Gå til innhold

Krav på etterbetaling fra Trygdekontoret?

Anbefalte innlegg

Gjest tilskuddsmottaker
Skrevet

Jeg oppdaget nettopp at jeg har fått for lite fra Trygdekontoret/NAV i tre år. Fordi saksbehandleren har sett feil og derfor ikke har fulgt regelverket sitt ordentlig.

Nå har jeg skrevet brev til dem, og ber samtidig om å få etterbetalt det beløpet jeg skulle ha fått (det dreier seg om over 20 tusen kroner!)

Kan de nekte meg slik etterbetaling, når feilen ligger hos Trygdekontoret?

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg vil tro at du får det etterbetalt, ja. Men jeg -vet- ikke. Det enkleste du gjør er å stikke innom en dag og forhøre deg. De har sikkert vært borti slik feilbehandling tidligere.

Gjest bella - (tb)
Skrevet

nei det kan de ikke, men du må ha all dokumentasjon i orden.

Skrevet

Tror det er 3 år som er foreldesestiden dersom feilen helt og holdent er trygdekontorets.

Gjest tillskuddsmottaker
Skrevet

nei det kan de ikke, men du må ha all dokumentasjon i orden.

Takk! Ja dokumentasjon har jeg, det er bare å vise dem deres egne paragrafer det, sammen med deres egne utbetalinger til meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...