Gå til innhold

Morro med muslimer i Bergen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Representanter for vår tids nye nazisme, islam, truer med å tilrane seg offentlig rom (Torgallmenningen i Bergen) til å holde sine skamløse ritualer.

Demokratene, som ellers ikke har så mye å fare med, lanserer et originalt og virkningsfullt tiltak for å hindre svineriet i å utøve sin galskap i åpenhet, i byens sentrum.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/27/493472.html

Et godt forslag vil jeg si. Å møte undertrykkere og kvinneskjendere med syltelabber og grishyl er jo moderat og forsiktig, med sikkert veldig virkningsfullt :-)

Gjest glizer
Skrevet

Syltelabber kan de unngå, men ikke om du kommer gående med en gris i bånd og blir tilskuer. Kan man ikke anskaffe seg gris som kjæledegge, kan man kanskje laste ned grisehyl til Ipod og MP3-spiller ! :-)

YES, svinaktig moro!

hidi, the scorpion
Skrevet

Det må da finnes andre tiltak som ikke er så barnslige...?

Jeg ble litt matt da jeg leste det. Det er jo en demonstrasjon, så om de ikke har søkt politiet om tillatelse, så kan politiet stoppe det...

Skrevet

Syltelabber kan de unngå, men ikke om du kommer gående med en gris i bånd og blir tilskuer. Kan man ikke anskaffe seg gris som kjæledegge, kan man kanskje laste ned grisehyl til Ipod og MP3-spiller ! :-)

YES, svinaktig moro!

Enda mer absurd: koranen sier klart at det _bare_ er forbudt å _spise_ gris. Det samme sier det kristne gamle testamente og det nye. Det er også forbudt å _spise_ blod (-mat).

I flg imamene er det tillatt å se på griser, klappe griser, tegne griser, slakte griser. Til og med operere inn grisehjerte i kroppen er lovlig. Det har mange spurt om, siden preparater / implantater av svin er ganske vanlig her. Brorparten av medisiner inneholder også svinegelatin, det samme gjelder mye godteri. Storfegelatin ble forbudt da vi oppdaget prioner, dvs kugalskapen, og at prionene først blir uskadelige etter oppvarming til 300 grader.

Mange eksperter mener at ekstremtolkningen av "grisefaren" bare er et maktmiddel, noe de sier til de vantro for å ta avstand fra dem og skape mer splid. Det samme gjelder hunder. Mange vil demonisere de vantro mest mulig, og demonisere alt de gjør.

Skrevet

Det må da finnes andre tiltak som ikke er så barnslige...?

Jeg ble litt matt da jeg leste det. Det er jo en demonstrasjon, så om de ikke har søkt politiet om tillatelse, så kan politiet stoppe det...

Det er bare et nytt påfunn for å skape splid. De vet at det provoserer. Imamene og politikeren er like gode. Og utspekulerte.

Men muslimene taper denne runden. Grisefrykten er absurd. Islam er absurd. Kun muslimer vil føle at de trakasseres.

I Drammen forlangte det muslimske taxibrorskapet at de ville ha svinefri mat på besninstasjonene. Det fikk de. Men ingen kjøper det. Det var bare for å være sære og utøve makt, lure de overempatiske og dumme vantro. Vi ER dumme.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er bare et nytt påfunn for å skape splid. De vet at det provoserer. Imamene og politikeren er like gode. Og utspekulerte.

Men muslimene taper denne runden. Grisefrykten er absurd. Islam er absurd. Kun muslimer vil føle at de trakasseres.

I Drammen forlangte det muslimske taxibrorskapet at de ville ha svinefri mat på besninstasjonene. Det fikk de. Men ingen kjøper det. Det var bare for å være sære og utøve makt, lure de overempatiske og dumme vantro. Vi ER dumme.

Men synes du ikke at det er barnslig med grisehyl og syltelabber?

hidi, the scorpion
Skrevet

Enda mer absurd: koranen sier klart at det _bare_ er forbudt å _spise_ gris. Det samme sier det kristne gamle testamente og det nye. Det er også forbudt å _spise_ blod (-mat).

