Gjest Wita Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 referat og en rapport, spør sønnen min og jeg greier ikke å svare annet enn at begge deler er en gjenfortelling. Noen som kan hoste opp en bra forklaring for sønnen min? 0 Siter
Åsemor Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Jeg vil si at en rapport inneholder mer detaljer som kan være viktig for leseren i forbindelse med et eller annet... at kanskje rapporten skal brukes til noe, men at referatet kun skal leses gjennom. Nei, sannelig ikke lett. Ordboka sier: referat: gjengivelse av innholdet i en tale el. et skrift rapport: melding, innberetning 0 Siter
April Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Jeg vil si: Et referat er gjengivelse av innhold. En rapport er mer en innberetning, og kan inneholde elementer fra flere kilder. F.eks. et referat fra en sak i et møte. En rapport fra en sak kan inneholde referatet fra møtet + kanskje referat fra møtet før også... Hmmm...vanskelig å forklare ja. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Jeg vil si at en rapport inneholder mer detaljer som kan være viktig for leseren i forbindelse med et eller annet... at kanskje rapporten skal brukes til noe, men at referatet kun skal leses gjennom. Nei, sannelig ikke lett. Ordboka sier: referat: gjengivelse av innholdet i en tale el. et skrift rapport: melding, innberetning Takk! Han skrev rett av det du har skrevet her;o) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Jeg vil si: Et referat er gjengivelse av innhold. En rapport er mer en innberetning, og kan inneholde elementer fra flere kilder. F.eks. et referat fra en sak i et møte. En rapport fra en sak kan inneholde referatet fra møtet + kanskje referat fra møtet før også... Hmmm...vanskelig å forklare ja. Takk til de også 0 Siter
double Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Et referat gjengir det som er sagt, mens en rapport viser hva som har skjedd eller er utført. 0 Siter
Åsemor Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Takk! Han skrev rett av det du har skrevet her;o) Øh, vet ikke om jeg ville brukt meg som en fasit akkurat altså... 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Et referat gjengir det som er sagt, mens en rapport viser hva som har skjedd eller er utført. Dette var jo et veldig kort,lettforståelig og bra svar faktisk. Takk skal du ha:) 0 Siter
Gjest Filifjompen Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Referat er som sagt en repetering av det som er sagt på feks et møte. En rapport oppfatter jeg iallefall at mer sammenfatter og trekker konklusjoner i tillegg. 0 Siter
Tonette Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Dette var jo et veldig kort,lettforståelig og bra svar faktisk. Takk skal du ha:) Ja det vil jeg si var det beste svaret. På jobben hos oss skriver vi referat etter møter, men rapporter etter vi har utført en jobb. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.