Gå til innhold

Farsedeig.....

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Hva kan

jeg

bruke

den

til?

Noen

gode

opskrifter

eller?

Er

det

noe

annet

enn

bare

medisterkaker

og

kålrulletter

jeg

kan

bruke

det

til?

Kjøpte

det

idag,

men

vet

ikke

helt

hva

jeg

vil

ha!

Skrevet

Jeg bruker å lage farsefrikase av det.

Mmm.. med masse karri i sausen!

Nå fikk jeg lyst på det :)

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg bruker å lage farsefrikase av det.

Mmm.. med masse karri i sausen!

Nå fikk jeg lyst på det :)

Hvordan lager du det?

En god

oppskrift?

Gjest matmons
Skrevet

Kjøp en pose med grønnsaker, erter, gulrøtter og mais. Form de som kjøttkaker og stek de i pannen, server med kokte poteter og sammen med en god brun saus, du kan også bruke bernaise saus.

Kjempegodt !!

Gjest matmons
Skrevet

Kjøp en pose med grønnsaker, erter, gulrøtter og mais. Form de som kjøttkaker og stek de i pannen, server med kokte poteter og sammen med en god brun saus, du kan også bruke bernaise saus.

Kjempegodt !!

Glemte å skrive at du skal blande grønnsakene i deigen :), rør det sammen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Noe som er nydelig er innbakt blomkål.

Smør farsedeigen utover aluminiumsfolie, legg blomkålen midt i og pakk deigen godt rundt kålen. Kokes til blomkålen er mør. lag toamtsaus ved siden av.

Uhm, får vann i munnen!

Gjest Tacomix
Skrevet

Noe som er nydelig er innbakt blomkål.

Smør farsedeigen utover aluminiumsfolie, legg blomkålen midt i og pakk deigen godt rundt kålen. Kokes til blomkålen er mør. lag toamtsaus ved siden av.

Uhm, får vann i munnen!

Tusen

takk

for

din

oppskrift!

Den

jeg

prøve.

Kjøpte

jo

slik

at

jeg

har

til

2

riklige

middager

til

meg:)

Gjest Tacomix
Skrevet

Kjempegodt !!

Tusen

takk

for

din

oppskrift.

Den

jeg

prøve!

Tusen

takk

for

den!

Da

skal

du

se

at

det

blir

middag

meg

også

denne

uka!

hidi, the scorpion
Skrevet

Tusen

takk

for

din

oppskrift!

Den

jeg

prøve.

Kjøpte

jo

slik

at

jeg

har

til

2

riklige

middager

til

meg:)

Bare koselig, vet du!

Skrevet

Hvordan lager du det?

En god

oppskrift?

Hei, hvis det er det som også kalles Bollefrikassè Nellie mener(høres sånn ut, men om det ikke er det får du uansett oppskriften min, så kan du prøve hvis du vil).

Du koker først grønnsaker(gulrøtter, purre og kålrot, men kan også bruke frossen grønnsaksblanding) i ca. 3-4 dl vann, tar ut grønnsakene og lar de ligge på en tallerken/bolle deretter former du små boller av farsedeigen og lar disse trekke i vannet til de er gjennomkokt, tar de ut igjen og lar de hvile på i en bolle/tallerken.

Så tar du en meljevning(vann og mel som ristes i et glass(fint å lage den før du trekker bollene, for den skal stå i ca. 10 min. og svelle) og helles i grønnsaks/trekkevannet, og dette kokes opp og småkoker til sausen tykner. Krydre med salt, pepper, og karri(som nellie sa) - deretter puttes grønnsakene og farsebollene tilbake i sausen og varmes opp.

Serveres med kokte poteter. Nam! Nå må jeg lage dette en dag snart..Og det fine er at du kan jo lage med så mye grønnsaker og farse som passer 1-2 personer, jeg slumper alltid litt, men det blir godt uansett, kunsten er bare å ikke bruke for mye vann til grønnsaker og boller - for da blir sausen for tynn..lykke til! og bare spør om det er noe du lurer på..

Skrevet

Hvordan lager du det?

En god

oppskrift?

Jeg lager lys, ikke tykk, basis saus med mel og smør, tilsetter purre, gulrøtter og gjerne litt buljong, og har masse karrikrydder i. Lager boller av farsen og lar disse trekke oppi sausen. Serveres med poteter til.

Kjempegodt :)

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg lager lys, ikke tykk, basis saus med mel og smør, tilsetter purre, gulrøtter og gjerne litt buljong, og har masse karrikrydder i. Lager boller av farsen og lar disse trekke oppi sausen. Serveres med poteter til.

Kjempegodt :)

Tusen

takk

for

oppskriften:)

prøve

den!

Gjest Tacomix
Skrevet

Hei, hvis det er det som også kalles Bollefrikassè Nellie mener(høres sånn ut, men om det ikke er det får du uansett oppskriften min, så kan du prøve hvis du vil).

Du koker først grønnsaker(gulrøtter, purre og kålrot, men kan også bruke frossen grønnsaksblanding) i ca. 3-4 dl vann, tar ut grønnsakene og lar de ligge på en tallerken/bolle deretter former du små boller av farsedeigen og lar disse trekke i vannet til de er gjennomkokt, tar de ut igjen og lar de hvile på i en bolle/tallerken.

Så tar du en meljevning(vann og mel som ristes i et glass(fint å lage den før du trekker bollene, for den skal stå i ca. 10 min. og svelle) og helles i grønnsaks/trekkevannet, og dette kokes opp og småkoker til sausen tykner. Krydre med salt, pepper, og karri(som nellie sa) - deretter puttes grønnsakene og farsebollene tilbake i sausen og varmes opp.

Serveres med kokte poteter. Nam! Nå må jeg lage dette en dag snart..Og det fine er at du kan jo lage med så mye grønnsaker og farse som passer 1-2 personer, jeg slumper alltid litt, men det blir godt uansett, kunsten er bare å ikke bruke for mye vann til grønnsaker og boller - for da blir sausen for tynn..lykke til! og bare spør om det er noe du lurer på..

Tusen

takk

for

langt

svar!

prøve

den

oppskriften

der!

Tusen

takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...