I flg imamene er det tillatt å se på griser, klappe griser, tegne griser, slakte griser. Til og med operere inn grisehjerte i kroppen er lovlig. Det har mange spurt om, siden preparater / implantater av svin er ganske vanlig her. Brorparten av medisiner inneholder også svinegelatin, det samme gjelder mye godteri. Storfegelatin ble forbudt da vi oppdaget prioner, dvs kugalskapen, og at prionene først blir uskadelige etter oppvarming til 300 grader.

Mange eksperter mener at ekstremtolkningen av "grisefaren" bare er et maktmiddel, noe de sier til de vantro for å ta avstand fra dem og skape mer splid. Det samme gjelder hunder. Mange vil demonisere de vantro mest mulig, og demonisere alt de gjør.

Les denne. Jeg er så enig, så enig!

http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article448964.ece

Skrevet

Men synes du ikke at det er barnslig med grisehyl og syltelabber?

Jo.

Jeg syns heller folk skal møte opp og se på fredagsbønnen når de kommer til torgs. Det gavner neppe islamistene. Jo mer folk vet, jo mer absurd blir det.

Jeg har vært på fredagsbønner fire steder i verden. Ganske underlig opplevelse. Jeg måtte klype meg litt i armen, en gjeng ørkenbeduiner midt i storbyen. Sirlig ordnet og regissert. Kvinneavdelingen fikk jeg ikke se, der hadde ikke menn adgang.

Problemet på torget er at kvinner kan se på mennene, det går ikke. Vantro kvinner. Og mennene kan risikere å se en kvinne og bli avledet fra guden.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jo.

Jeg syns heller folk skal møte opp og se på fredagsbønnen når de kommer til torgs. Det gavner neppe islamistene. Jo mer folk vet, jo mer absurd blir det.

Jeg har vært på fredagsbønner fire steder i verden. Ganske underlig opplevelse. Jeg måtte klype meg litt i armen, en gjeng ørkenbeduiner midt i storbyen. Sirlig ordnet og regissert. Kvinneavdelingen fikk jeg ikke se, der hadde ikke menn adgang.

Problemet på torget er at kvinner kan se på mennene, det går ikke. Vantro kvinner. Og mennene kan risikere å se en kvinne og bli avledet fra guden.

Vel, det var en mye bedre idè. I Norge kan kvinner gå hvor de vil i byene, så jeg håper de møter kvinnesterke opp, he, he....

Skrevet

Les denne. Jeg er så enig, så enig!

http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article448964.ece

La dem holde på. Ingen vantro vil noen gang forstå dette grisehysteriet.

Det mangler bare at vi får "forklaring" på hvorfor grisen er en demon. I alle grunnenejeg har hørt (og det er mange) finnes det ikke fnugg av vitenskapelig grunnlag for. Det blir en ganske latterlig seanse når de prøver å overstyre moderne naturvitenskap med gammel overtro.

Skrevet

Vel, det var en mye bedre idè. I Norge kan kvinner gå hvor de vil i byene, så jeg håper de møter kvinnesterke opp, he, he....

Du aner ikke hvilken katastrofe en vantro kvinne er i denne sammenhengen. En slik tanke gir sikkert imamene grått skjegg.

På TV viste de en imam som holdt på å kaste opp av forakt for reporteren som var vantro kvinne og blond.

hidi, the scorpion
Skrevet

Du aner ikke hvilken katastrofe en vantro kvinne er i denne sammenhengen. En slik tanke gir sikkert imamene grått skjegg.

På TV viste de en imam som holdt på å kaste opp av forakt for reporteren som var vantro kvinne og blond.

Jeg er blond og burde så absolutt vært der...

Men veien dit er litt lang!

hidi, the scorpion
Skrevet

La dem holde på. Ingen vantro vil noen gang forstå dette grisehysteriet.

Det mangler bare at vi får "forklaring" på hvorfor grisen er en demon. I alle grunnenejeg har hørt (og det er mange) finnes det ikke fnugg av vitenskapelig grunnlag for. Det blir en ganske latterlig seanse når de prøver å overstyre moderne naturvitenskap med gammel overtro.

