Gå til innhold

ACEM kurs

Gjest Skal kanskje begynne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har vært med på ACEM kurs? Hvordan er det det er lagt opp? Skal man dele erfaringer med resten av gruppa? Sliter med prestasjonsangst ovenfor folk jeg ikke kjenner så godt, så lurer på hvor aktiv jeg må være muntlig.

Skrevet

Hva er ACEM-kurs?

Meditasjonskurs

Skrevet

Det er vanlig å fortelle om hvordan det går å praktisere meditasjonen, hva som er vanskelig osv. Men hvis du sier til gruppelederne at du ikke ønsker å si noe særlig i gruppa, så vil de ikke forsøke å "legge noen form for press på deg".

Skrevet

Hva er ACEM-kurs?

Noe kvasi og sludder de tar alt for mye penger for.

Skrevet

Har du vært med på et kurs? Hva er det du ikke liker med det?

Skrevet

Har du vært med på et kurs? Hva er det du ikke liker med det?

Hvor mye koster det pr time?

En treningstime i idrettslaget koster ca 30 kr i snitt pr person.

Treneren er profesjonell fra idrettshøyskole.

Skrevet

Heheh, du kan få sagt det du.

Skrevet

Hvor mye koster det pr time?

En treningstime i idrettslaget koster ca 30 kr i snitt pr person.

Treneren er profesjonell fra idrettshøyskole.

Lite relevant kritikk mot metoden. Det koster ikke mer enn deltagelse f.eks. på kurs i engelsk på Friundervisningen.

Har du prøvd Acem-meditasjon?

(Jeg har andre motforestillinger mot Acem, men det er en helt annen sak.)

Skrevet

Lite relevant kritikk mot metoden. Det koster ikke mer enn deltagelse f.eks. på kurs i engelsk på Friundervisningen.

Har du prøvd Acem-meditasjon?

(Jeg har andre motforestillinger mot Acem, men det er en helt annen sak.)

Jeg vil heller anbefale det lokale idrettslaget.

Joggegruppa og eldretrimgruppa er nede i 10 kr pr time pr person. Det er bedre med smil, mosjon og sosialt samvær.

Skrevet

Jeg vil heller anbefale det lokale idrettslaget.

Joggegruppa og eldretrimgruppa er nede i 10 kr pr time pr person. Det er bedre med smil, mosjon og sosialt samvær.

Det er greit å anbefale fysisk trening fremfor meditasjon :-)

Skrevet

Det er greit å anbefale fysisk trening fremfor meditasjon :-)

Meditasjon utelukker vel ikke fysisk trening?

Du må vel ikke sitte i lotusstillig til du får blodpropp i beina og slark i kneledda?

Skrevet

Meditasjon utelukker vel ikke fysisk trening?

Du må vel ikke sitte i lotusstillig til du får blodpropp i beina og slark i kneledda?

Synes det var nærliggende å oppfatte ditt innlegg som at du anbefalte å velge idrettslaget i stedet for kurs arrangert av Acem.

Såvidt meg bekjent undervises det ikke i Acem-meditasjon i de fleste idrettslag.

Man sitter forøvrig heller ikke i Lotus-stilling når man praktiserer denne meditasjonsteknikken.

Skrevet

Synes det var nærliggende å oppfatte ditt innlegg som at du anbefalte å velge idrettslaget i stedet for kurs arrangert av Acem.

Såvidt meg bekjent undervises det ikke i Acem-meditasjon i de fleste idrettslag.

Man sitter forøvrig heller ikke i Lotus-stilling når man praktiserer denne meditasjonsteknikken.

Jeg vil gjerne anbefale de lokale idrettslag.

Skrevet

Forklar.

"Noe kvasi og sludder de tar alt for mye penger for."

Som jeg skulle sagt det sjøl.

Skrevet

"Noe kvasi og sludder de tar alt for mye penger for."

Som jeg skulle sagt det sjøl.

En av dem sa en gang at meditasjon senker blodtrykket. Et enkelt forsøk viste at en MP3-spiller med lydbok (Harry Potter) senket mitt like mye. Fra 130/83 til 113/76. Pulsen fra 56 til 49. Uten Acem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...