Gjest Tacomix Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Har kommet fram til at det er influensa jeg har! Jeg orker jo absolutt ingen ting nå! Det begynte for fult igår! Jeg lurer da på noe! Hvordan tabletter kan jeg ta for å dempe plagene mine? Jeg har før ikke hatt god erfaring med paracet, så derfor har jeg nå tatt pinex. Men det fungerer jo heller ikke. Kan ibux være noe eller må jeg ha noe annet? Blir jo bare sliten og feberen stiger mens jeg sitter. Så jeg trenger noe! Får ikke sovet så godt pga. feberen. Hoster som en stakkars gris også! 0 Siter
oslogutt Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Pinex er vel paracetamol-produkt det også, så det skulle ikke gjøre noe forskjell. Men Ibux er et annet virkestoff så det kan kanskje hjelpe deg? 0 Siter
Gjest kate-74- Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Begynte det med halsonde og hodepine? 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Begynte det med halsonde og hodepine? takk for svar! Det begynte med at jeg var for ferdelig sliten! Så vondt her og der med feber! 0 Siter
Gjest kate-74- Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 takk for svar! Det begynte med at jeg var for ferdelig sliten! Så vondt her og der med feber! OK.Jeg har hatt vondt i halsen og hodet siden i går og er redd at jeg har blitt smittet av mannen min som ligger her med feber 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 takk for svar! Det begynte med at jeg var for ferdelig sliten! Så vondt her og der med feber! skrivefeil i mitt forje svar! Forferdelig sliten skulle det være! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 OK.Jeg har hatt vondt i halsen og hodet siden i går og er redd at jeg har blitt smittet av mannen min som ligger her med feber Det kan være at du har blitt smittet da! For jeg har nå også fått vondt i hode! Håper ikke det for din del! 0 Siter
Gemini Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Som Oslogutt skriver så er pinex og paracet eksakt det samme (les alltid på pakningen/pakningsvedlegget, virkestoffet i begge preparatene du nevner heter paracetamo, bare produktnavnene og produsent er forskjellige). Ibux eller andre produkter med ibuprofen som virkestoff kan hjelpe bedre enn paracet. Evt. kan du ta en av hver i kombinasjon, det hjelper for en del, fordi de to stoffene som da virker litt forskjellig til sammen får en egen effekt. Ibuprofen-tabletter har gjerne bedre effekt på muskelsmerter enn paracet, sånn generelt sett. Både paracet og ibux er imidlertid både smertestillende og feberdempende. Feberen har en funksjon, så om du orker, og feberen ikke er for høy (over 39,5?, så bør du helst ikke ta for mye feberdempende. Men man orker jo ikke ha det for vondt heller, så prøv deg litt fram. Ikke ta mer enn anbefalt dagsdose, men mindre du har fått annen beskjed av lege. Har du astma skal du ikke ta ibux. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Pinex er vel paracetamol-produkt det også, så det skulle ikke gjøre noe forskjell. Men Ibux er et annet virkestoff så det kan kanskje hjelpe deg? Takk for svar! Ja, pinex og paracet er nesten det samme! Men pinex har pleid å fungere. Men tror jeg mågå over til ibux nå! Men jeg må vel høre på apoteket! 0 Siter
Ulrikke Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Som Oslogutt skriver så er pinex og paracet eksakt det samme (les alltid på pakningen/pakningsvedlegget, virkestoffet i begge preparatene du nevner heter paracetamo, bare produktnavnene og produsent er forskjellige). Ibux eller andre produkter med ibuprofen som virkestoff kan hjelpe bedre enn paracet. Evt. kan du ta en av hver i kombinasjon, det hjelper for en del, fordi de to stoffene som da virker litt forskjellig til sammen får en egen effekt. Ibuprofen-tabletter har gjerne bedre effekt på muskelsmerter enn paracet, sånn generelt sett. Både paracet og ibux er imidlertid både smertestillende og feberdempende. Feberen har en funksjon, så om du orker, og feberen ikke er for høy (over 39,5?, så bør du helst ikke ta for mye feberdempende. Men man orker jo ikke ha det for vondt heller, så prøv deg litt fram. Ikke ta mer enn anbefalt dagsdose, men mindre du har fått annen beskjed av lege. Har du astma skal du ikke ta ibux. Jeg har astma og bruker Ibux, det går fint. MEN man skal være obs, for man KAN reagere... Derfor ville jeg ikke tatt Ibux for første gang hvis jeg var alene, f.eks... Legene sier at man kan ta det om man ikke reagerer, men at det er en fare for reaksjon. Bare sånn for å ha sagt det Ellers god bedring til Tacomix! Jeg hadde influensa for et par-tre uker siden - det eneste som hjelper er å få ned feber'n og ta tiden til hjelp... 0 Siter
