Gå til innhold

Svulst på hjernen

Anbefalte innlegg

hjernen er alene 40
Skrevet

Jeg grenger noen å snakke med om dette.... flere i samme situasjon? Jeg er en kvinne på 40 år, prognosene er gode, men jeg sliter likevel...

Fortsetter under...

Gjest buzzzzi
Skrevet

Vet om en som hadde svulst på hjernen...

Alt gikk bra med han =)

Han har det topp i dag og fungerer 100% !

Så det går bra med deg også=)

Lykke til og klem fra meg!

hjernen er alene 40
Skrevet

Vet om en som hadde svulst på hjernen...

Alt gikk bra med han =)

Han har det topp i dag og fungerer 100% !

Så det går bra med deg også=)

Lykke til og klem fra meg!

Takk for svar... Jeg har så mange bekymringer.. trenger noen å prate med. Noen som vet av chatterom for folk som er i tilsvarende situasjon?

Gjest hva skjer fremover
Skrevet

Hvordan merket du dette ?

Hva har legene gjort ?

Hva skal de gjøre fremover ?

Grunnen til at jeg spør er fordi pappaen til en venninne fikk påvist svulst på hjernen på fredagen .... han ligger fortsatt på sykehuset, da de venter på svar på diverse prøver.

Gjest jeg krysser fingrene for deg :-)
Skrevet

Takk for svar... Jeg har så mange bekymringer.. trenger noen å prate med. Noen som vet av chatterom for folk som er i tilsvarende situasjon?

Huff..stakkars deg, sånt er kjedelig.. hvor i hjernen sitter den og skal du opererest med det første? jeg har selv hatt en svulst i hodet og vet litt om usikkerheten du nå sliter med.

Lykke til videre!

hjernen er alene 40
Skrevet

Hvordan merket du dette ?

Hva har legene gjort ?

Hva skal de gjøre fremover ?

Grunnen til at jeg spør er fordi pappaen til en venninne fikk påvist svulst på hjernen på fredagen .... han ligger fortsatt på sykehuset, da de venter på svar på diverse prøver.

Jeg har vært plaget med migrene siden to-årsalderen. Det siste året har jeg hatt hyppigere hodepine, og jeg har også blitt veldig glemsk. Har snakket med legen om situasjonen, men hun mente at symptomene var psykisk (hatt det litt tøft - men jeg mener at det er fordi jeg er så forvirret..) Svulsten sitter i selve hjernehinna, og jeg er dermed heldig - og spesielt fordi legene mener at denne er godartet. Er i dårlig form, men får ikke forståelse for dette hos overlege... Han mener at en svulst på str 3,5 x 2,5 cm ikke skal påvirke meg fysisk... Hva plager meg da. Jeg er skikkelig bekymra! Må reise 30 mil for å opereres - og det åpnes ikke for at jeg skal kunne ha med meg noen som støtter.. og hvem skal ta seg av barna mine - er alene med 2 små...

Annonse

hjernen er alene 40
Skrevet

Huff..stakkars deg, sånt er kjedelig.. hvor i hjernen sitter den og skal du opererest med det første? jeg har selv hatt en svulst i hodet og vet litt om usikkerheten du nå sliter med.

Lykke til videre!

Å... endelig noen som har erfart! Den sitter i venstre pannelapp, nesten midt oppå hodet. Heldigvis har den vokst utover fra hjernehinna. Men man har jo en del bekymringer rundt dette likevel.. Og jeg har fått fint lite med informasjon fra sykehuset. Orker du å fortelle meg litt om hvordan det var med deg.. Tok det lang tid før du kom deg etter operasjonen. Jeg skal inn om et par uker.

Gjest jeg krysser fingrene for deg!
Skrevet

Jeg har vært plaget med migrene siden to-årsalderen. Det siste året har jeg hatt hyppigere hodepine, og jeg har også blitt veldig glemsk. Har snakket med legen om situasjonen, men hun mente at symptomene var psykisk (hatt det litt tøft - men jeg mener at det er fordi jeg er så forvirret..) Svulsten sitter i selve hjernehinna, og jeg er dermed heldig - og spesielt fordi legene mener at denne er godartet. Er i dårlig form, men får ikke forståelse for dette hos overlege... Han mener at en svulst på str 3,5 x 2,5 cm ikke skal påvirke meg fysisk... Hva plager meg da. Jeg er skikkelig bekymra! Må reise 30 mil for å opereres - og det åpnes ikke for at jeg skal kunne ha med meg noen som støtter.. og hvem skal ta seg av barna mine - er alene med 2 små...

Hvilket sykehus er det du skal opererest ved ? Jeg selv ble operert ved haukeland sykehus i Bergen.

Gjest jeg krysser fingrene for deg!!!
Skrevet

Å... endelig noen som har erfart! Den sitter i venstre pannelapp, nesten midt oppå hodet. Heldigvis har den vokst utover fra hjernehinna. Men man har jo en del bekymringer rundt dette likevel.. Og jeg har fått fint lite med informasjon fra sykehuset. Orker du å fortelle meg litt om hvordan det var med deg.. Tok det lang tid før du kom deg etter operasjonen. Jeg skal inn om et par uker.

