Gjest Vimsenn Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Til dere med små katter som bruker kattesand. Hvilken kattesand bruker dere og hvor kjøper dere det? Synes jeg har prøvd alle typer sang jeg,men finner ikke en type som jeg syns er bra.... 0 Siter
Lurveline Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Vi brukte Imperial, kjøpt i dyrebutikk. Det er en fin sand som gjør at urinen blir til klumper som man bare tar ut. Sanden varer lenge og det blir ikke lukt. Det du får kjøpt på dagligvaren er ikke bra. Der blir urinen blandet med hele sanden og det blir raskt lukt. 0 Siter
Speak Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Kjøper en billig variant på Rema. Fungerer helt OK. 0 Siter
kjerringskinn Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Har to kastrerte innekatter og er avhengig av en sand som funker. Har prøvd det meste og kommet fram til at det bare er Everclean som fungerer bra.Ingen lukt og det er bare å spa ut klumpene. Prisen varierer veldig, men den er billigst hos Dyrego-kjeden. Selv om den er dyrere i innkjøp enn sand fra dagligvarebutikker, så er den mye drøyere og bedre i bruk synes jeg. Til mine to går det med sand for ca 100/mnd. Det finnes definitivt MYE elendig kattesand på markedet. Minnes med skrek den som forårsaket orange potespor over hele huset ;-) 0 Siter
lex Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Har to kastrerte innekatter og er avhengig av en sand som funker. Har prøvd det meste og kommet fram til at det bare er Everclean som fungerer bra.Ingen lukt og det er bare å spa ut klumpene. Prisen varierer veldig, men den er billigst hos Dyrego-kjeden. Selv om den er dyrere i innkjøp enn sand fra dagligvarebutikker, så er den mye drøyere og bedre i bruk synes jeg. Til mine to går det med sand for ca 100/mnd. Det finnes definitivt MYE elendig kattesand på markedet. Minnes med skrek den som forårsaket orange potespor over hele huset ;-) Enig, enig, enig! Ever clean er best og billigst selv om den ikke er billigst pr. kg i innkjøp. Har prøvd flere andre gjennom åra, men vender alltid tilbake til Ever clean. Foretrekker den med litt grovere sandkorn som egentlig er beregnet til landhårete katter. (Setter seg mindre fast i pels/poter.) Stinke-sand fra matvarebutikken er helt uaktuelt - selv om jeg hadde fått den gratis. Katter er topp, men lukt av kattepiss vil jeg ikke ha i leiligheten! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Enig, enig, enig! Ever clean er best og billigst selv om den ikke er billigst pr. kg i innkjøp. Har prøvd flere andre gjennom åra, men vender alltid tilbake til Ever clean. Foretrekker den med litt grovere sandkorn som egentlig er beregnet til landhårete katter. (Setter seg mindre fast i pels/poter.) Stinke-sand fra matvarebutikken er helt uaktuelt - selv om jeg hadde fått den gratis. Katter er topp, men lukt av kattepiss vil jeg ikke ha i leiligheten! EverClean er bra ;-) Heavy Duty-typen bruker min katt. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Den absolutt beste vi har prøvd er slike hvite perler man får kjøpt på dyrebutikk/dyreklinikk. Det blir ingen lukt, man bruker 1 sekk pr katt pr mnd, og bare plukker ut bæsjen etterhvert. Når en mnd er gått, hiver man ut alle perlene og har oppi nytt. Kjempeenkelt og hygienisk. Men nå går katten heldigvis ut på do, så vi slipper kassestyret. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Kjøper klumpesand på dyrebutikken. Den vi har nå heter Buddy og funker ok. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Jeg bruker hvit perle"sand" hos dyrebutikken. Knallgod. Ingen lukt og perlene suger til seg tisset. Når alle perlene er blitt gule, så skifter man sanden. Kjempefornøyd, jeg har to innekatter og prøvd de fleste typer sand. 0 Siter
Gjest Vimsenn Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Vi brukte Imperial, kjøpt i dyrebutikk. Det er en fin sand som gjør at urinen blir til klumper som man bare tar ut. Sanden varer lenge og det blir ikke lukt. Det du får kjøpt på dagligvaren er ikke bra. Der blir urinen blandet med hele sanden og det blir raskt lukt. Her var det jo mange gode tips. tenker jeg drar til dyrebutikken å sjekker utvalget i mårra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.