Adventister i Norge spiser ikke svinekjøtt, men de har ingen problemer med bilder eller dyra i seg selv...

Tilogmed jøder reagerer ikke ikke hysterisk på svin...

Merkelig fenomen med de muslimene...

Skrevet

Jeg er blond og burde så absolutt vært der...

Men veien dit er litt lang!

Bare for å provosere?

Hadde ikke jeg fortalt deg det, så hadde det ikke vært noen provokasjon.

Send en melding til avisen, jeg er ganske sikker på at ingen vantro har tenkt på det. Og muslimene er ikke kjent for å røpe slikt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Bare for å provosere?

Hadde ikke jeg fortalt deg det, så hadde det ikke vært noen provokasjon.

Send en melding til avisen, jeg er ganske sikker på at ingen vantro har tenkt på det. Og muslimene er ikke kjent for å røpe slikt.

Jeg liker ikke å provosere, men det finnes visse unntak...

Skrevet

Adventister i Norge spiser ikke svinekjøtt, men de har ingen problemer med bilder eller dyra i seg selv...

Tilogmed jøder reagerer ikke ikke hysterisk på svin...

Merkelig fenomen med de muslimene...

Jødene drev også med griseoppdrett og solgte i de tempererte sonene ved Middelhavet. Mulig det er en av grunnene til at Muhammed forbød svinekjøtt. Han likte ikke jøder...

Muhammed hadde sannsynligvis aldri sett en gris. Grisen er et skogsdyr, det er ingen skoger i Midtøsten. Såvidt geiter kan leve der, og de må flytte noe veldig rundt for å finne mat.

Jehovas vitner har også overtolket bibelen i f t blod. Bibelen nevner trolig bare blodmat. En litt mangelfull setning som kan misforstås.

Skrevet

Jeg liker ikke å provosere, men det finnes visse unntak...

Du er på farlige veier, i flg de overempatiske. Du må ikke en gang tenke på å skape konflikter, bare tolerere.

Men når de ikke tolerer deg som kvinne, skal du da møte intoleranse med toleranse? For ikke å snakke om vantro kvinne.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jødene drev også med griseoppdrett og solgte i de tempererte sonene ved Middelhavet. Mulig det er en av grunnene til at Muhammed forbød svinekjøtt. Han likte ikke jøder...

Muhammed hadde sannsynligvis aldri sett en gris. Grisen er et skogsdyr, det er ingen skoger i Midtøsten. Såvidt geiter kan leve der, og de må flytte noe veldig rundt for å finne mat.

Jehovas vitner har også overtolket bibelen i f t blod. Bibelen nevner trolig bare blodmat. En litt mangelfull setning som kan misforstås.

JV mener blodet er hellig, så det blir litt annerledes. Det står mange plasse i GT at blodet er hellig. I lys av alle blodoverførte sykdommer, så er vel ikke akkurat det, det verste...

Bortsett når det gjelder barn, men de har kjempegode bloderstatninger, men det tar litt lenger tid for legene...

Skrevet

Med noen vantro kvinner som ser på, så blir det neppe noen fredagsbønn. De er hysterisk strenge på det. En kvinne i mannsmoskeen under bønnen ville bli kastet på hue og ræva ut, selv i Norge. For ikke å snakke om lettkldde vantro kvinner. Mennene må ikke bli avledet fra Allah. Har de mensen i tillegg blir det haraball (mestruerende kvinner er urene og får ikke komme i moskeen, heller ikke i kvinnerommet).

hidi, the scorpion
Skrevet

Du er på farlige veier, i flg de overempatiske. Du må ikke en gang tenke på å skape konflikter, bare tolerere.

Men når de ikke tolerer deg som kvinne, skal du da møte intoleranse med toleranse? For ikke å snakke om vantro kvinne.

Du sier noe. Som troende skal jeg elske min neste, men noen gjør det så forbaska vanskelig...

Så min sympati går til de undertrykte kvinnene i Islam. Jeg er ikke så redd av meg heller...

Litt vittig at de skal ligge på torvet med rumpa i været.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...