Hei! Min svulst var ett såkalt AN, den har sitt opphav på hørsel og ballanse nerven men hadde voks seg så stor før den ble oppdaget at den hadde vokst inn i hjernestammen, jeg ble operert ved Haukeland i 2004 og var selvsagt ganske groggy i lange tider etterpå.

Det går fint med meg nå :-)

Skrevet

Hva med å ringe Kreftforeningen? De har sykepleiere på vakt som er vant til å snakke med mennesker i en slik situasjon som den du er nå.

Gjest hva skjer fremover
Skrevet

Huff, føler med deg .....

Faren til venninna mi begynte også med glemskhet og å bli "rørete", dette har kommet de siste ukene, veldig fort, så ble han lagt inn i forrige uke, og på fredagen fikk de bekskjed om at det er en stor svulst som ligger rett bak pannen på en måte. Han har ikke hodeverk i det hele tatt, men forferdelig tørr i øynene.

De er veldig spente på å høre resultatet på prøvene ....

Blir det operasjon blir det på rikshospitalet i Oslo.

Skjønner veldig godt din bekymring .... ønsker deg alt godt :)!

hjernen er alene 40
Skrevet

Hvilket sykehus er det du skal opererest ved ? Jeg selv ble operert ved haukeland sykehus i Bergen.

Takker! Jeg skal opereres i Tromsø.

hjernen er alene 40
Skrevet

Hva med å ringe Kreftforeningen? De har sykepleiere på vakt som er vant til å snakke med mennesker i en slik situasjon som den du er nå.

Takk for svar... jeg tror ikke jeg har kreft - heldigvis.. men ting er vanskelig likevel. Tror du man kan ringe dit også når svulster sannsynligvis er godartede?

Annonse

Skrevet

"Er i dårlig form, men får ikke forståelse for dette hos overlege... Han mener at en svulst på str 3,5 x 2,5 cm ikke skal påvirke meg fysisk... Hva plager meg da. Jeg er skikkelig bekymra!"

Du, jeg synes jo ikke det er rart om man blir i dårlig form fysisk også, om man er så bekymret? Det hadde vel heller vært rart om du hadde følt deg i fin form?

Ønsker deg lykke til, både med operasjon og de praktiske utfordingene underveis!

hjernen er alene 40
Skrevet

Huff, føler med deg .....

Faren til venninna mi begynte også med glemskhet og å bli "rørete", dette har kommet de siste ukene, veldig fort, så ble han lagt inn i forrige uke, og på fredagen fikk de bekskjed om at det er en stor svulst som ligger rett bak pannen på en måte. Han har ikke hodeverk i det hele tatt, men forferdelig tørr i øynene.

De er veldig spente på å høre resultatet på prøvene ....

Blir det operasjon blir det på rikshospitalet i Oslo.

Skjønner veldig godt din bekymring .... ønsker deg alt godt :)!

Takk skal du ha! Håper det går bra med faren til venninnen din. Hjernen har en egen evne til å reparere seg selv - og jeg tror nok at jeg skal komme godt fra det. Akkurat nå sliter jeg med å være god mor for mine to små barn (er aleneforsørger - uten noen form for avlastning). Kjipt å ikke kunne kjøre bil osv..

Skrevet

Takk for svar... jeg tror ikke jeg har kreft - heldigvis.. men ting er vanskelig likevel. Tror du man kan ringe dit også når svulster sannsynligvis er godartede?

Ja, det er jeg helt sikker på:-)

hjernen er alene 40
Skrevet

"Er i dårlig form, men får ikke forståelse for dette hos overlege... Han mener at en svulst på str 3,5 x 2,5 cm ikke skal påvirke meg fysisk... Hva plager meg da. Jeg er skikkelig bekymra!"

Du, jeg synes jo ikke det er rart om man blir i dårlig form fysisk også, om man er så bekymret? Det hadde vel heller vært rart om du hadde følt deg i fin form?

Ønsker deg lykke til, både med operasjon og de praktiske utfordingene underveis!

Takk! Er skikkelig deppa i dag... Syns det er vanskelig å få hverdagen opp og gå..

Skrevet

Takk! Er skikkelig deppa i dag... Syns det er vanskelig å få hverdagen opp og gå..

Synes legen din at du føler deg i for dårlig form,- eller er det blodprøver etc. som er "for dårlige"?

Hvis det "kun" er hvordan du føler deg,- så er det jo jammen ikke rart. I løpet av en dag har selv den friskeste person (eller i alle fall jeg) mange ubehag og smerter som man ville tenkt mye mer over om man hadde hatt en grunn til å tenke over det.

Skrevet

Ja, det er jeg helt sikker på:-)

Og de har helt sikkert noen gode råd om hvor man ellers kan henvende seg...

Skrevet

Har du ikke familie eller venner som kan ta seg av barna dine mens du er på sykehuset?

Hvis du ikke har noen muligheter til å få hjelp, så må kommunen trå til. Men dette vil være mer opprivende og komplisert for både barna og deg enn å bruke familie eller venner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...