Gå til innhold

Influensa, trenger råd og hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Har

kommet

fram

til

at

det

er

influensa

jeg

har!

Jeg

orker

jo

absolutt

ingen

ting

nå!

Det

begynte

for

fult

igår!

Jeg

lurer

da

noe!

Hvordan

tabletter

kan

jeg

ta

for

å

dempe

plagene

mine?

Jeg

har

før

ikke

hatt

god

erfaring

med

paracet,

derfor

har

jeg

tatt

pinex.

Men

det

fungerer

jo

heller

ikke.

Kan

ibux

være

noe

eller

jeg

ha

noe

annet?

Blir

jo

bare

sliten

og

feberen

stiger

mens

jeg

sitter.

jeg

trenger

noe!

Får

ikke

sovet

godt

pga.

feberen.

Hoster

som

en

stakkars

gris

også!

Skrevet

Pinex er vel paracetamol-produkt det også, så det skulle ikke gjøre noe forskjell.

Men Ibux er et annet virkestoff så det kan kanskje hjelpe deg?

Gjest kate-74-
Skrevet

Begynte det med halsonde og hodepine?

Gjest Tacomix
Skrevet

Begynte det med halsonde og hodepine?

takk

for

svar!

Det

begynte

med

at

jeg

var

for

ferdelig

sliten!

vondt

her

og

der

med

feber!

Gjest kate-74-
Skrevet

takk

for

svar!

Det

begynte

med

at

jeg

var

for

ferdelig

sliten!

vondt

her

og

der

med

feber!

OK.Jeg har hatt vondt i halsen og hodet siden i går og er redd at jeg har blitt smittet av mannen min som ligger her med feber

Gjest Tacomix
Skrevet

takk

for

svar!

Det

begynte

med

at

jeg

var

for

ferdelig

sliten!

vondt

her

og

der

med

feber!

skrivefeil i

mitt

forje

svar!

Forferdelig

sliten

skulle

det

være!

Gjest Tacomix
Skrevet

OK.Jeg har hatt vondt i halsen og hodet siden i går og er redd at jeg har blitt smittet av mannen min som ligger her med feber

Det

kan

være

at

du

har

blitt

smittet

da!

For

jeg

har

også

fått

vondt

i

hode!

Håper

ikke

det

for

din

del!

Skrevet

Som Oslogutt skriver så er pinex og paracet eksakt det samme (les alltid på pakningen/pakningsvedlegget, virkestoffet i begge preparatene du nevner heter paracetamo, bare produktnavnene og produsent er forskjellige).

Ibux eller andre produkter med ibuprofen som virkestoff kan hjelpe bedre enn paracet. Evt. kan du ta en av hver i kombinasjon, det hjelper for en del, fordi de to stoffene som da virker litt forskjellig til sammen får en egen effekt.

Ibuprofen-tabletter har gjerne bedre effekt på muskelsmerter enn paracet, sånn generelt sett. Både paracet og ibux er imidlertid både smertestillende og feberdempende. Feberen har en funksjon, så om du orker, og feberen ikke er for høy (over 39,5?, så bør du helst ikke ta for mye feberdempende. Men man orker jo ikke ha det for vondt heller, så prøv deg litt fram.

Ikke ta mer enn anbefalt dagsdose, men mindre du har fått annen beskjed av lege.

Har du astma skal du ikke ta ibux.

Gjest Tacomix
Skrevet

Pinex er vel paracetamol-produkt det også, så det skulle ikke gjøre noe forskjell.

Men Ibux er et annet virkestoff så det kan kanskje hjelpe deg?

Takk

for

svar!

Ja,

pinex

og

paracet

er

nesten

det

samme!

Men

pinex

har

pleid

å

fungere.

Men

tror

jeg

mågå

over

til

ibux

nå!

Men

jeg

vel

høre

apoteket!

Skrevet

Som Oslogutt skriver så er pinex og paracet eksakt det samme (les alltid på pakningen/pakningsvedlegget, virkestoffet i begge preparatene du nevner heter paracetamo, bare produktnavnene og produsent er forskjellige).

Ibux eller andre produkter med ibuprofen som virkestoff kan hjelpe bedre enn paracet. Evt. kan du ta en av hver i kombinasjon, det hjelper for en del, fordi de to stoffene som da virker litt forskjellig til sammen får en egen effekt.

