Gå til innhold

Leit?

Gjest cookielover21

Anbefalte innlegg

Gjest cookielover21
Skrevet

Jeg bor i et bokollektiv med 3 andre gutter. Det går helt fint og vi har det greit. Saken er at jeg har bodd her 2 år mer enn de og de flyttet hit i sommer. De enevendte alt i leiligheten og da jeg kom var mye forandret. Jeg sa ikke noe på det og tenkte at det er jo ikke bare jeg som bor her og at jeg må tilpasse meg de. Men så er det slik at de er kompiser og jeg er vel bekjent av de nå. De er ganske greie men så begynte ting å skjære seg litt. To av de klagde over at jeg ikke bidro med så mye. Saken er at den ene av de vasker opp som regel hele tiden slik at for eksempel jeg slipper ikke alltid til. Jeg har fra før vært vant med at vi har hatt våre uker der vi i løpet av uka har tatt vår søppel, vasket og støvsugd gulv. De kom inn med deres regler og det var at når ting ble for ille så vasket de. Jeg tilpasset meg det. Så var det plutselig at vi hadde for mange tallerkner slik at en god del ble stuet bort slik at vi har bare 4 tallerkner, 8 glass og slikt liggende igjen. I og for seg er det ganske smart med tanke på det blir lite oppvask.

Men en dag klikket det litt. De klagde og jeg ble forbannet og sa at de alltid lagde sine regler og at jeg ikke ble tatt med i beregningen. Og jeg hadde tross alt bodd der lengre enn de.

Jeg gir alltid de mat når jeg lager noe godt og det der. Og to av de er ganske flink med det også, de gir også meg det. Men idag hadde en av de bursdag og hadde lagd middag for den personen. Jeg kom hjem fra treninga da den ene sier:

"du får ta sjansen" og den andre sier "nei". Jeg skjønte hva det dreide seg om men lot ikke det gå innpå meg selv om jeg skriver om det her. Jeg lot som jeg ikke skjønte noe og spurte hva han hadde ment med å si "du får ta sjansen". Han ble flau og kunne ikke svare på det. Jeg vet utmerket hva det er for noe men bare lo av det og lagde meg en deilig middag.

Altså, når så mange bor sammen så må alle ha et ord med i laget. Mulig at jeg blir sett på som en grinebiter men jeg er for rettferdighet og regler. Hvis jeg vet at det er min vaskeuke så tar jeg den og gjør en innsats. Men det som skjedde idag var totalt unødvendig, hvor mye hadde liksom jeg spist enn de andre? Det er så smålig og jeg lurer på om det er et fenomen blant nordmenn?

Jeg har vært hos iranere og de inviterer deg på mat selv om det er lite. Selvfølgelig, er det for lite så gjør man jo ikke det men det er for teit synes jeg.

Jeg lar ikke dette bli et problem men er mer vag i fremtiden med hvordan jeg gir de mat. Dette er for teit mener jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...