Gjest Skal kanskje begynne Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Er det noen her som har vært med på ACEM kurs? Hvordan er det det er lagt opp? Skal man dele erfaringer med resten av gruppa? Sliter med prestasjonsangst ovenfor folk jeg ikke kjenner så godt, så lurer på hvor aktiv jeg må være muntlig. 0 Siter
Gjest Skal kanskje begynne Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Hva er ACEM-kurs? Meditasjonskurs 0 Siter
frosken Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Det er vanlig å fortelle om hvordan det går å praktisere meditasjonen, hva som er vanskelig osv. Men hvis du sier til gruppelederne at du ikke ønsker å si noe særlig i gruppa, så vil de ikke forsøke å "legge noen form for press på deg". 0 Siter
keinstein Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Hva er ACEM-kurs? Noe kvasi og sludder de tar alt for mye penger for. 0 Siter
Gjest Skal kanskje begynne Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Noe kvasi og sludder de tar alt for mye penger for. Har du vært med på et kurs? Hva er det du ikke liker med det? 0 Siter
keinstein Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Har du vært med på et kurs? Hva er det du ikke liker med det? Hvor mye koster det pr time? En treningstime i idrettslaget koster ca 30 kr i snitt pr person. Treneren er profesjonell fra idrettshøyskole. 0 Siter
Piraye Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Noe kvasi og sludder de tar alt for mye penger for. Heheh, du kan få sagt det du. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Heheh, du kan få sagt det du. Forklar. 0 Siter
frosken Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Hvor mye koster det pr time? En treningstime i idrettslaget koster ca 30 kr i snitt pr person. Treneren er profesjonell fra idrettshøyskole. Lite relevant kritikk mot metoden. Det koster ikke mer enn deltagelse f.eks. på kurs i engelsk på Friundervisningen. Har du prøvd Acem-meditasjon? (Jeg har andre motforestillinger mot Acem, men det er en helt annen sak.) 0 Siter
keinstein Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Lite relevant kritikk mot metoden. Det koster ikke mer enn deltagelse f.eks. på kurs i engelsk på Friundervisningen. Har du prøvd Acem-meditasjon? (Jeg har andre motforestillinger mot Acem, men det er en helt annen sak.) Jeg vil heller anbefale det lokale idrettslaget. Joggegruppa og eldretrimgruppa er nede i 10 kr pr time pr person. Det er bedre med smil, mosjon og sosialt samvær. 0 Siter
frosken Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Jeg vil heller anbefale det lokale idrettslaget. Joggegruppa og eldretrimgruppa er nede i 10 kr pr time pr person. Det er bedre med smil, mosjon og sosialt samvær. Det er greit å anbefale fysisk trening fremfor meditasjon :-) 0 Siter
keinstein Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Det er greit å anbefale fysisk trening fremfor meditasjon :-) Meditasjon utelukker vel ikke fysisk trening? Du må vel ikke sitte i lotusstillig til du får blodpropp i beina og slark i kneledda? 0 Siter
frosken Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Meditasjon utelukker vel ikke fysisk trening? Du må vel ikke sitte i lotusstillig til du får blodpropp i beina og slark i kneledda? Synes det var nærliggende å oppfatte ditt innlegg som at du anbefalte å velge idrettslaget i stedet for kurs arrangert av Acem. Såvidt meg bekjent undervises det ikke i Acem-meditasjon i de fleste idrettslag. Man sitter forøvrig heller ikke i Lotus-stilling når man praktiserer denne meditasjonsteknikken. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Synes det var nærliggende å oppfatte ditt innlegg som at du anbefalte å velge idrettslaget i stedet for kurs arrangert av Acem. Såvidt meg bekjent undervises det ikke i Acem-meditasjon i de fleste idrettslag. Man sitter forøvrig heller ikke i Lotus-stilling når man praktiserer denne meditasjonsteknikken. Jeg vil gjerne anbefale de lokale idrettslag. 0 Siter
Piraye Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Forklar. "Noe kvasi og sludder de tar alt for mye penger for." Som jeg skulle sagt det sjøl. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 "Noe kvasi og sludder de tar alt for mye penger for." Som jeg skulle sagt det sjøl. En av dem sa en gang at meditasjon senker blodtrykket. Et enkelt forsøk viste at en MP3-spiller med lydbok (Harry Potter) senket mitt like mye. Fra 130/83 til 113/76. Pulsen fra 56 til 49. Uten Acem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.