Gå til innhold

Familietragedier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, man har lest mye om dette i avisene den siste tiden. En kvinne drepte sine barn i belgia idag. En familiefar drepte sin kone og to barn og seg selv i stavanger for noen uker siden. En mann drepte sin kone og to døtre og seg selv i Sveio for noen år siden... Men hvorfor?? Ingen forstår hvorfor!! Og det virker som helst normale mennesker med grei/god inntekt og som lever et normalt liv. Da blir jeg redd! Redd fordi det faktisk kan skje hvem som helst tydligvis! Jeg går nå rundt og er redd det skal hende meg! Jeg skar opp litt frukt på kjøkkenet med en liten kniv idag, og fikk frysninger bare av å se på kniven. Jeg tenkte "Tenk om det var _jeg_ som drepte min familie og meg selv!"

Det kunne jeg ALDRI ha gjort!

Hvem er det som gjør sånne ting?? Og hva får dem til å gjøre sånn!?

Skrevet

Slikt skjer selvsagt ikke hvem som helst.

I de aller, aller fleste tilfellene ligger det en pyskisk lidelse bak, og 99%+ får heldigvis hjelp før det går så langt.

Skrevet

Slikt skjer selvsagt ikke hvem som helst.

I de aller, aller fleste tilfellene ligger det en pyskisk lidelse bak, og 99%+ får heldigvis hjelp før det går så langt.

Det er godt å høre. For jeg hører bare alle rundt meg som sier "Det kan skje hvem som helst" "De var en helt normal familie, jeg så dem her om dagen og de så lykkelige ut"... Jeg er hvem som helst, og jeg er lykkelig.. og nervøs nå! For de blusser alt sammen opp så til de grader!

Gjest Filifjompen
Skrevet

Jeg ville tatt en undersøkelse hos alle slike drapsmenn de siste årene. Tipper på at mange av dem har gått på de såkalte lykkepillene og så bråseponert. Da går hjernen amok og rare ting kan skje, personen kan bli veldig aggressiv, langt fra seg selv. Ref. han der som drepte de to politimennene og ikke skjønte noen tingen. Det klikker rett og slett.

Leger er alt for lite flinke til å forklare at slike medisiner må trappes sakte ned og en må ikke bare slutte på dem brått. Jo høyere dose, jo større ubalanse kan en forvente isåfall. Huff. Og ingen tar jo tak i det her eller ser ut til å ville SE på det engang.

Gjest Filifjompen
Skrevet

Jeg ville tatt en undersøkelse hos alle slike drapsmenn de siste årene. Tipper på at mange av dem har gått på de såkalte lykkepillene og så bråseponert. Da går hjernen amok og rare ting kan skje, personen kan bli veldig aggressiv, langt fra seg selv. Ref. han der som drepte de to politimennene og ikke skjønte noen tingen. Det klikker rett og slett.

Leger er alt for lite flinke til å forklare at slike medisiner må trappes sakte ned og en må ikke bare slutte på dem brått. Jo høyere dose, jo større ubalanse kan en forvente isåfall. Huff. Og ingen tar jo tak i det her eller ser ut til å ville SE på det engang.

Leste en gang i en slik sak at de som hadde gitt pillene, uten god nok 'bruksanvisning', egentlig like godt kunne tiltales som selve drapsmannen. Det blir som å gi en revolver eller en kniv til en ubalansert kriminell og så terge han opp.

I de verste tilfellene spiller de russisk rulett med de psykisk syke, og dermed med alle rundt dem. Det er kriminelt å ikke behandle disse pasientene i institusjon. Direkte kriminelt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...