Gjest Tacomix Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Hva kan jeg bruke den til? Noen gode opskrifter eller? Er det noe annet enn bare medisterkaker og kålrulletter jeg kan bruke det til? Kjøpte det idag, men vet ikke helt hva jeg vil ha! 0 Siter
Nellie Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Jeg bruker å lage farsefrikase av det. Mmm.. med masse karri i sausen! Nå fikk jeg lyst på det 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Jeg bruker å lage farsefrikase av det. Mmm.. med masse karri i sausen! Nå fikk jeg lyst på det Hvordan lager du det? En god oppskrift? 0 Siter
Gjest matmons Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Kjøp en pose med grønnsaker, erter, gulrøtter og mais. Form de som kjøttkaker og stek de i pannen, server med kokte poteter og sammen med en god brun saus, du kan også bruke bernaise saus. Kjempegodt !! 0 Siter
Gjest matmons Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Kjøp en pose med grønnsaker, erter, gulrøtter og mais. Form de som kjøttkaker og stek de i pannen, server med kokte poteter og sammen med en god brun saus, du kan også bruke bernaise saus. Kjempegodt !! Glemte å skrive at du skal blande grønnsakene i deigen , rør det sammen. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Noe som er nydelig er innbakt blomkål. Smør farsedeigen utover aluminiumsfolie, legg blomkålen midt i og pakk deigen godt rundt kålen. Kokes til blomkålen er mør. lag toamtsaus ved siden av. Uhm, får vann i munnen! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Noe som er nydelig er innbakt blomkål. Smør farsedeigen utover aluminiumsfolie, legg blomkålen midt i og pakk deigen godt rundt kålen. Kokes til blomkålen er mør. lag toamtsaus ved siden av. Uhm, får vann i munnen! Tusen takk for din oppskrift! Den må jeg prøve. Kjøpte jo slik at jeg har til 2 riklige middager til meg:) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Kjøp en pose med grønnsaker, erter, gulrøtter og mais. Form de som kjøttkaker og stek de i pannen, server med kokte poteter og sammen med en god brun saus, du kan også bruke bernaise saus. Kjempegodt !! Tusen takk for din oppskrift. Den må jeg prøve! Tusen takk for den! Da skal du se at det blir middag på meg også denne uka! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Tusen takk for din oppskrift! Den må jeg prøve. Kjøpte jo slik at jeg har til 2 riklige middager til meg:) Bare koselig, vet du! 0 Siter
zupernova Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Hvordan lager du det? En god oppskrift? Hei, hvis det er det som også kalles Bollefrikassè Nellie mener(høres sånn ut, men om det ikke er det får du uansett oppskriften min, så kan du prøve hvis du vil). Du koker først grønnsaker(gulrøtter, purre og kålrot, men kan også bruke frossen grønnsaksblanding) i ca. 3-4 dl vann, tar ut grønnsakene og lar de ligge på en tallerken/bolle deretter former du små boller av farsedeigen og lar disse trekke i vannet til de er gjennomkokt, tar de ut igjen og lar de hvile på i en bolle/tallerken. Så tar du en meljevning(vann og mel som ristes i et glass(fint å lage den før du trekker bollene, for den skal stå i ca. 10 min. og svelle) og helles i grønnsaks/trekkevannet, og dette kokes opp og småkoker til sausen tykner. Krydre med salt, pepper, og karri(som nellie sa) - deretter puttes grønnsakene og farsebollene tilbake i sausen og varmes opp. Serveres med kokte poteter. Nam! Nå må jeg lage dette en dag snart..Og det fine er at du kan jo lage med så mye grønnsaker og farse som passer 1-2 personer, jeg slumper alltid litt, men det blir godt uansett, kunsten er bare å ikke bruke for mye vann til grønnsaker og boller - for da blir sausen for tynn..lykke til! og bare spør om det er noe du lurer på.. 0 Siter
Nellie Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Hvordan lager du det? En god oppskrift? Jeg lager lys, ikke tykk, basis saus med mel og smør, tilsetter purre, gulrøtter og gjerne litt buljong, og har masse karrikrydder i. Lager boller av farsen og lar disse trekke oppi sausen. Serveres med poteter til. Kjempegodt 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Jeg lager lys, ikke tykk, basis saus med mel og smør, tilsetter purre, gulrøtter og gjerne litt buljong, og har masse karrikrydder i. Lager boller av farsen og lar disse trekke oppi sausen. Serveres med poteter til. Kjempegodt Tusen takk for oppskriften:) Må prøve den! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Hei, hvis det er det som også kalles Bollefrikassè Nellie mener(høres sånn ut, men om det ikke er det får du uansett oppskriften min, så kan du prøve hvis du vil). Du koker først grønnsaker(gulrøtter, purre og kålrot, men kan også bruke frossen grønnsaksblanding) i ca. 3-4 dl vann, tar ut grønnsakene og lar de ligge på en tallerken/bolle deretter former du små boller av farsedeigen og lar disse trekke i vannet til de er gjennomkokt, tar de ut igjen og lar de hvile på i en bolle/tallerken. Så tar du en meljevning(vann og mel som ristes i et glass(fint å lage den før du trekker bollene, for den skal stå i ca. 10 min. og svelle) og helles i grønnsaks/trekkevannet, og dette kokes opp og småkoker til sausen tykner. Krydre med salt, pepper, og karri(som nellie sa) - deretter puttes grønnsakene og farsebollene tilbake i sausen og varmes opp. Serveres med kokte poteter. Nam! Nå må jeg lage dette en dag snart..Og det fine er at du kan jo lage med så mye grønnsaker og farse som passer 1-2 personer, jeg slumper alltid litt, men det blir godt uansett, kunsten er bare å ikke bruke for mye vann til grønnsaker og boller - for da blir sausen for tynn..lykke til! og bare spør om det er noe du lurer på.. Tusen takk for langt svar! Må prøve den oppskriften der! Tusen takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.