Ibuprofen-tabletter har gjerne bedre effekt på muskelsmerter enn paracet, sånn generelt sett. Både paracet og ibux er imidlertid både smertestillende og feberdempende. Feberen har en funksjon, så om du orker, og feberen ikke er for høy (over 39,5?, så bør du helst ikke ta for mye feberdempende. Men man orker jo ikke ha det for vondt heller, så prøv deg litt fram.

Ikke ta mer enn anbefalt dagsdose, men mindre du har fått annen beskjed av lege.

Jeg har astma og bruker Ibux, det går fint.

MEN man skal være obs, for man KAN reagere... Derfor ville jeg ikke tatt Ibux for første gang hvis jeg var alene, f.eks... Legene sier at man kan ta det om man ikke reagerer, men at det er en fare for reaksjon.

Bare sånn for å ha sagt det ;)

Ellers god bedring til Tacomix! Jeg hadde influensa for et par-tre uker siden - det eneste som hjelper er å få ned feber'n og ta tiden til hjelp...

Gjest kate-74-
Skrevet

Det

kan

være

at

du

har

blitt

smittet

da!

For

jeg

har

også

fått

vondt

i

hode!

Håper

ikke

det

for

din

del!

Takk.Håper jeg også for at jeg har arbeidshelg og har en sjef som blir irritert vist vi er syke.Men når hun sjøl er syk,ja da må vi alle synes synd på henne

Gjest Tacomix
Skrevet

Tusen

takk

for

langt

og

godt

svar!

Jeg

har

før

pleid

å

tatt

pinex,

det

har

hjelpet

litt

før.

Men

absolutt

ingen

ting

nå!

Jeg

er

sliten

nå!

Har

ikke

greid

å

sovet

siden

03.00

i

natt.

er

passe

sliten,

håper

at

jeg

greier

å

sove

snart!

Får

stikke

apoteket

idag

å

kjøpe

ibux.

Håper

det

hjelper

litt.

For

jeg

trenger

snart

å

sove!

Skrevet

MEN man skal være obs, for man KAN reagere... Derfor ville jeg ikke tatt Ibux for første gang hvis jeg var alene, f.eks... Legene sier at man kan ta det om man ikke reagerer, men at det er en fare for reaksjon.

Ellers god bedring til Tacomix! Jeg hadde influensa for et par-tre uker siden - det eneste som hjelper er å få ned feber'n og ta tiden til hjelp...

OK, takk for oppklaring! :)

Gjest Tacomix
Skrevet

Takk.Håper jeg også for at jeg har arbeidshelg og har en sjef som blir irritert vist vi er syke.Men når hun sjøl er syk,ja da må vi alle synes synd på henne

være

slitsomt

med

en

slik

sjef.

Alle

jo

lov

til

å

være

syke,

ikke

bare

hun!

Gjest Tacomix
Skrevet

være

slitsomt

med

en

slik

sjef.

Alle

jo

lov

til

å

være

syke,

ikke

bare

hun!

Gjest Tacomix
Skrevet

Leste

det

du

skrev

til

gemini,

tusen

takk

for

dine

kloke

ord

også!

Jeg

trenger

hvertfall

noe

som

demper

smertene

og

feberen.

Jeg

blir

sliten

av

det!

Skal

prøve

å

sove

litt

om

en

liten

stund!

Skrevet

Leste

det

du

skrev

til

gemini,

tusen

takk

for

dine

kloke

ord

også!

Jeg

trenger

hvertfall

noe

som

demper

smertene

og

feberen.

Jeg

blir

sliten

av

det!

Skal

prøve

å

sove

litt

om

en

liten

stund!

God bedring! :)

Skrevet

Ta én paracet og én ibux sammen, det virker bedre.

Angående hosten din så ville jeg ha tatt kontakt med legen for å få resept på Cosylan. Hostesaft du får kjøpt reseptfritt hjelper sjelden.

Ellers får du ta det med ro og huske å drikke så mye du greier.

Skrevet

Takk

for

svar!

Ja,

pinex

og

paracet

er

nesten

det

samme!

Men

pinex

har

pleid

å

fungere.

Men

tror

jeg

mågå

over

til

ibux

nå!

Men

jeg

vel

høre

apoteket!

Ikke bare nesten det samme, men de er identiske. God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...