Gjest kate-74- Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Det kan være at du har blitt smittet da! For jeg har nå også fått vondt i hode! Håper ikke det for din del! Takk.Håper jeg også for at jeg har arbeidshelg og har en sjef som blir irritert vist vi er syke.Men når hun sjøl er syk,ja da må vi alle synes synd på henne 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Som Oslogutt skriver så er pinex og paracet eksakt det samme (les alltid på pakningen/pakningsvedlegget, virkestoffet i begge preparatene du nevner heter paracetamo, bare produktnavnene og produsent er forskjellige). Ibux eller andre produkter med ibuprofen som virkestoff kan hjelpe bedre enn paracet. Evt. kan du ta en av hver i kombinasjon, det hjelper for en del, fordi de to stoffene som da virker litt forskjellig til sammen får en egen effekt. Ibuprofen-tabletter har gjerne bedre effekt på muskelsmerter enn paracet, sånn generelt sett. Både paracet og ibux er imidlertid både smertestillende og feberdempende. Feberen har en funksjon, så om du orker, og feberen ikke er for høy (over 39,5?, så bør du helst ikke ta for mye feberdempende. Men man orker jo ikke ha det for vondt heller, så prøv deg litt fram. Ikke ta mer enn anbefalt dagsdose, men mindre du har fått annen beskjed av lege. Har du astma skal du ikke ta ibux. Tusen takk for langt og godt svar! Jeg har før pleid å tatt pinex, det har hjelpet litt før. Men absolutt ingen ting nå! Jeg er så sliten nå! Har ikke greid å sovet siden 03.00 i natt. Så er passe sliten, så håper at jeg greier å sove snart! Får stikke på apoteket idag å kjøpe ibux. Håper det hjelper litt. For jeg trenger snart å sove! 0 Siter
Gemini Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Jeg har astma og bruker Ibux, det går fint. MEN man skal være obs, for man KAN reagere... Derfor ville jeg ikke tatt Ibux for første gang hvis jeg var alene, f.eks... Legene sier at man kan ta det om man ikke reagerer, men at det er en fare for reaksjon. Bare sånn for å ha sagt det Ellers god bedring til Tacomix! Jeg hadde influensa for et par-tre uker siden - det eneste som hjelper er å få ned feber'n og ta tiden til hjelp... OK, takk for oppklaring! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Takk.Håper jeg også for at jeg har arbeidshelg og har en sjef som blir irritert vist vi er syke.Men når hun sjøl er syk,ja da må vi alle synes synd på henne Må være slitsomt med en slik sjef. Alle må jo få lov til å være syke, ikke bare hun! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Takk.Håper jeg også for at jeg har arbeidshelg og har en sjef som blir irritert vist vi er syke.Men når hun sjøl er syk,ja da må vi alle synes synd på henne Må være slitsomt med en slik sjef. Alle må jo få lov til å være syke, ikke bare hun! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Jeg har astma og bruker Ibux, det går fint. MEN man skal være obs, for man KAN reagere... Derfor ville jeg ikke tatt Ibux for første gang hvis jeg var alene, f.eks... Legene sier at man kan ta det om man ikke reagerer, men at det er en fare for reaksjon. Bare sånn for å ha sagt det Ellers god bedring til Tacomix! Jeg hadde influensa for et par-tre uker siden - det eneste som hjelper er å få ned feber'n og ta tiden til hjelp... Leste det du skrev til gemini, tusen takk for dine kloke ord også! Jeg trenger hvertfall noe som demper smertene og feberen. Jeg blir så sliten av det! Skal prøve å sove litt om en liten stund! 0 Siter
Gemini Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Leste det du skrev til gemini, tusen takk for dine kloke ord også! Jeg trenger hvertfall noe som demper smertene og feberen. Jeg blir så sliten av det! Skal prøve å sove litt om en liten stund! God bedring! 0 Siter
Lurveline Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Ta én paracet og én ibux sammen, det virker bedre. Angående hosten din så ville jeg ha tatt kontakt med legen for å få resept på Cosylan. Hostesaft du får kjøpt reseptfritt hjelper sjelden. Ellers får du ta det med ro og huske å drikke så mye du greier. 0 Siter
flowy Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Takk for svar! Ja, pinex og paracet er nesten det samme! Men pinex har pleid å fungere. Men tror jeg mågå over til ibux nå! Men jeg må vel høre på apoteket! Ikke bare nesten det samme, men de er identiske. God bedring! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.