Gå til innhold

Norsk pasientskadeerstatning - tort og svie

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden ble jeg utsatt for svært dårlig behandling av en lege som nå, etter flere klagesaker, har mistet sin autorisasjon. Han truet med vold, snakket svært nedsettende til meg med truende stemme og oppførte seg rett og slett veldig dårlig.

Jeg ble av en annen lege anbefalt å søke om erstatning fra NPE (Norsk pasientskadeerstatning). Når jeg nå leser på de sidene så ser jeg at man der kun kan søke om å få erstattet økonomiske tap. Det står: "Du kan etter loven ikke kreve erstatning for tort og svie fra NPE."

Jeg har ikke egentlig hatt noen økonomiske tap etter det som skjedde, men jeg har slitt med å få sove og har mange vonde minner fra den gangen. Derfor mener jeg selv at jeg burde få en erstatning for tort og svie uten å tenke på økonomiske tap.

Noen som vet noe om dette? Er det andre steder man kan søke erstatning fra?

Han var ansatt ved et sykehus som ikke tok affære selv etter flere grove tilfeller og som ansatte ham uten å sjekke referanser og tidligere klager. Kan jeg eventuelt søke om erstatning fra sykehuset?

Gjest Nurse Novel
Skrevet

Du burde ta kontakt med pasientombudet i det fylke du bor. Pasientombudet hjelper deg med dette:) Og det koster deg ingenting.

Gjest Filifjompen
Skrevet

Hvis det er snakk om fremtidig økonomiske tap, så kan du jo argumentere med at de plagene du har fått gjør at du ikke kan jobbe så mye som forventet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...