har ein jo ingenting å tape på å faktisk bli det.

Det forpesta menneskesynet ditt er så råttent at eg vil spy. Rasistjævel.

Har ikke du hengt deg ennå? din råtne stymper av et sinnsforvirret svin.

Heldigvis sjelden å se de ravende rabiate syke utbruddene dine her inne, og forhåpentligvis kryper du snart tilbake til hula og medisinene dine igjen.

Gjest Jeg er enig!
Skrevet

Heldigvis sjelden å se de ravende rabiate syke utbruddene dine her inne, og forhåpentligvis kryper du snart tilbake til hula og medisinene dine igjen.

Råtne stymper? det er et ord?

Gjest Jeg er enig!
Skrevet

Nei to.

You got me there!

Men uansett, stymper? aldri hørt det før.

Skrevet

Ja såklart fordi vi først nå har begynt å lage statistiskk.

Det ble ikke gjort på 1100 tallet.

Men hvorfor snakker så mange historiker om vikinger og voldtekter om det ikke var noe i det?

For femti år siden var det å feks rettsforfulge vold og seksuelle overgrep i nære relasjoner usannsynlig..

abort var ulovlig. Hvor er du vil hen med den argumentasjonen.Jeg kan gjerne gi deg rett i at vikingene tok for seg og voldtok og plyndret og det som verre er. Men hvordan er det med på å rettferdiggjøre at mennesker med etnisk opprinnelse fra muslimske land skal gjøre det samme i norge og vi skal bare sitte og se på?

Skrevet

Har du tråla ordboka di igjen for å finne på et svar no, gamle mann? Du er ynkeleg! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...