pærebrus Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Inspirert av tråden under her så fikk jeg også lyst på kjeks! Men har lyst å lage de selv, så lurte på om noen har en god oppskrift? Kan selvfølgelig søke opp en eller slå opp i en kokebok, men kjekt om noen har en utprøvd oppskrift. Kan være all slags kjeks, bare de er gode. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Da får vel jeg svare deg! Disse kjeksene har jeg prøvd og de er sikkelig gode! Prøver nå å stikke ut å kjøpe kjeks jeg, orker ikke stå å lage så altfor mye! Nok å bare sitte oppe! Her er oppskriften: 250g smør 180g sukker 180g brunt sukker 2 stk egg 300g hvetemel 1 ts hornsalt 1 ts vaniljesukker 200g kokesjokolade 120g hasselnøtter 2 stk appelsiner, revet skall Visp sammen smør og sukker hvit, tilsett egg, hel, hjertetakk og vaniljesukker og rør godt om. Grovhakk sjokolade og hasselnøtter og riv skallet av en vasket appelsin og tilsett røren. 180 C i 10-12 min på miderste rille. (Dette er en oppskrift som jeg har tatt fra god morgen norge) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Dette blir ca 50 kjeks. Glømte å si antallet. Bare halver oppskriften om du vil det! Det gjorde jeg! 0 Siter
pærebrus Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Skrevet 28. februar 2007 Da får vel jeg svare deg! Disse kjeksene har jeg prøvd og de er sikkelig gode! Prøver nå å stikke ut å kjøpe kjeks jeg, orker ikke stå å lage så altfor mye! Nok å bare sitte oppe! Her er oppskriften: 250g smør 180g sukker 180g brunt sukker 2 stk egg 300g hvetemel 1 ts hornsalt 1 ts vaniljesukker 200g kokesjokolade 120g hasselnøtter 2 stk appelsiner, revet skall Visp sammen smør og sukker hvit, tilsett egg, hel, hjertetakk og vaniljesukker og rør godt om. Grovhakk sjokolade og hasselnøtter og riv skallet av en vasket appelsin og tilsett røren. 180 C i 10-12 min på miderste rille. (Dette er en oppskrift som jeg har tatt fra god morgen norge) Takk for oppskrift! Hadde tenkt å lage i dag, og til denne mangler jeg både appelsiner, brunt sukker og nøtter. Får se om jeg venter til i morgen eller lager en annen type i dag. Men disse så gode ut så skal iallefall teste de senere! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Takk for oppskrift! Hadde tenkt å lage i dag, og til denne mangler jeg både appelsiner, brunt sukker og nøtter. Får se om jeg venter til i morgen eller lager en annen type i dag. Men disse så gode ut så skal iallefall teste de senere! De var supre gode! Noe annet enn slike vanlige kjeks! Men nå får vel jeg prøve meg på en liten kjeks jakt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.