Gå til innhold

Når den ene jobber mye og den andre vanlig

Gjest Viktig å tenke gjennom dette, for meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer jobber som jurist, og han jobber lenge hver dag. Jeg er skeptisk til å starte et familieliv, da jeg er redd for å være alene mesteparten av tiden (særlig når det kommer barn). Nå går det jo, i alle fall hvis jeg legger godviljen til.

Hvordan har dette funket for andre i samme situasjon. Blir det slik at man lever hver sine liv? Er pengene man tjener virkelig så viktige at de er verdt slitet? Jobber selv i en "mindre viktig" jobb, i den forstand at jeg ikke har lange dager og kan legge jobben bak meg ved dagens slutt.

Takker for eventuelle syn på saken.

Skrevet

Jeg hadde hatt store betenkeligheter med å starte et familieliv med en mann som får veldig lite tid til familien i dagliglivet.

Som min mann sier; vi jobber for å leve, vi lever ikke for å jobbe.

Men hva kan man gjøre liksom? Er han selv villig til å gjøre noe med det? Er det mulig?

Skrevet

Har du snakket med ham om det da? Kanskje han jobber mye nå som han ikke har familieforpliktelser men er villig til å kutte litt ned når familien er "på plass"?

Skrevet

Jeg hadde hatt store betenkeligheter med å starte et familieliv med en mann som får veldig lite tid til familien i dagliglivet.

Som min mann sier; vi jobber for å leve, vi lever ikke for å jobbe.

Men hva kan man gjøre liksom? Er han selv villig til å gjøre noe med det? Er det mulig?

Ja, jeg sier også som mannen din! Men det er ikke bare å velge å bryte ut heller.

Jeg tror nok han ikke selv ønsker å ha det slik, men han føler at han må for ikke å bli forbigått. Han er veldig flink og interessert i barn, så jeg kan jo håpe at barnet vil gjøre noe med ham.

Men det er ikke lett. Vanskelig å pleie et forhold og en familie under slike forhold. Samtidig som det kan gi oss økonomisk frihet. Men så lenge man har penger til det man må - og litt til, trenger ikke jeg noen overflod for å være lykkelig.